Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
Ik moet je hier echt gelijk geven man! Toen ik mijn sheraton kocht las ik veel verhalen over dat de stock pickups echt crappy zijn en muf enzo. Nou, in mijn sheraton klinken ze echt heerlijk! Goede definitie, mooi rond en vol op de neck met veel dynamiek en dik en bijtend in de brug. Heerlijk!
Inderdaad, ik denk dat de goedkopere, zogenaamd 'muf' klinkende pickups het in de Sheraton juist uitstekend doen om het tophoog te temperen en het middengebied wat omhoog te halen!

En om meteen nog maar een mythe te tackelen: ik had ook de pots, caps en bedrading vervangen voor Alpha's, mooi braided draad en Orange Drops. Moest alleen de schakelaar nog upgraden. Op Ebay kwam ik een goede Epiphone schakelaar tegen, maar daar zat nog bedrading met pots, caps, en input aan vast (wel grote Alpha pots), een complete Epiphone bedrading dus met van de kleine groene caps, ik meen voor 15 euro of zo en bijna gratis verzending vanuit China. Heb het hele zooitje erin gestopt en klinkt en voelt tenminste gelijk en mss zelfs wel beter dan de 'betere' componenten.