Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1

    Effect ! vox tonelab ex vs boss gt-8

    Hoi allemaal,

    Ik ben nu aan het zoeken voor een nieuw multi-effect (moet ff op de centen letten), en zag een vox tonelab ex en een boss gt-8. Ze kosten beide 150 euro. Heeft iemand ervaring ermee? Zo ja, welke heeft de beste overdrive/distortion/clean?

    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Ik vind over het algemeen de boss overdrives totaal niet mooi, maar er zijn zat anderen die dat tegen zullen spreken.
    De vox vind ik zelf beter, meer dynamiek, levendiger echter.
    Tsja en clean, wat is clean, op die dingen zitten zoveel mogelijkheden er is van alles van te maken, het is heel makkelijk om er een beroerd geluid uit te krijgen.
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Ik heb vroeger de Vox Tonelab SE gehad. En ik vond die als multi effect niet geweldig. Bovendien had ik erg veel ruis als ik de speaker cab modellen uit zette. Als modeller uitstekend bruikbaar, maar als multi effect voor mij in ieder geval minder.

    Ik denk dat de Boss GT8 beter is ingericht en meer mogelijkheden heeft als je een multi effect zoekt.

  4. #4

    Standaard

    Mijn prioriteit is dat hij goede distrortions heeft en op de bypass goed klinkt. Geen digitale vervormingen ed. Hij wordt vooral gebruikt voor live optredens en de solo moet er goed uit boosten.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Zou ik de tonelab nemen. Zit volgens mij ook een speakersim op zodat je rechtstreeks over pa kan spelen en in ear kan. Geen gesleep met cabs meer. Wil je toch feedback hebben hang je er een cabinet aan.

  6. #6

    Standaard

    De tonelab ziet er inderdaad degelijk uit, maar over de boss zie ik ook goede reviews. Als ik op youtube naar de tonelab zoek, hoor ik alleen maar vieze high gain amps. Ik zoek meer voor pearl-jam achtige sounds

  7. #7

    Standaard

    kijk eens naar de Zoom G3, zeker de moeite waard.Zoom is de laatste jaren beduidend beter geworden.

  8. #8

    Standaard

    Ik ben niet zo'n fan van zoom; heb er slechte ervaringen mee gehad. Wel bedankt voor de tip! Ik zag ook nog zojuist een vox tonelab SE voor 175 euro. Iemand hier raad mee?

  9. #9

    Standaard

    Ik was ook geen fan van Zoom, maar die nieuwe serie is gewoon goed. ik heb de tonelab Se gehad en de zoom is vele malen beter. Sterker nog, ik gebruik nu zelfs mijn TC electronic Novasystem niet meer... :-)

  10. #10

    Standaard

    En heeft u die ook live gebruikt?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top