Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Even voorstellen

  1. #1

    Standaard Even voorstellen

    Hallo allemaal mijn naam is Dennis ik ben 26 jaar en een fanatiek gitaar liefhebber.
    Ik kom zo nu en dan is even rond neuzen hier voor wat weetjes en dat soort zaken.
    Ik speel nu al zo'n 7 jaar gitaar ongeveer (weet het niet precies meer, tijd gaat hard)
    En ik heb al wat gitaren versleten.

    Nou ja versleten? met regelmaat wat nieuws gekocht en verkocht
    mijn eerste gitaar was een adonis strat/ibanez clone wat voor een beginner een prima gitaartje was.
    Na bepaalde tijd wil je wat anders omdat je je eigen geluid aan het ontwikkelen bent, jawel ik was verslaafd aan thrash/heavy metal, je kent ze wel, metallica megadeth slayer enz enz.

    Een vriend van mij had een BC rich warlock, ik vond dat zo gaaf (zat in de fase dat ik dat cool vond)
    en jawel binnen een week stond er een BC rich in mijn slaapkamer, ik kwam er later wel achter dat ik dat ding alleen maar kocht omdat het er cool uitziet en niet gelet op of het wel een beetje lekker speelde.
    Spijt had ik ervan de nek was te breed en te plat en ik kreeg er kramp van.
    dus in de verkoop tegelijk met mijn eerste gitaar, de Adonis.

    Want ik had een nieuwe liefde de les paul!!
    In eerst instantie had ik op marktplaats een les paul custom van epiphone gezien voor een habbekrats.
    Ik was verliefd, wit met goud hardware, dat moest hem worden.
    Mijn vriendin zij tegen mij dat ik niet eerst even eentje moet proberen voordat ik blind wat ging kopen.
    Na een minuut nadenken..........ja je hebt denk ik wel gelijk.
    Ik naar de muziek winkel in leiden gereden om te kijken, had namelijk op de website gezien dat ze ze hadden hangen.
    even proberen..............hmmmmmmmm nee sorry voelt als plastic, heb je nog wat anders ??
    ja deze een slash signature les paul, iets boven het budget maar spelen als een dijk.
    ondanks dat het te duur was eigenlijk en ik er even over moest nadenken hield hij hem voor mij vast tot eind van week.
    gelukkig verkocht ik mijn andere 2 gitaren die week en had ik genoeg centjes om hem te kopen.

    Dit is nog steeds de gitaar die ik tot de dag van vandaag elke dag bespeel, ik heb er wel wat aan veranderd zoals de brug voor gibson de stem mechanieken voor grovers <---- beste uitgave die ik gedaan heb aan de gitaar, en ja sorry voor de fans....emg 81 85 actieve elementen erin.
    ik kocht de gitaar niet omdat ik zo groot fan van slah ben maar door de nek en het gewicht alles bij elkaar.

    tussendoor heb ik nog wat andere 2de hands gitaren gekocht en opgeknapt en weer verkocht, begint een hobby te worden en vind het ook prachtig om aan gitaren te knutselen.
    verder nog een hudson hex explorer black series overgenomen van iemand, had ik niet moeten doen.
    In eerst instantie toen ik hem vast had dacht ik, ok dit is dus een stuk brand hout???
    wat een verschrikking, fretten waren zo scherp dat je je handen er letterlijk en figuurlijk aan open haalde.
    dat ding was slecht de nek ston in de boog van een hoelahoep, maar heb besloten hem proberen op te knappen.

    alles eraf gehaald eerst geprobeerd de nek recht te krijgen met stoom en onder een beetje spanning, dat is gelukt dat is een zorg minder, toen allen lak eraf gehaald want het spuit werk was alsof een klein kind per ongeluk een emmertje zwarte verf erover heen heeft gegooid.
    hoop werk later hangt die nu in mijn woonkamer, hij is mooi hij speelt goed en klinkt erg zwaar (de seymour duncan alnico pro 2 uit mijn slash erin gezet) en alle bedrading vernieuwd, klinkt als een klok.

    Zo dat was een lang verhaal, als je niet alles gelezen hebt dan begrijp ik dat wel, dus bij deze HALLO.


    Foto van de 2 gitaren, hoop dat de foto het doet.
    Groetjes Dennis

  2. #2

    Standaard

    en die doet het! Bedankt voor je uitgebreide introductie en welkom bij de club!

  3. #3

    Standaard

    Dankjewel Harry !

  4. #4

    Standaard

    Vroeger was een witte gitaar veel gangbaarder dan nu, heb ik het idee. En als dan iemand uit de band een witte gitaar meebracht, dan werd er natuurlijk geroepen: zo, toonbank van de snackbar meegenomen?
    Daarvan werd niemand koud of warm, dus het standaard antwoord was: ja! de vetvlekken zitten er nog in.

    Ik vind hem wel stoer!
    Jou ook.
    Welkom dus.
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #5

    Standaard

    dankjewel Duhsjaak, ik heb lang zitten twijfelen om hem wit te maken of een andere kleur, maar toch maar besloten hem wit te maken er zit ondertussen een zwarte slagplaat op om het wit een beetje te breken.
    Ziet er al weer een stukje beter uit.
    Zal binnekort is een clipje maken dan kunnen jullie horen hoe hij klinkt!! hij heeft wel veel bas dat is het enige nadeel maar voor ouwe metallica muziek past dat prima.
    Groetjes Dennis

  6. #6

    Standaard

    That's The spirit! Hoe die eruit ziet is leuk, maar hoe die speelt en klinkt vind ik altijd nog effe belangrijker.
    Het gaat nog helemaal goed komen met jou!
    Ik heb daar alle vertrouwen in.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7

    Standaard

    Ik heb een lange tijd niks van mij laten horen, ivm persoonlijke redenen, famillie en werk ging allemaal even slecht laten we het daar op houden.
    Ik heb begin dit jaar de knoop door gehakt om zzper te worden in mijn grote liefde, meubels maken.
    Ik ben nu een paar maanden aan de gang en begint gellukig te lopen.
    Voor die tijd veel stress gehad en weinig kunnen doen. ik bedoel dan ook daarme, muziek.....
    Gellukig gaat alles weer zo ze gangetje en ben ik weer fulltime aan het spelen.
    Ik heb mijzelf dan ook een kado gedaan.
    Een Ibanez artcore af 75 tdg.
    Een erg fraaie gitaar ik ben onder de indruk van de bouw kwaliteit, als je kijkt naar wat deze gitaar nieuw kost.
    Het geluid is te gek, het is dan ook mijn eerste full hollow body.
    Ik ben op het moment erg veel met blues bezig en met deze gitaar door een fender tweed versterker klinkt verassend goed.
    ik zal even een foto proberen bij te voegen.



    groeten Dennis

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top