Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 50
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Met alle respect, maar dat je nu alsnog uit de school klapt is ook niet netjes. Of je het nu in een apart topic zou moeten zetten, of je doet het op aanvraag van een forumlid in een topic toevallig over jouw Crimson gitaren, dat maakt dan ook niet heel erg veel uit, het staat er maar. Mooi verhaal en ik zeg niet dat je wel of niet gelijk hebt, maar ik zie alleen maar een verhaal van één kant. Niemand weet of er iets is voorgevallen waarom dat meneer van Crimson geen zaken meer wil doen met je. Ik beschuldig je nergens van, maar dat zou even zo goed kunnen. En misschien ook niet en dan is het een valse vent, maar niemand zal het weten, want men ziet alleen een eenzijdig verhaal. Wat is ook het grote verschil tussen nu het verhaal hier neer te zetten, waarin je wel degelijk iemand in een verkeerd daglicht zet, of dat je het in een apart topic zou doen, of in je blog? Dat de afzet kleiner is?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Met alle respect, maar dat je nu alsnog uit de school klapt is ook niet netjes. Of je het nu in een apart topic zou moeten zetten, of je doet het op aanvraag van een forumlid in een topic toevallig over jouw Crimson gitaren, dat maakt dan ook niet heel erg veel uit, het staat er maar. Mooi verhaal en ik zeg niet dat je wel of niet gelijk hebt, maar ik zie alleen maar een verhaal van één kant. Niemand weet of er iets is voorgevallen waarom dat meneer van Crimson geen zaken meer wil doen met je. Ik beschuldig je nergens van, maar dat zou even zo goed kunnen. En misschien ook niet en dan is het een valse vent, maar niemand zal het weten, want men ziet alleen een eenzijdig verhaal. Wat is ook het grote verschil tussen nu het verhaal hier neer te zetten, waarin je wel degelijk iemand in een verkeerd daglicht zet, of dat je het in een apart topic zou doen, of in je blog? Dat de afzet kleiner is?
    exposure. Dat is het grote verschil. Iemand vraagt naar wat er voorgevallen is, in plaats van dat ik zelf de publiciteit op zoek. Ik geef toe, het is ethisch koorddansen.


    Oordeel zelf. Dat ik niet meer met hem samenwerk zegt genoeg.



    Edit:

    Ik heb mijn vorige post verwijderd, wat Brum's post een beetje overbodig doet lijken.
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 17 februari 2014 om 19:27

  3. #23

    Standaard

    Ik vind dit echt niet lekker lezen, je maakt gigantisch veel gebruik van komma's (conjuctions voor but mag/kan) maar in veel andere gevallen horen ze er niet te staan. "You're" schrijf je bij zulke geschreven teksten beter voluit als "you are". Opsommingen ":" etc. Het beginnen van zinnen met "and" en nog zoveel meer.

    Ik weet dat ik beter inhoudelijk zou reageren maar dit leest zo moeizaam en je blog staat dan nog eens op een de officiële site van een gerespecteerd bedrijf zoals Seymour Duncan. Ik realiseer me dat je misschien eerder technisch bent aangelegd maar probeer tenminste... Sowieso dat je editor dit goedkeurt zegt al heel veel.
    Laatst gewijzigd door soup; 17 februari 2014 om 19:16
    it's better to burn out than to fade away

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soup Bekijk bericht
    Ik vind dit echt niet lekker lezen, je maakt gigantisch veel gebruik van komma's (conjuctions voor but mag/kan) maar in veel andere gevallen horen ze er niet te staan. "You're" schrijf je bij zulke geschreven teksten beter voluit als "you are". Opsommingen ":" etc. Het beginnen van zinnen met "and" en nog zoveel meer.

    Ik weet dat ik beter inhoudelijk zou moeten reageren maar dit leest zo moeizaam en je blog staat dan nog eens op een de officiële site van een gerespecteerd bedrijf zoals Seymour Duncan. Ik realiseer me dat je misschien eerder technisch bent aangelegd maar probeer tenminste... Sowieso dat je editor dit goedkeurt zegt al heel veel.
    Ik heb het niet ge-edit, zoals ik al eerder zei. Ik moest de boel eenvoudiger opschrijven en alles simpeler maken. Mijn aanvankelijke tekst was een stuk netter. Ik heb genoeg geschreven op universitair niveau om te weten wat 'ok' is en wat niet. Helaas vonden de eindverantwoordelijken dat het stuk minder formeel moest. Ik kreeg het verzoek te schrijven op dezelfde manier als waarmee ik iets uitleg aan een vriend in de kroeg. Met dat mandaat ben ik aan de slag gegaan en met dat idee hebben zij het ook ge-edit. Het is niet mijn keus.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    478

    Standaard

    Ok ok ok, "universitair niveau" moest toch ook weer even gemeld worden, hahaha. Ik geef de persoon die hiervoor ergens zei dat de "verdediging" er snel bij gehaald wordt wel gelijk hoor.

