Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    > bij de 2700 wezen
    Klopt!

    > Bijvoorbeeld een 500 (vast) en een 5K pot in serie?
    Yup... heel goed!

    . Ik kan de 2700 ook eerst even loshalen
    > om te horen hoe het zonder NFB gaat?
    Yep! Om 'm vervolgens voor eeuwig los te laten hangen :wink:

    Ik heb op een paar amps zo'n regelbare NFB gehad. Ik vond de "tussenstanden" best moeilijk te beoordelen, het verschil tussen AAN en UIT is wel goed te horen. In mijn Super Reverb heb ik de aarde schakelaar gebruikt voor 820 Ohm (origineel), 1K5 (subtiel verschil t.o.v. stock, iets losser), en géén weerstand (dus geen NFB). Als een amp voldoende headroom heeft, dan voor mij altijd zonder NFB.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Ik heb de NFB idd gisteren al losgekoppeld en het klinkt beter. Wat meer hoog lijkt het wel, maar wel beter. Op 10 komt 'ie wat meer los en met de OD er op zingt 'ie beter dan met NFB. Nu klinkt de 5Y3 die ik nog had liggen wel goed op hoog vol. Wordt niet blubberig zoals met de NFB en voegt sustain/compressie toe. Voor laag vol. en archtop klinkt de 5U4 weer beter. Ik laat hem lekker zo hangen :-D en wissel recto's afhankelijk van wat ik wil spelen.

    Ik kan me voorstellen dat een vaste R +pot niet echt heel veel zin heeft, dus dat laat ik voorlopig maar zitten.

    Dan ga ik de hele handel nog een keer aan mijn 2x12 G12H's hangen en dan moet je eens opletten (blues city!)

  3. #23
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard

    > > Bijvoorbeeld een 500 (vast) en een 5K pot in serie?

    Ik zou i.p.v. die 500 monteren die 2700 gewoon laten zitten. Als dan open staat is de amp gewoon stock.

    Al

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    > Ik zou i.p.v. die 500 monteren die 2700 gewoon laten zitten.
    > Als dan open staat is de amp gewoon stock.

    Al's got a point there... maar misschien is het toch leuk om nog met wat meer NFB te werken dan stock, gewoon om het verschil te horen... 500 is misschien wat laag, ik zou dan 1K nemen ofzo.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top