Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 15 EersteEerste ... 31112131415 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 150
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Stuntelen of niet ik wou dat ik zijn bankrekening had, dan zou het aan m'n reet oxideren of ik solo's vloeiend speel of niet😉

  2. #122

    Standaard

    Cool,
    Jij weet wat er op z'n rekening staat?

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Moonkings heb ik een tijdje geleden live gezien in Breda. Ik vond ze goed! Leuke band, geen capsones en interessantdoenerij. Ik vind het ook te gek dat Ad gewoon weer een bandje is begonnen met een paar jonge gasten en in het clubcircuit is gaan spelen. Hij is min of meer weer onderaan begonnen. Dat pleit wel voor hem. Ad van den Berg is naar mijn mening een hele goede gitarist en songwriter (dat wordt nog wel eens vergeten, het gaat uiteindelijk om de songs die je schrijft: niet je toonladders, je sweep picking of je gear). Hij speelt heel smaakvol, dus niet allerlei snelle solo's om indruk te maken maar altijd in dienst van de muziek. De solo in Burning Heart is misschien wel mijn favoriete gitaarsolo: melodisch, expressief etc. Er zijn helaas niet meer zoveel (nieuwe) bands in dit genre, dus leuk dat de Moonkings er zijn.

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Ik denk dat Arjan DeWolff bedoelt?

    Pseudo-rock.... naar mijn bescheiden mening.
    DeWolff vind ik ook een te gekke band. Maar die muziek van hun is wat vrijer, wat breder, wat meer psychedelisch, kun je niet helemaal vergelijken met Moonkings. Mooonkings zitten in de jaren 70 bluesrock richting (Bad Company, Led Zeppelin, AC/DC), DeWollf is meer sixties (en daar hou ik wel van, ik heb vroeger uren lang geluisterd naar The Grateful Dead, Quicksilver Messenger Service, Grand Funk Railroad, Iron Butterfly, Mountain, Ten Years After en al dat soort bands met hun lange jams). DeWolff heeft natuurlijk ook een ander gitaar geluid (Fender met fuzzbox). De bezetting speelt ook een rol: met een losse zanger en zonder Hammond/Leslie ga je andere dingen doen.

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunhill1 Bekijk bericht
    Cool,
    Jij weet wat er op z'n rekening staat?
    Nou, ik denk dat als je 2 wereldhits ala burning heart en here i go again op je naam hebt staan als componist dat je er warmpjes bijzit😉

  6. #126

    Standaard

    Ga je mond spoelen,
    Here i go again is van bernie marsden ( en een beetje Coverdale en Moody) als ik me het goed herinner uitgebracht op saints and sinners.

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Nou, ik denk dat als je 2 wereldhits ala burning heart en here i go again op je naam hebt staan als componist dat je er warmpjes bijzit
    Er staat een documentaire over Vandenberg op youtube. Ze hebben aan "Burning Heart" niet veel over gehouden. De platenmaatschappij in Amerika bracht alle promotie- en studiokosten bij de band in rekening (dus ook de hele tour met Ozzy en Kiss). Logisch, jongens uit Europa die de kans krijgen in Amerika te spelen, wat viel er te onderhandelen? Tot op de dag van vandaag staan ze (als ik het mij goed herinner, ik heb die docu een tijd geleden bekeken) nog behoorlijk in het rood bij die platenmaatschappij. Die bassist heeft voor zijn werk bij Vandenberg bijvoorbeeld nooit een cent royalties gekregen. Dus gewoon hetzelfde rock 'n roll verhaal zoals we dat wel vaker hebben gehoord. The guitar man got famous, the business man got rich ...

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik heb begrepen (ik zeg niet van wie, maar hij heeft een gitaarzaak in Enschede, en onderhoud Ad's gitaren) dat Ad, op het moment dat ie instapte bij Whitesnake, wel een hele goede deal gemaakt heeft, en dat ie daar steenrijk mee is geworden, ondanks dat ie nauwelijks bij heeft gedragen aan het album 1987.
    Slip of the Tongue was volledig van zijn hand, maar daar is Vai toen voor ingehuurd om die in te spelen.
    Dat album was ook nog best wel een kaskraker volgens mij.
    Daarna heeft ie niet veel potten meer kunnen breken helaas.
    Manic Eden was/is een goeie plaat, en ook Restless Heart vind ik ook een erg goeie plaat, maar beiden hebben volgens mij niet veel opgeleverd.

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dank voor de info. Ik ga die docu op YouTube ff checken!

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik heb ook ff gezocht naar die docu, maar kan hem niet vinden. Heeft iemand een linkje?

    'k Heb wel weer een covertje gemaakt.
    Het betreft 2 filmpjes, waarvan ik soms het geluid van de ene heb gebruikt, maar vooral die van het filmpje die je op de voorgrond ziet.

    Ik vind 'm zelf wel aardig, al laat de timing hier en daar te wensen over:


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top