Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Pickups lastig te verstellen van mijn CP Jazzmaster

    Ik heb een probleempje met mijn CP Jazzmaster. De pickups zijn heel lastig te verstellen. Het gaat enorm stroef. Voornamelijk omhoog. Hoger dan 7mm lukt niet, dan zitten ze heel los en druk je ze zo weer naar beneden. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

  2. #2

    Standaard

    Zover ik kan zien op foto's zijn deze pickups met gewone houtschroeven in de body geschroefd. Doordat je losdraait is het dikke gedeelte van de schroef uit het hout gekomen en hangt het dunnere gedeelte nu in een iets ruimer gat. Vervang de schroeven voor iets langere (ca. 5 mm langer). Gebruik ook drukveren om de schroeven tussen pickup en body.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Niet gehinderd door enige kennis van zaken, maar... waarom moet een element ineens 7mm omhoog?

    En verder, houtschroeven zijn iets taps. Maar zijn het wel houtschroeven of meer plaatschroeven met een konstante diameter?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4

    Standaard

    Ik maakte een schatting, misschien niet een hele accurate Ze staan in ieder geval een stuk lager dan bij de meeste Jazzmasters.

    Ik weet niet zeker of het hout- of plaatschroeven zijn. Ze hebben in ieder geval wel een constante diameter. Er zit daarnaast ongeveer 2/3 schroefdraad op, en op 1/3 dus niet.

    Ik ga die veren even proberen!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Dat heeft niets te maken met de schroeven, maar met het schuimrubber dat onder de pickup zit.
    Schroef ze er helemaal uit, steek er een extra stuk schuim onder en schroef de pickup terug op z'n plaats, let wel dat je niet per ongeluk een draad raakt (niet zelf meegemaakt maar het wel mogen herstellen nadien !)
    Dan zal die wel terug vast zitten !


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  6. #6

    Standaard

    S. Heeft daar zeker een punt.
    Deze Gitaren zijn zeer lomp in elkaar geschroefd met hele lange plaatschroeven.
    Vaak worden deze afgezaagd of afgeknipt om zwaar en lang schroeven te voorkomen.

    Je kunt de langere schroeven (en nog niet eens RvS ook) toch blijven gebruiken door de tip in gesmolten bijenwas te dopen. Of door heel licht de lengte van de schroef een maal langs een klomp bijenwas te halen.

    De klank is mooi, maar de constructie lijkt door een peuter te zijn bedacht.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top