Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 5131415
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 150
  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Hier ook, alleen gebruik ik minimaal een 052 in Es. 011 krijg ik niet zo laag gestemd.
    ??
    011 kan toch prima in Es?

    Op mijn ES335 en Telecaster gebruik ik wel 010 snaren, geen idee waarom precies, maar op die gitaren voelt dat wel goed.
    Met solo's, en dan met name als je een volle noot opdrukt, vind ik het wel prettiger om 009 te gebruiken. Met 010 moet je harder werken, en heb je minder controle.
    Ik ben ook eigenlijk niet anders gewend dan 009 snaren, al vanaf de begin jaren '80 gebruik ik die dikte, dus dikkere snaren voelen gelijk heel anders.
    Ik ben het echter wel van plan om de switch te gaan maken, ook op alle andere gitaren, maar eerst moet de voorraad 009 nog op.

  2. #142
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Voorraad...dat is het....oa vanwege voorraad gebruik ik op alle gitaren bij voorkeur dezelfde snaren, of ze nou in E of Eb staan. Wel zo handig, omdat ik met een gitaar waarmee ik in Eb sta ook weleens gewoon in E wil spelen en vice versa.

  3. #143
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Backcorner
    Berichten
    846

    Standaard

    Je hebt volgens mij wel te maken met verschillende halslengtes. 010 op een Tele geeft een andere spanning dan 010 op een LP. De LP zou echter wel weer met de ES moeten overeenkomen.

  4. #144
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Gisteren heb ik even op mijn ES335 en Telecaster dezelfde nummers gedaan, ook in Es gestemd uiteraard, maar dan met 010.
    Conclusie: de smoes van dunne snaren gaat niet op volgens mij, want ook op deze gitaren heb ik vrij snel last van valsheid.
    Ik denk toch dat het vooral een kwestie van techniek is. Het zijn vrij veel akkoorden met gecombineerd open en "geknepen" snaren, en ik moet erg goed opletten hoe ik die akkoorden pak. Het komt gewoon erg precies.

  5. #145
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Op naar de .011 dus. Zonder gekheid, per merk verschilt het ook, heb ik al ondervonden.

  6. #146
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Hoi. Ik zat vandaag een paar moonking filmpjes te kijken, en het viel me op dat Ad met z'n vingers speelt. Niet met een plectrum. Is dat nog steeds vanwege z'n ouwe blessure?

  7. #147
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    http://youtu.be/w_8i4ZMeUGI

    Gelul, want hij speelt hier toch echt met een plectrum.
    Nee dus, Adje is weer helemaal fit 😉

  8. #148
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Bij die inderdaad met plectrum.. Lama. niets gezegd. Het viel me op bij dit filmpje https://youtu.be/eptShHP0L8U

  9. #149
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    kan zo zijn dat je je plectrum kwijt bent natuurlijk. dan moet je met je vingers spelen, vandaar Ritchie Blackmore's riffjes als Smoke on the Water en Man on the Silver Mountain ...

  10. #150
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Jeff Beck speelt ook al jaren met zijn vingers, hij is niet de enige en dat is niet omdat ie zo'n plectrum kwijt is. In de country en aanverwante stijlen is het heel normaal om met plectrum en vingers te spelen, hybride picking. Het vergroot je mogelijkheden en geluids-palet.
    Laatst gewijzigd door Rinze; 2 augustus 2015 om 20:56 Reden: schijtmobiel.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top