Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 64 van 64
  1. #61

    Standaard

    Ik ken de oude. De nieuwe heb ik nooit over een versterker geprobeerd.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Maar goed, het ES systeem doet Taylor blijkbaar vrij standaard tegenwoordig. Op zich ook een bruikbaar systeem, al doet het me meer aan een EMG pickup denken, dan aan een akoestisch gitaargeluid.
    Geen ervaring met dat ES systeem, geen idee of het wat is of niet. Maar de gitaar op zich vind ik wel mooi klinken op die video. Hij heeft er wel een kabel inzitten, maar of het ook te horen is op de video of alleen de mic weet ik niet. Klinkt als alleen de mic. Het heeft wel het sprankelende wat me aanspreekt in een 12-snarige. De 12 snarige Taylor Leo Kottke die ik heb gehad had dat minder, die klonk vrij donker. Maar goed die stond toen ik drie halve tonen lager. Inmiddels ben ik af van die lage stemmingen, behalve als ik open stemmingen gebruik.
    Laatst gewijzigd door apekop; 23 november 2015 om 00:23
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #63

    Standaard

    Epiphone EJ 212,
    ik heb er een, en ik heb nog nooit een betere in mijn handen gehad!
    heeft een versterkte hals, die gaat eeuwig mee
    ik heb hem naast verschillende Guilds gehoord, is gewoon mooier en speelt ook lichter.
    en kosten veel minder.
    ik heb hem helaas nog nooit naast een Gibson geprobeerd.....die vindt je bijna niet 12 snarig.

  4. #64

    Standaard

    Ik twijfel tussen een Guild F2512e, een Guild F2512e Deluxe, en een Takamine GJ72ce-12. Ik neig naar de Takamine omdat ik ooit een Koreaanse Takamine 12 string had met een prima klank, maar zijn de huidige Chinese Takamines even goed? Weinig winkels nog waar ze deze 12 strings op voorraad hebben om te proberen. Tips? Ervaringen? Andere 12-snarige aanraders in het rond-de-700-euro segment?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top