Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard TC Electronics BG250 combo's

    Iemand ervaring mee? Ik kon welgeteld 1 topic vinden waarin iemand zegt "ik heb ze een keer geprobeerd en het was wel wat".. maar dat was van paar jaar geleden, en inmiddels is versie II uitgebracht (met 2 toneprint modules i.p.v. 1).

    Ik ben kort geleden ook gaan bassen en wil een handzaam combo dat ik op repetities en optredens kan gebruiken. Ik wil niet gaan zeulen met stacks (een kleine top en een klein cabinet zou ook nog wel gaan) en pedalboards. De BG leek me daarom ideaal. Andere suggesties zijn vanzelfsprekend ook welkom. Budget: € 500,00.

    Tweede vraag: gaat (in het algemeen) jullie voorkeur uit naar een 2x10 of een 1x15. Waarom?

    Alvast bedankt voor jullie input.

  2. #2

    Standaard

    kijk anders op www.basgitaarforum.nl
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Goeie tip. thanks!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    De 2x8. Aangezien je die kan doorlinken naar een grote cabinet. (de andere versies kunnen dat niet...)

    (al is met een boor een gaatje te maken en een speakon chassis kun je heel netjes dit zelf wel aanbrengen...)
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Denk dat een 2x8 net tekort komt in een band situatie. (en dan zou ik dus combo + speaker moeten gaan sjouwen)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Met een 1x12 eronder staat je combo wel meteen op oorhoogte. En dat vind ik zelf wel belangrijk. Ik denk als je de 2x8 doorlust naar de P.A. en het cabinet op een stoel plaatst of achterover kantelt dat je prima uit de voeten kan.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #7

    Standaard

    Als ik aan een lekkere bas-sound denk, heb ik altijd dit liedje in m'n kop, diepe, 'rollende' basgitaar, lijkt me 15inch maar dat kan absolute onzin zijn. Zo vanaf 0.13
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Basssig en compact blijft lastig. Ik ben al 30 jaar bassist, maar heb nog nix kleins gevonden dat blaast en briest. Zelf heb ik een compact setje nu, omdat ik meer gitaar dan bas speel. Ik heb een Eden WT 300 amp en een mesa 2 x 10" cab. Is klein maar geeft nog wel net aan genoeg geluid. Kleiner kon ik het niet vinden wat nog een beetje klonk. Wellicht is er nu een paar jaar later wel wat........

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Tweede vraag: gaat (in het algemeen) jullie voorkeur uit naar een 2x10 of een 1x15. Waarom?
    Dat hangt ervan af hoe je met die bas binnen je band en stijl wilt klinken. Om dat te checken zou je de amp neutraal moeten instellen en dan beide versies proberen en dan bij voorkeur ook in bandverband.

    In mijn ervaring is 2x10 doorgaans ruim afdoende, tenzij je ambities hebt iets te bereiken hoger op de schaal van richter. Ik ken eigenlijk geen enkele bassist die nog met 15 inchers komt aanzetten.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Een goede vriend van me heeft enige tijd geleden een BG250 (15 inch speaker) aangeschaft. Wel de MKI versie (deze was in de uitverkoop, dus kijk goed rond want behalve die extra toonprint zit er geen verschil met de nieuwe). We hebben hiervoor een groot aantal versterkers in deze prijsklasse getest en deze stak er met kop en schouders bovenuit, zowel qua geluid als qua handelbaarheid. Hij heeft een erg mooi gebalanceerde sound die ook op hoog volume goed overeind blijft. De 'Tube Drive' functie is echt een meerwaarde, laat de boel net wat warmer en 'ouderwetser' klinken. Het enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat het jammer is dat er geen handvaten aan de zijkanten zitten (zoals bij bepaalde 2x12 cabinetten). Toch is hij nog steeds erg handelbaar en klinkt erg 'groot' en volwassen. Aanradertje!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top