Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1

    Standaard Trillen springreverb in Head op cabinet

    Hallo,

    Wanneer ik de lage e-snaar vanaf zo ongeveer het 5e fret op een hoger volume aan hou dan begint de springreverb in de Top te trillen / te resoneren. Als ik met mijn hand op de metalen kast duw dan is het zo goed als weg.
    Ik heb de metalen kast van de reverb aan de binnenkant op een aantal plekken met vilt bezet zodat het daar niet tegenaan kan trillen.
    Weer opnieuw geprobeerd en het meetrillen was er nog steeds.
    Toen heb ik aan de onderkant van de metalen kast rubberen strips gezet en dat helpt ook niet.

    Als ik de top iets oplicht dan is het weg. Dat betekent dus dat de top de trillingen van het cabinet opvangt.
    Ik heb onder de pootjes van de top een extra viltje gezet maar dat helpt ook niet.

    Iemand een idee hoe ik de top helemaal vrij van resonantie van het cabinet kan maken en dat hij er toch op kan blijven staan?

    Alvast dank.

    Groet,
    Frank
    Laatst gewijzigd door frankmelters; 16 februari 2014 om 13:00 Reden: Probleem zit in de speakerkast

  2. #2

    Standaard

    Dit fenomeen was volgens mij ook 1 van de redenen destijds om de versterker los van de speakerkasten te bouwen:
    A. Minder gewicht om in 1 keer te moeten sjouwen;
    B. Dat de buizen niet al te gauw naar zijn grootje trilden
    C. De reverbtank niet een feedbackloop maakte met de trillingen van de kast.

    Duhus de simpelste oplossing: De top NIET op je kast zetten!


    EDIT: Oh, erover heen gelezen dat je je top niet van je kast af wilt zetten. Nou ja.In ieder geval de tank niet te strak aandraaien op de rubbers en ook niet te los.
    Laatst gewijzigd door heinz3110; 16 februari 2014 om 13:28

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top