Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 44
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Ik kocht een tijdje Fender pickups op uit de periode 81/82, iedereen loopt gelijk naar de boetiek en CS wat ik prima vind wat je kon ze voor peanuts kopen. Grey, red en black bottoms, het zijn gewoon Fullerton standaards die in de oude reissues, JV's en Dan Smiths gebruikt werden.
    Af en toe koop ik nog wel eens wat handgewonden exotisch maar het altijd een verademing die pickups weer te horen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Kijk ook eens naar de Toneriders! Niet duur en ik vind ze lekker. Clean met belletjes maar ook vette scheur als het moet. In mijn USA stat zitten van zandts, maar de Toneriders in mijn parts-caster doen er niet voor onder!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Hmm.. Lastig. Zo veel opties. En iedereen heeft natuurlijk een andere mening.
    Ik weet niet. Sowieso vallen alle moderne Voodoo pickups met opgeblazen hoog en laag en Suhr pickups eigenlijk een beetje af. Mike Landau gebruikt ook veel Suhr, maar ik ga toch liever voor een zo authentiek mogelijk geluid. Daarmee blijf ik dus ook een eind weg van de actieve pickups. Klinken goed, maar niet de sound waar ik naar op zoek ben!! Ik ga gewoon nog een beetje neuzen op het net.
    Blijf maar suggesties geven hoor! Misschien zit de gouden tip er wel tussen!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Nou is Hendrix geen SRV en Frusciante klinkt ook weer anders.
    Ik heb wat setjes van deze knaap en wat mij betreft a cut above the rest.
    Dont let the low price fool you.

    Je kan gewoon ook iets aan hem vragen, sympathieke down to earth vent.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 7 maart 2014 om 19:02
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik vind eigenlijk 'het enige' dat Hendrix/SRV/Frusciante anders doet klinken hun handen en oren zijn. Natuurlijk klinken die gasten totaal anders, maar de sound van de spullen die ze gebruiken vind ik een soort similar. Misschien een beetje vaag.. Ik hoop dat je me begrijpt

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    That may be so dessalniettemin wordt er in pickupland onderscheid gemaakt tussen early sixties en late sixties pickups. Ik neem dat maar aan, ik weet alleen iets van seventies en eighties uit eigen hand.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ach, Hendrix was ook niet vies van Pre-CBS spul. Weet jij veel wat die gekke hippie allemaal in de studio gebruikte..

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ik vind eigenlijk 'het enige' dat Hendrix/SRV/Frusciante anders doet klinken hun handen en oren zijn. Natuurlijk klinken die gasten totaal anders, maar de sound van de spullen die ze gebruiken vind ik een soort similar. Misschien een beetje vaag.. Ik hoop dat je me begrijpt
    Dat is ook zo want ze speelden allemaal over oude vrij standaard strats met low output single coils. En frusciante heeft met een marshall en een fuzz de hendrix sound al achter zich.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Dat is zeg maar precies wat ik zeg
    Maar goed mensen! Pickups!! Die brandonwound pickups zien er wel goed uit Pepe! Ook niet zo duur!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Steffsen pu's zijn erg goed. Je kan Steff gewoon bellen en hij windt ze naar je voorkeur. Met name de pu's die hij heeft naar de specs van walter broes (seatsniffers) vind ik zéér goed.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top