Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 64
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    e) Erg aangename hals, zelfs voor een 12-string. Breed genoeg om zuiver individuele koren te kunnen fretten, maar niet zo breed dat het krampachtig spelen wordt.
    allebei bedankt voor de uitleg. Ik heb wel in wat reviews gelezen dat deze GAD D125 12 string behoorlijk neckdive heeft en een dikke zware nek...klop dat?

    mooi ook die F1512, inderdaad wel jammer dat het een jumbo is
    Laatst gewijzigd door apekop; 28 februari 2014 om 00:35
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Neckdive komt vooral door 12 zware stemsleutels. Hals is wel breed, maar aangenaam van profiel (maar ik heb grote, smalle handen)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #13

    Standaard

    Heb die Guild ook op het oog gehad, maar je moet naar Haarlem om hem te proberen. De filmpjes op Youtube zijn van matige kwaliteit, maar de klank daarin sprak me toch niet echt aan.

    Toen voor een Eastman AC330-12 gekozen. Een jumbobody vind ik ook wel prettig bij een 12-string en deze is ook ergonomisch gevormd. Ik had met mezelf de afspraak dat ik niet meer dan €550 zou uitgeven. Tja, en toch klik je gewoon weer op 'OK' bij het pinnen.

    In E vind ik 'm mooier klinken dan in D# (minder snaarspanning hoor je toch terug), maar in D# speelt hij wel ontiegelijk soepel. De actie is dan ook zo laag als 't maar kan (vanuit de fabriek ligt deze overigens wel hoger). Eerst maar eens een geschikte capo vinden, dan nog maar eens goed vergelijken.

    Die wat goedkopere Blueridges hebben trouwens wel gelamineerde zijkanten. Ik zou voor volledig massief gaan. Vind het bij een 12-string op de een of andere manier niet echt mooi als er gelamineerd hout in zit. Vind dat eigenlijk storender dan bij een 6-string. Strummen vind ik ook niet zo mooi op een 12-string. Tokkelen is the way to go, ook al valt dat nog lang niet altijd mee.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powderfinger Bekijk bericht
    In E vind ik 'm mooier klinken dan in D# (minder snaarspanning hoor je toch terug), maar in D# speelt hij wel ontiegelijk soepel. De actie is dan ook zo laag als 't maar kan (vanuit de fabriek ligt deze overigens wel hoger).
    .
    Ik ben altijd in dubio op welke hoogte ik hem graag wil stemmen en horen. Ik heb een aantal jaren met een lage stemming gespeeld op C soms zelfs Bb (ala beginperiode Leo Kottke) met dikke 013 snaren. Maar ik vond dat toch te modderig worden en miste de sprankel. Toen weer terug naar standaard pitch met 010 snaren. Nu heb ik hem in C# staan en dat bevalt op zich wel (voor nu tenminste). Nadeel is dat het weer moeilijker samenspelen en communiceren is met andere gewoon gestemde gitaristen en muzikanten. Je kan natuurlijk wel weer een capo gebruiken maar dan heb je weer minder mogelijkheden in de hoogte omdat je als het ware je hals verkort.
    Laatst gewijzigd door apekop; 1 maart 2014 om 12:22
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #15

    Standaard

    Ja, ik experimenteer alleen wel eens met de stemmingen van David Crosby en Stephen Stills ('Guinnevere' op 12-string!!!) dat valt dan nog mee.

    Ik heb nu 0.10 snaren. Het gaat op zich wel in E, maar af en toe raak ik een snaar net niet helemaal goed. Denk dat ik de volgende keer 0.11 of 0.12 neem en hem in D# zet. Gewoon maar een beetje experimenteren, de klank van een 12-snarige is al die extra moeite waard, vind ik.

    Plus als je daarna je elektrische weer eens pakt, race je echt over die hals heen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Guinnevere is toch eigenlijk niet op 12-snarig? al zou hij daar wel leuk op klinken denk ik.

    Dit alles heeft me toch weer geïnspireerd en ik ben weer helemaal in de 12-snarig gitaar gedoken. Van de week even shoppen voor een nieuwe. Nu nog even op de Seagull op dit filmpje wat ik vandaag heb opgenomen. "Grandma Joni", mijn ode aan mijn heldin Joni Mitchell.

    Laatst gewijzigd door apekop; 2 maart 2014 om 19:04
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Deze video is privé
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    oeps...nu niet meer als het goed is?...
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Nope, klinkt goed!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Bedankt. Ik ben nog bezig met een soort van ode aan Leo Kottke. Als de video af is zal ik hem wel even posten hier.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top