Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Digitech RP500

  1. #1

    Standaard Digitech RP500

    Niet meer zo'n jong apparaat, maar sinds kort een Digitech RP500 in gebruik. Ik heb allerlei modellers gebruikt, maar dit is toch een van mijn favorieten. Waarom? Goede, warme modellen van pedalen en versterkers. Goede (stereo) modulatie-effecten, reverbs en delays. Eenvoudige bediening. Groot assortiment modellen. Compact pedaal. Standaard in pedal-mode, zodat het net is alsof je een rij stompboxes voor je hebt. Eenvoudige looper. Robuuste constructie. Veel aansluitmogelijkheden voor versterker, PA (XLR), hoofdtelefoon, aux-in. Expressiepedaal waar je veel parameters mee kunt aanpassen, etc.

    Ik gebruik hem thuis in een stereo setup en heb eerder de RP355 ook live gebruikt. Dat moet met de RP500 dus ook lukken.
    Precies wat ik zocht. Heel tevreden met dit ding.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josan Bekijk bericht
    Niet meer zo'n jong apparaat, maar sinds kort een Digitech RP500 in gebruik. Ik heb allerlei modellers gebruikt, maar dit is toch een van mijn favorieten. Waarom? Goede, warme modellen van pedalen en versterkers. Goede (stereo) modulatie-effecten, reverbs en delays. Eenvoudige bediening. Groot assortiment modellen. Compact pedaal. Standaard in pedal-mode, zodat het net is alsof je een rij stompboxes voor je hebt. Eenvoudige looper. Robuuste constructie. Veel aansluitmogelijkheden voor versterker, PA (XLR), hoofdtelefoon, aux-in. Expressiepedaal waar je veel parameters mee kunt aanpassen, etc.

    Ik gebruik hem thuis in een stereo setup en heb eerder de RP355 ook live gebruikt. Dat moet met de RP500 dus ook lukken.
    Precies wat ik zocht. Heel tevreden met dit ding.
    Mooi man, ik heb nog steeds de RP355 en denk ook aan een RP500 maar zie er niet zoveel te koop (2e hands) staan wat meestal betekend dat het een goed produkt is. Voor mij hebben de Digitech effectbakken de beste en meest realistische amp models aan boord.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    707

    Standaard

    Same here! (Alhoewel ik het nog steeds met de 350 doe...)
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Is hier nog nieuw te krijgen......http://www.keymusic.com/nl/item/digi...FfQQtAodVEkAkA

  5. #5

    Standaard

    Zal er veel verschil tussen de RP355 en de RP500 zijn? Qua presets waarschijnlijk wel maar de rest? extra versterker modellen, effecten?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Daar kun je alleen maar naar gissen.... Ik heb nog nooit updates met lijsten voorbij zien komen waarin uitgelegd werd of modellen verbeterd waren o.i.d. .
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Digitech heeft een aantal nieuwe modellen uitgebracht : de 360 reeks .
    Die heeft nog dezelfde chip als de 355 en 500. Wel kan de volgorde van de effecten gewijzigd worden...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    http://www.youtube.com/watch?v=zsmRWuzxEXA

    Hierbij nog link naar demo. Ik overweeg om een 360 aan te schaffen voor de gitaarles (zeer compact om mee te nemen en niet duur...)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Ik heb een RP50 voor een tientje van marktplaats gehaald. Ongelooflijk wat je voor een tientje in huis haalt. Had hem eigenlijk alleen voor een beetje delay of reverb af en toe. Maar de distortions zijn ook zeer acceptabel. Als je de drive met beleid instelt dan blijft het nog redelijk gedefinieerd. Het maakt me wel nieuwsgierig naar de andere RP's. (Vroeger wel een RP20 en RP21 gehad).

    Ze zeggen dat alles zo duur is geworden, zeker met de invoer van de euro. Maar als ik kijk wat je nu kunt krijgen voor je euro's en wat je vroeger kreeg voor je guldens, dan denk ik dat je tegenwoordig veel beter af bent in (bas)gitarenland.

  10. #10

    Standaard

    Het mooie van de 500 is dat ie standaard in stompbox-modus opstart. In de patch die je geladen hebt kun je met de knoppen de compressor, de overdrive, de modulatie, de delay en de reverb apart aan en uit zetten. Met de laatste firmwareversie heb je er ook nog een loopertje bij. Het is een heel degelijk apparaat. Digitech heeft naar mijn smaak goed klinkende distortions en ook de effecten klinken heel goed en ruimtelijk. Ik speel meestal in een stereo setup en dan valt dat echt op. De Tonelabs (ST en EX) bijvoorbeeld hebben wel stereo uitgangen, maar klinken in stereo heel vlak. Dubbele mono eigenlijk. De 500 heeft ook een tap-tempo voetschakelaar voor de delay, iets dat de 350 niet heeft en de 360 mogelijk ook niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top