Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Discussie: Upgraden!

  1. #11

    Standaard

    Nee, dat begrijp ik.
    Een vriendje van mij heeft dat opgelost door een oproep te plaatsen. En hij is met zijn gitaar en een zak vol kroonsteentjes op de fiets een paar adressen afgegaan.

    Daardoor kon hij met een beperkt budget vliegensvlug een paar verschillende pups in zijn gitaar proberen zonder de zaak in de haast naar de ballen te solderen.

    En och, de meeste mensen verlenen maar al te graag hun medewerking aan een proefopstellinkje. En zo kom je er op een koopje achter wat werkt voor jou en wat niet.

    Je zal verbaasd zijn over wat sommige mensen los hebben slingeren aan pups.
    Sommige van mijn eigen proefopstellinkjes in mijn eigen gitaren vind ik zo lekker, dat de kroonsteentjes er nog steeds in zitten. Kijk, daar zit ik niet over in.

    Als je het tegen niemand vertelt, vinden ze t allemaal een mooi stille gitaar.
    En dat is het ook.
    Leuke puzzels hoor. Bijna net zo leuk als het uitkiezen van een nieuwe gitaar.

    Succes.
    Vriendelijke groet, Gus

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb nog een HSS-set liggen uit een Corona USA strat, compleet met S1-switching. Mocht je er interesse in hebben, dan kun je me PM-en.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #13
    Member
    Geregistreerd
    28 november 2011
    Locatie
    Wildervank
    Berichten
    34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik heb nog een HSS-set liggen uit een Corona USA strat, compleet met S1-switching. Mocht je er interesse in hebben, dan kun je me PM-en.
    Ja sorry zoveel verstand heb ik er niet van.. Zou je een demo kunnen sturen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Dat USA-setje ligt los op de plank, zit dus niet meer in de gitaar. Alles zit nog aan elkaar, elementen, wiring etc. Het gaat om een Diamond humbucker en twee Tex Mex-singlecoils. De S1-switch maakt verschillende combinaties mogelijk, maar je kunt natuurlijk ook alleen de pickups gebruiken icm met een vijf standen-wiring. Ik hoef er zeker de hoofdprijs niet voor. Kijk maar.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 25 maart 2014 om 00:41
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    28 november 2011
    Locatie
    Wildervank
    Berichten
    34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Dat USA-setje ligt los op de plank, zit dus niet meer in de gitaar. Alles zit nog aan elkaar, elementen, wiring etc. Het gaat om een Diamond humbucker en twee Tex Mex-singlecoils. De S1-switch maakt verschillende combinaties mogelijk, maar je kunt natuurlijk ook alleen de pickups gebruiken icm met een vijf standen-wiring. Ik hoef er zeker de hoofdprijs niet voor. Kijk maar.
    De texmex klinken wel lekker alleen de humbucker is niet wat ik zoek.. Verkoop je ze ook los?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Hou er wel rekening mee dat een ander setje pickups geen wondermiddel is. Telerocker doelde daar ook al op met zijn advies voor een betere gitaar. Het geluid van een gitaar is afhankelijk van zoveel factoren, en elementen maken daar maar een klein deel van uit. Je hebt dus best kans dat een upgrade van je pu's niet voor het beoogde resultaat zorgen. De tip om tweedehands te zoeken is daarom ook niet zo gek. Mocht het toch tegenvallen, kun je er voor hetzelfde bedrag wel weer vanaf.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mfmeijer Bekijk bericht
    De texmex klinken wel lekker alleen de humbucker is niet wat ik zoek.. Verkoop je ze ook los?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Kan ook los, ik doe er toch niks mee. Die Diamond krijg je er dan bij en dan zie je maar wat je ermee doet. Is geen slechte pickup hoor, alleen niet zo goed als mijn Bare Knuckles.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Hou er wel rekening mee dat een ander setje pickups geen wondermiddel is. Telerocker doelde daar ook al op met zijn advies voor een betere gitaar. Het geluid van een gitaar is afhankelijk van zoveel factoren, en elementen maken daar maar een klein deel van uit. Je hebt dus best kans dat een upgrade van je pu's niet voor het beoogde resultaat zorgen. De tip om tweedehands te zoeken is daarom ook niet zo gek. Mocht het toch tegenvallen, kun je er voor hetzelfde bedrag wel weer vanaf.
    Precies! Goed hout (zeker ook voor de hals) bepaalt in belangrijke mate de toon. Wat ze ook mogen zeggen over USA Fenders, de gebruikte houtsoorten zijn echt wel ok. Trouwens ook de Classic Vibe-serie van Squier klinkt best volwassen voor die prijs. De Pacifica's klinken imo dikwijls toch wat slanker.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #19
    Member
    Geregistreerd
    28 november 2011
    Locatie
    Wildervank
    Berichten
    34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Kan ook los, ik doe er toch niks mee. Die Diamond krijg je er dan bij en dan zie je maar wat je ermee doet. Is geen slechte pickup hoor, alleen niet zo goed als mijn Bare Knuckles.
    En wat voor prijs had je in gedachten? Ik heb geen idee wat ze waard zijn..


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Je hebt een PM.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top