Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard Advies over 6V6's voor sf princeton

    Er zitten nu 25 jaar oude GE 6V6GTA's in en ze klinken nog wel goed, maar het wordt wel eens tijd voor nieuwe, denk ik. Het is een non-reverb princeton (met PI-mod en PaulC-mod) maar zelfs met overdrive gaat de oversturing mij nog te stug. Welke 6V6's geven bovenop het mooie clean nog een 'romige' oversturing, als dat al kan in de non-reverb princetons??? Ik ken zelf geen 'current production' kandidaten dus het zal wel NOS worden??? Iemand advies? Dank.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Kom je toch weer uit op GE's (die je er al in hebt) of RCA's.

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard Re: Advies over 6V6's voor sf princeton

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpb
    Welke 6V6's geven bovenop het mooie clean nog een 'romige' oversturing, als dat al kan in de non-reverb princetons??? Ik ken zelf geen 'current production' kandidaten dus het zal wel NOS worden??? Iemand advies? Dank.
    Ik was erg tevreden over Mazda 6V6GT. Haalde ik bij tubeampservice@skynet.be (Yves). "Romige" oversturing weet ik niet meer lekker pittig waren ze wel. Beetje rocky.

    Al

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Idd denk ik dat dezelfde GE's een optie zijn omdat de oudjes er al heel lang inzitten, en wellicht elke goede NOS buizen een verbetering zullen zijn? Bij RCA's schrik ik altijd v/d prijs :cry:
    Mazda's overweeg ik ook, maar ze schijnen wat fel in het hoog te zijn dus dat vind ik weer wat minder.
    Nog meer suggesties?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    RCA NOS 6V6 buizen zijn niet zo duur als hun 6L6 tegenhangers. Prijzen bij FNS (marble-amps.com) per stuk:

    RCA 6V6GTY - 37,50
    GE 6V6GTA - 36,-
    GE 6V6GT - 34,-

    Ik zou dus gewoon voor de RCA gaan dan.

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpb
    Idd denk ik dat dezelfde GE's een optie zijn omdat de oudjes er al heel lang inzitten, en wellicht elke goede NOS buizen een verbetering zullen zijn? Bij RCA's schrik ik altijd v/d prijs :cry:
    Mazda's overweeg ik ook, maar ze schijnen wat fel in het hoog te zijn dus dat vind ik weer wat minder.
    Nog meer suggesties?
    Ik heb enkele sets van die GE's , echter nog niet vergeleken met RCA's.
    Ik heb in mijn 5J3 Tweed Deluxe nu een setje USA N.O.S. uit 1957 zitten, maar zijn al FLINK achteruitgegaan na een avondje blazen !
    Geldde laatst ook voor een setje nw. EH's. Klintjes hebben toch moeie schijnbaar met HARD spelen een tijd lang, ligt ook aan gebruik natuurlijk > dit ampie scheurt behoorlijk en lekker.
    Goeie sound kost ( iun dit geval "vreet" ) buizen.
    Ik heb partijtje N.O.S. 6V6's gekocht laatst, maar durf ze eigenlijk niet te gebruiken, zonde om ze zo snel te "verbranden'

    Jay

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard Re: Advies over 6V6's voor sf princeton

    . Het is een non-reverb princeton (met PI-mod en PaulC-mod)

    Hoe ben je te spreken over die Paul C mod ?
    groot verschil ? meer headroom / volume ?

    Jay

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Advies over 6V6's voor sf princeton

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Jay
    . Het is een non-reverb princeton (met PI-mod en PaulC-mod)

    Hoe ben je te spreken over die Paul C mod ?
    groot verschil ? meer headroom / volume ?

    Jay
    Jawel. Duidelijk meer volume en het laag is wat strakker, maar dat kan ook komen doordat ik ooit de PI-coupling cap ooit heb vervangen (0.02 > 0.001). Blijft stug in de eindtrap oversturing, ookal heeft de PI nu meer headroom, maar dat is ook de aard v/h beestje. Wellicht werkt de PaulC-mod beter tot z'n recht komt bij pr-reverbs of oude tweedjes. Clean geluid is geweldig goed, overigens.

    Mischien toch maar de huishoudpot plunderen en RCA's er in zetten.... :lol:

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard Re: Advies over 6V6's voor sf princeton

    Jawel. Duidelijk meer volume en het laag is wat strakker, maar dat kan ook komen doordat ik ooit de PI-coupling cap ooit heb vervangen (0.02 > 0.001). Blijft stug in de eindtrap oversturing, ookal heeft de PI nu meer headroom, maar dat is ook de aard v/h beestje.

    Oké, ik zal mijn 5J3 es PaulC-modden een keertje, maar ik vind em zóals ie nu is wel lekker.
    Is het niet es een optie om jouw PR om te bouwen naar een 5E3Tweed ?
    de mijne scheurt behoorlijk en lekker soepel, beetje VOX achtig > geen NFB/cath.biased. ( enige verschil is dan nog de 12" vs. 10 ")
    Ik gebruik momenteel ook een OT uit een 65PR. Met een 5Y3 zit je wellicht al op de juiste spanningen (?).
    Kwestie van wat draden verleggen > uitdaging !!
    Misschien es wat voor op forum ! AL weet hier misschien ook wat meer over...

    Jay

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Advies over 6V6's voor sf princeton

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Jay
    Is het niet es een optie om jouw PR om te bouwen naar een 5E3Tweed ?
    de mijne scheurt behoorlijk en lekker soepel, beetje VOX achtig > geen NFB/cath.biased. ( enige verschil is dan nog de 12" vs. 10 ")
    Ik gebruik momenteel ook een OT uit een 65PR. Met een 5Y3 zit je wellicht al op de juiste spanningen (?).
    Kwestie van wat draden verleggen > uitdaging !!
    Misschien es wat voor op forum ! AL weet hier misschien ook wat meer over...
    Jay
    Zou mooi project zijn, maar ik gebruik de princeton vooral voor clean (jazz), en dat wil ik wel zo houden. Bovendien staan oude PTP fenders op de Monumentenlijst.... :lol: Wanneer ik nog een 'lijk' zou hebben dan wist ik het wel. Mischien eerder er een bruine princeton (6G2) van maken

    Wat is die 5J3 dan voor deluxe? wide-panel of zo??? Origineel of zelfbouw??

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top