Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Upgraden!

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    28 november 2011
    Locatie
    Wildervank
    Berichten
    34

    Standaard Upgraden!

    Ik speel nu anderhalf jaar op m'n pacifica 112j maar ben niet tevreden met m'n pick-ups zeker niet na op een Fender en Gibson gespeeld te hebben. Ik dacht ik koop gewoon andere pick-ups en die zet ik erin! M'n gitaar speelt heerlijk ik denk alleen dat ik met pick-ups er net wat meer uit kan halen. Ik ben dus 1 humbucker nodig voor in de brug en 2 single coils. Ik wil acdc gunsnrosen RHCP en eigenlijk zo'n beetje alles kunnen spelen. Ik heb een Cube 40 xl modeling amp waardoor ik al veel verschillende sounds krijg maar wil dit met andere pick-ups nog mooier maken. Iemand tips?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Misschien is het beter ff door te sparen voor een betere gitaar dan er een dure HSS-set in te zetten. Ik zou dan ook eerst eens kijken naar tweedehands HSS-setjes.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    28 november 2011
    Locatie
    Wildervank
    Berichten
    34

    Standaard

    De gitaar speelt heerlijk alleen het geluid dat er uit komt vind ik jammer.. Ik was ook niet van plan om erg veel geld in deze gitaar te steken.


    Ik heb een setje EMG 85 sa sa gevonden. Na reviews hierover te lezen lijkt me dit een leuk setje waar ik toch nog alles op kan spelen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Als je van de EMG-sound houdt, is dat een prima upgrade. Ik ben het met je eens wat betreft de halsjes van de Pacifica's. Ik heb een tijdje een een 311MS gehad en dat halsje speelde als boter.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    28 november 2011
    Locatie
    Wildervank
    Berichten
    34

    Standaard

    Wat ik mij nog wel afvraag is hoe snel batterijen van actieve pickups leeg gaan. Dit omdat het 3 actieve elementen zijn. En ik heb geen zin om elke paar weken de boel weer open te schroeven om nieuwe batterijen aan te sluiten. Is er iemand die hier meer verstand van heeft?

  6. #6

    Standaard

    Levensduur van de batterij valt mee.
    Wel belangrijk dat je niet vergeet de plug uit je gitaar te halen na het spelen.
    Verder is het natuurlijk vooral afhankelijk van het aantal speeluren .
    Tip: houd altijd een reserve-batterij en een schroevendraaier paraat in je koffer.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunhill1 Bekijk bericht
    Levensduur van de batterij valt mee.
    Wel belangrijk dat je niet vergeet de plug uit je gitaar te halen na het spelen.
    Verder is het natuurlijk vooral afhankelijk van het aantal speeluren .
    Tip: houd altijd een reserve-batterij en een schroevendraaier paraat in je koffer.
    Dit dus! Ook tijdens pauzes beter ff de kabel uit de gitaar halen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8

    Standaard

    @Telerocker
    Hij is toch in je sig gekomen? Lachen hoor.

    @TS
    Stop dan een ander snoer in je gitaar. Een los staande gitaar heeft een tamelijk sterkte aantrekkingskracht op mensen die van je optreden toch iets mee willen nemen.
    Is het geen uplifting mood, dan toch een leuke Yamaha.
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    @Duhsjaak
    For the time being is hij idd fun. Bovendien ben ik ook een Drs P. adept.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    28 november 2011
    Locatie
    Wildervank
    Berichten
    34

    Standaard

    Ik weet nog steeds niet wat ik wil. Ik heb bij de noorder gitaardag ook gepraat met een gitaarbouwer en die adviseerde Fender 57,62 singlecoils en een Seymour Duncan humbucker.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top