Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 45
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard Charvel/Superstrat maken

    Geïnspireerd door o.a. Death2AllButMetal en Elric, wil ik ook een Charvel-achtige gaan bouwen! Ik heb een Pro Mod gehad en wil eigenlijk wel weer een gitaar met Floyd. Maar bovenal lijkt het me leuk om een keer zo'n ding samen te stellen.

    Beoogde specs
    Neck: roasted quartersawn maple, 12" radius en jumbo stainless steel frets
    Body: (swamp) ash, routing: brughumbucker (direct mount) en Floyd
    Electronics: Humbucker (JB of gelijk), volume knob met split/tap.
    Hardware: Gotoh Floyd

    Ik wil de body zelf finishen, bijvoorbeeld met een kit van Wudtone. Zie hieronder zwart op ash. Zoiets lijkt me gaaf (teven geen gezeik met grainfillen of wat dan ook).


    Dingen waar ik nog over twijfel:
    - one piece ash body of two piece (clear grade)
    - neck shape (vond de Pro-Mod neckshape wel lekker, iets aan de vlakke kant wellicht. Ik speel ook op een Baja tele met een enorme neck dus iets er tussenin is prima)
    - zebra bucker of zwart
    - is dit een beetje te doen voor een beginner?

    Dus, doen of niet? en nog dingen waar ik op moet letten?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Toen ik begon met partsocasters had ik alleen nog maar tuners en pickups vervangen. Als je dat kan, en degene die de parts maakt freest netjes en strak en recht (wat musikraft en warmoth enzo keurig doen), is het echt kinderspel. Alles op je gemak in elkaar schroeven, opletten en dan komt het wel goed.

    het lakwerk... tja, je kan het lekker open laten. Beginnen met de stain en dan 2 laagjes blanke lak (bijvoorbeeld nitro, te koop bij Nikolaas geloof ik, of acryl) en dan ben je al heel snel, heel snel klaar ik zou een zebra pup nemen, overigens. Vind ik er zelf toffer uit zien. Gotoh tuners, gotoh floyd, CTS pot, goede humbucker en je kan de halve (muziek)wereld aan.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Thanks Orpheo!

    Heb KnE al gemaild voor een body (zag dat Fred Dons dat tipte in een ander topic) en wil snel een hals bestellen. Daarover nog een vraag: Gotoh floyd heeft 14" radius geloof ik, betekent dat dat ik op 14" moet uitkomen in de radius of kom je ook weg met een andere? En wat voor radius heeft de toplock?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Floyd Rose en Schaller hebben allebei 12 inch geloof ik. Maar een pro mod heeft een original floyd geloof ik, met een 12 inch radius terwijl de hals een compound radius van 16-12 inch heeft. Dus ja de toplock is inderdaad hetzelfde maar de brug heeft een andere radius dan de toets. En dat gaat schijnbaar ook erg goed.
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Ik heb nog even verder gezocht: de standaard floyd toplock is 10 inch, de Gotoh trem is 14. Musikraft heeft ook 10-14 als compound, dus dan ga ik daar gewoon voor.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Hals is besteld! 10-14", jumbo fretjes (SS), R3 nut, roasted q-sawn maple. Spannend!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    En body (KnE 2 piece alder) ook!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    hals bij Musikraft? Waarom niet ook gelijk de body bij musikraft?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Hoorde daar ook goede dingen over, paar mensen die precies zelfde combi hadden en tevreden zijn. Maar frankly: vind het leuk om een beetje te experimenteren.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Ik blijf lekker updaten!

    Gisteren is het eerste pakketje binnengekomen: de Wudtone Black Magic Woman kit. Zou een soort niet-dekkend zwart moeten zijn, met voelbare houtnerf.



    Morgen komt er nog een pakketje binnen! Wat dat is blijft nog even spannend...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top