Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard tips boren allparts hals?

    Voor sommigen is dit wellicht een no brainer. Zoals sommige wellicht weten zijn allparts halzen niet voorgeboord. Momenteel moet de hals eerst nog in de lak, vervolgens gaan de tuners erop en dan nog de topkam. Daarna kom ik toe aan de nek op de body schroeven.
    Eerst dacht ik:ik leg de strat en hals gewoon op zn buik met de hals in de neckpocket en boor gewoon door de gaten van de body" echter na veel te hebben gelezen is dit toch niet de manier.

    Ik las zelfs iemand die van de fender site een halspocket "bouwtekening" had gebruikt om zo in de halspocket te leggen en dan te boren.

    Een ander klemde met een houtklem de hals in de pocket en ging toen boren.

    Ook las ik mensen die hun maple hals hadden gebroken doordatze niet diep genoeg hadden geboord.

    Al met al, wat is een juiste methode om de gaten te boren in de hiel vsn de hals?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    wat ik doe:

    -hals in de pocket zetten en hoge+lage e erop zetten
    -lijmklemmen losjes aanbrengen
    -uitlijnen
    -klemmen vast
    -boren met een boortje waarop ik met een stukje tape heb aangegeven hoe diep ik kan..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    wat da Liks zegt

    zekèr als de locatie van brug al vaststaat. Veel prefab pockets / halzen matchen niet 100 procent. een halve mm verschil in de pocket kan serieus verschil opleveren ter hoogte van de brug.

    check ook de mensuur. 22 frets hals kan niet zomaar in een body die voor 21 frets is gefreesd.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. De brug is inderdaad al geplaatst. De hals wordt vervangen omdat de huidige een neckcrack heeft en er oorspronkelijk ook al scheef opzat. De lage E loopt heel ernstig dicht langs de rand. Vanwege kostenredenen wordt de hals vervangen. Ik zag inderdaad al een aantal pics op het net waarbij er een lijmklem word gebruikt icm een dun langwerpig stuk hout met beide E's aangespannen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top