    Het komt over alsof je alles heel erg persoonlijk neemt. [Edit:] NIET DOEN ;-) [EDIT] Stukkie niet gelezen eigenlijk
    Laatst gewijzigd door Dimitri92; 17 februari 2014 om 19:26

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Slim? Ik weet het niet.
    Ik denk dat je me verkeerd begrijpt: ik bedoel dat hij denkt dat ie slim bezig is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri92 Bekijk bericht
    Ok ok ok, "universitair niveau" moest toch ook weer even gemeld worden, hahaha.
    Ja, en? Vind het in de context heel normaal dat ie dat zegt. Of moet er weer gezocht worden naar een stok om mee te slaan?
    Laatst gewijzigd door bat; 17 februari 2014 om 19:34
    Turn it up • Bring the noise

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik heb het niet ge-edit, zoals ik al eerder zei. Ik moest de boel eenvoudiger opschrijven en alles simpeler maken. Mijn aanvankelijke tekst was een stuk netter. Ik heb genoeg geschreven op universitair niveau om te weten wat 'ok' is en wat niet. Helaas vonden de eindverantwoordelijken dat het stuk minder formeel moest. Ik kreeg het verzoek te schrijven op dezelfde manier als waarmee ik iets uitleg aan een vriend in de kroeg. Met dat mandaat ben ik aan de slag gegaan en met dat idee hebben zij het ook ge-edit. Het is niet mijn keus.
    Waarom laat je zulke fouten dan staan?
    buy something as close as possible to want you want
    Ik kan me echt niet inbeelden dat je gevraagd wordt om een tekst te simplificeren en dat dit bedoeld wordt. Sowieso als je weet hoe en wat.
    it's better to burn out than to fade away

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri92 Bekijk bericht
    Ok ok ok, "universitair niveau" moest toch ook weer even gemeld worden, hahaha. Ik geef de persoon die hiervoor ergens zei dat de "verdediging" er snel bij gehaald wordt wel gelijk hoor.

    Het komt over alsof je alles heel erg persoonlijk neemt. [Edit:] NIET DOEN ;-) [EDIT] Stukkie niet gelezen eigenlijk
    Om aan te geven dat ik heus wel weet hoe ik moet schrijven annoteerde ik mijn achtergrond. Lijkt me niks mis mee?

    @Bat: Ja ik snapte je Ik wilde alleen zeggen dat het dus niet slim is wat 'ie doet, maar goed dat ben je duidelijk met me eens.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    exposure. Dat is het grote verschil. Iemand vraagt naar wat er voorgevallen is, in plaats van dat ik zelf de publiciteit op zoek. Ik geef toe, het is ethisch koorddansen.

    Het enige wat onbetwistbaar is, is het volgende: ik bestelde gitaren. Oplevering duurde 3 jaar ipv de beloofde 3 maanden. Ik heb daarna slechts lovende reviews gegeven (lovend, omdat ik verzweeg dat ik ze afgesteld heb, omdat zijn afwerking matig was). Ik gaf hem nog een kans, en die kans greep hij aan, om daarna mij overboord te zetten toen hij mijn idee in handen had.

    Oordeel zelf. Dat ik niet meer met hem samenwerk zegt genoeg.
    Ik vind dit niet zo'n sterk argument eigenlijk. Je begint namelijk wel zelf over een bepaald voorval, waarop, nogal wiedes, de vraag komt wat er zich dan heeft voorgedaan. En waar je in eerste instantie zegt dat je verder niemand wilt beschadigen, doe je vervolgens alsnog je verhaal, plus nog de negatieve dingen over zijn werk. Het gaat verder dan ethisch koorddansen, het gaat eigenlijk ethisch gezien gewoon over de grens. Want je bent in dit geval geen normaal forumlid meer met een slechte ervaring met een bedrijf, je bent en zo etaleer je je ook, zelf een bedrijf die een zakelijk geschil heeft gehad met de man van Crimson en geeft vervolgens ook af op het werk van een concurrent. Doe er mee wat je wilt, maar ik vind dat zakelijk gezien hoogst onverstandig. Waarom? Omdat je twee dingen veroorzaakt. Je laat het slechte van een concurrent zien, waardoor de kans groot is dat mensen twijfel krijgen bij deze man en geen zaken meer met de man willen doen. Je zegt dat in eerste instantie niet te willen, maar het gebeurt vervolgens toch, door je eigen toedoen. Maar het tweede en ik kan me niet voorstellen dat je daar op zit te wachten, jij komt ook niet betrouwbaar over op anderen als je zo je concurrenten neerzet op een forum en je zet jezelf nog 's op scherp ook. Want vroeg of laat maak jij een foutje en zijn mensen echt nog niet vergeten wat je over je concurrent hebt gezegd. Ik geloof echt niet dat je het zo slecht bedoelt, maar ik denk dat je je echt moet beseffen dat je niet meer als consument praat in deze, je hebt het immers over een zakelijk geschil en bouwt zelf gitaren. Dat is niet ethisch koorddansen, dat gaat er gewoon overheen mijnerzijds.

    Een goed bedoelde tip mijnerzijds, richt je op je eigen handel en niet op die van een concurrent, ook niet als die je wat geflikt heeft. Het kost je nodeloze energie, leidt je onbewust alleen maar af van je hoofdzaak, namelijk gitaren bouwen, die je neem ik aan ook wilt verkopen, plus dat je een negatieve vibe om je heen bouwt. Dat moet je niet willen denk ik. En als je goed bent in je vak, dan trekt zo'n concurrent die je wat geflikt heeft vanzelf wel aan het kortste eind, daar hoef je dan verder niets aan te doen dan je richten op je eigen zaken.
    Laatst gewijzigd door Brum; 17 februari 2014 om 19:40

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    478

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Om aan te geven dat ik heus wel weet hoe ik moet schrijven annoteerde ik mijn achtergrond. Lijkt me niks mis mee?
    Gezien de frequentie en directheid waarmee je altijd antwoord zweeft het allemaal toch wat IMO... maar na wat Brum hierboven gezegd heeft heb ik denk ik niks meer toe te voegen. Ja, misschien even verduidelijken dat ik vind dat Brum hier een pracht punt heeft.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top