Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 64
  1. #21

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Dank je LaurentB! goed om te horen...

    Zoals beloofd nog een filmpje, vanmorgen opgenomen (niet bedoeld als spam, maar gewoon mijn enthousiasme). Wederom een tribute, deze keer aan Leo Kottke, titel "Leo The Man":

    Laatst gewijzigd door apekop; 4 maart 2014 om 12:55
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #23
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ook weer een mooie! En het is geen spam hoor, we hebben b.v. toch ook een speciaal forum voor eigen opnames, Sounds?

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Guinnevere is toch eigenlijk niet op 12-snarig? al zou hij daar wel leuk op klinken denk ik
    Crosby speelt hem inderdaad zessnarig, maar met twaalf klinkt 'ie nog mooier.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Bedankt LaurentB!

    vandaag even een middagje 12-snarige gitaren getest bij Musicstore Keulen. Hier kort mijn bevindingen:

    -Guild D125-12: mooie gitaar, maar te krappe string spacing, te weinig ruimte tussen de 'koren'. Aangezien ik voornamelijk fingerpicking doe is dat voor mij essentieel
    -Sigma DR28-12: zeker geen verkeerde gitaar voor dat geld.
    -Maton ECW 80/12: viel me ook een beetje tegen voor dat bedrag, niet de 'wow factor' voor mij. Hier had ik gewoon meer van verwacht.
    -Ovation Balladeer 12-snarig: zeker niet verkeerd, maar ik vind die bolle achterkant niet fijn
    -twee 12-snarige Taylors uit het duurdere segment (weet even niet meer precies welke types): qua klank mooi, maar qua afstelling minder. Beetje hetzelfde gevoel als wat ik bij mijn Taylor Leo Kottke 12-snarige had, die kreeg ik ook niet naar mijn smaak afgesteld. Zelfs nadat hij door een goede luthier was afgesteld bleef hij nog redelijk zwaar spelen in tegenstelling tot mijn Seagull die juist zeer licht speelt.

    Kortom toch enigszins teleurgesteld, ik werd door geen enkele gitaar omver geblazen en had niet de neiging om iets te kopen.
    Ook het aanbod 12-snarigen veel me wat tegen. Ik had ook wat meer Guilds willen proberen, maar die hadden ze niet op voorraad. Het valt allemaal niet mee om een goede 12-snarige te vinden. Dus mijn zoektocht gaat gewoon door.
    Laatst gewijzigd door apekop; 6 maart 2014 om 22:07
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #26
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Het is blijkbaar moeilijk om goede twaalfsnarige gitaren te bouwen. Ik wil nog wel weer eens een gitaar bouwen, maar de enige die ik nog écht nodig heb is een twaalfsnarige. Moet daarvoor dan wel een kit vinden.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Van de week op een Breedlove (http://breedlovemusic.com/guitars/st...ries/12-string) gespeeld en ik kon die maar moeilijk weer wegzetten. Ook op een Taylor gespeeld (weet type niet meer, wel hoger segment), maar vond die erg tegenvallen. Daarnaast ook nog een Martin (lager segment) in handen gehad, viel ook niet tegen, maar de Breedlove stak er voor mij met kop en schouders boven uit.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    goede tip die Breedlove! ziet er mooi uit. Nu nog een winkel vinden waar ze deze hebben....
    Cole Clarke heeft ook een mooi 12-snarige, heb ik ooit op gespeeld, maar die hebben ze ook bijna nergens om uit te proberen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #29

    Standaard

    @ Apekop: vette compositie trouwens, die 'Leo the Man'!

    Hoe zou je het geluid van de Guild 125-12 omschrijven? Volgens mij behoor je tot één van de weinige gitaristen in Nederland die 'm daadwerkelijk geprobeerd heeft.
    Laatst gewijzigd door Powderfinger; 7 maart 2014 om 16:21

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powderfinger Bekijk bericht
    @ Apekop: vette compositie trouwens, die 'Leo the Man'!

    Hoe zou je het geluid van de Guild 125-12 omschrijven? Volgens mij behoor je tot één van de weinige gitaristen in Nederland, die 'm daadwerkelijk geprobeerd heeft.
    dank u! mochten er trouwens mensen een tab van willen, laat het me even weten. Als er voldoende interesse is begin ik eraan, dat is voor mij dan tevens een stok achter de deur om een tab te maken omdat ik hem zelf uit het hoofd speel.

    Wat betreft de Guild 125-12: ik kan er niet al te veel over zeggen omdat hij voor mij een te krappe string spacing had waardoor ik hem maar 5 minuten of zo heb geprobeerd. Klonk zeker niet verkeerd, al had ik niet meteen zoiets van 'wow'. Maar Mr. Fingers hier heeft er toch eentje? tenminste dat begreep ik uit zijn reactie op pagina 1 van dit topic....
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top