Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 64
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Guild heeft de naam op het 12-snarig gebied, vooral de F412 en F512, maar die liggen ver boven budget. Deze komt er dichtbij en binnen budget.

    http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr

    Worden door 12-snarig kenners ook goed gewaardeerd.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Inmiddels 1,5 jaar verder sinds de start van dit topic. Maar de GAS voor een nieuwe 12-snarige is weer aangewakkerd. Specificaties gelden nog steeds zoals in de openings post, budget kan wel omhoog tot pakweg 2000 euro, maar dan moet hij wel echt precies goed zijn. Inmiddels heb ik al best wat 12-snarige gitaren geprobeerd (en gehad) door de jaren heen, maar ik heb nog steeds mijn Seagull. Het blijft een probleem om een echt goede 12-snarige te vinden. Ze zijn te weinig op voorraad in winkels en 2e hands is het aanbod ook beperkt. Moet vooral uitblinken in geluid voor tokkelen/fingerpicking, aangezien ik dat voornamelijk doe. En lichte bespeelbaarheid.

    Dus nog nieuwe suggesties na 1,5 jaar? nieuwe spelers in de markt wat betreft 12-snarige gitaren? nieuwe ervaringen van forumleden? etc.
    Laatst gewijzigd door apekop; 18 oktober 2015 om 09:50
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    De beste 12-snarige die ik ooit in mijn handen heb gehad was een Bozo. Zelf had ik een 6-snarige Joegoslavische versie (handbouw), maar er is ook een iets voordeligere serie in Japan gebouwd in de jaren '70. Super fancy, met veel bindingen, uitbundige inleg, fraai gesneden headstock etc. Aparte body ook, groter dan een D en mede daardoor..... luid! Duits vichte, Brasiliaans palissander, ebben toets en brug, benen brug en kam. Helaas heb ik mijn 6-string moeten verkopen, maar als je ooit een 12-string tegenkomt, doen!

    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 18 oktober 2015 om 10:11

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Er staat nu toevallig een Bozo op MP had ik al gezien, maar dat lijkt een simpelere versie. Geen idee bij die Bozo's wat nu juist wel of geen goede versie/bouwjaar is? ik wil niet puur op de naam af gaan (het is nogal een eind rijden) :
    http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Dat is nog eens toevallig! Er zijn maar heel weinig Bozo's in NL. Dit is zo'n Japanse import en het lijkt mij inderdaad het instapmodel. Maar bij Bozo is dat nog steeds iets bijzonders. Als ik een 12-snarige zocht, dan had ik er een ritje van 200 km zeker voor over om deze eens te proberen.

    Ik vermoed dat de Japanse versies zo tussen 1975 tot 1985 gebouwd zijn. Maar dat moet je maar eens googlen. Of er betere/slechtere jaren tussen zitten weet ik niet, maar de norm voor deze gitaren lag erg hoog en in Japan wisten ze wel raad met een constante kwaliteit.

    Bozo staat bekend om zijn volume, warme bassen, het strakke hoog en fancy uiterlijk. Dat de aangeboden 12-string een groot potentieel heeft, dan durf ik wel te zeggen. Of deze bij jou past, tja...... Ik zou deze dus zeker in overweging nemen als ik jou was. Bozo's zijn zeer waardevast, dus mocht deze toch niet bevallen, dan zijn er altijd liefhebbers te vinden. Dit is de eerste die ik onder de €1000,- zie en de Joegoslavische versies zijn een veelvoud daarvan.

    Ben benieuwd of je er een rit naar Zeeland aan waagt!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Denk het niet. Ik vind hem voor een Bozo wat te gewoontjes. En de hals is te mat/licht voor mij. Als het nu vlak bij was was ik hem zeker gaan proberen. Nu is het te veel risico om zo'n eind te kachelen aangezien er met zo'n oudere gitaar van alles mis kan zijn qua fretwerk of brug, iets wat je niet op een foto ziet. Als ik dan voor een Bozo zou gaan zou ik ook een specialer model willen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #47

    Standaard

    Wat ik gemerkt heb wb 12 snarige gitaren is dat voor mij het belangrijk is dat er genoeg dynamiek in zit. De meeste goedkopere modellen klinken wel aardig maar je zit al snel aan een maximum volume en comprimeert daarna alleen nog maar.
    Dure modellen zijn hier veel beter in en een van de beste in de Guild 12 string volgens mijn bescheiden mening.

    Alf

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Misschien wil Harry Sacksioni van een van zijn Bozo's af

    Met een Bozo kom je wel ergens mee aanzetten en die op MP is inderdaad "karig", wat niets zegt over het geluid natuurlijk. Voor constructieve problemen zou ik niet zo bang zijn in deze, maar frets kunnen natuurlijk de nodige slijtage hebben na 35 jaar. Als voormalig Bozist zal ik altijd een zwak blijven houden voor dit bijzondere merk.

    Ik zie bij Casa Benelly nog een Eastman AC630CE. Dat lijkt mij ook een prachtige 12-string.

    Succes met je speurtocht!

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Bedankt! het blijft een eeuwige zoektocht. Bij 12-snarigen ben ik extra kritisch en komt het veel nauwer qua afstelling.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitaraddict Bekijk bericht
    Wat ik gemerkt heb wb 12 snarige gitaren is dat voor mij het belangrijk is dat er genoeg dynamiek in zit. De meeste goedkopere modellen klinken wel aardig maar je zit al snel aan een maximum volume en comprimeert daarna alleen nog maar.
    Dure modellen zijn hier veel beter in en een van de beste in de Guild 12 string volgens mijn bescheiden mening.
    Daar heb je gelijk in. Al verkoos ik bijvoorbeeld mijn goedkopere Seagull voor een veel duurdere Taylor Leo Kottke 12 die ik heb gehad. Die Taylor had misschien wel iets meer diepte qua klank. Maar de Seagull speelt veel makkelijker. De andere Taylor 12-snarigen die ik heb geprobeerd konden me ook niet echt bekoren. En ik hou niet zo van jumbos ben ik achter gekomen. Ook 1 van de redenen waarom ik geen Guild heb. Zij maken toch voornamelijk jumbos als het gaat om de duurdere 12-snarige modellen dacht ik. De goedkopere modellen zijn het ook net niet. Man wat is het lastig om iets te vinden!
    Laatst gewijzigd door apekop; 18 oktober 2015 om 11:40
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Bij Kauffmann in Alphen is vandaag een Taylor 355 30th anniversary ingeruild: met koffer voor €999,-. Mooie 12-string!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top