Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    de Bright switch op fender amps. Alleszins op de amps die heb (gehad) hoorde ik zelden verschil, mss ietsie op heel hoog volume.

  2. #12

    Standaard

    Op mijn Jaguar heb ik bij het onderste circuit drie schuifknoppen (neck, brug en een derde). Bij die derde knop hoor ik geen verschil. Wat zou dat ding moeten doen?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht

    Jij werkt toch kwa professie met die zooi? Gain is gewoon volume. En misschien zelfs specifieker, ingangsniveau. Dat wordt wel eens verward met drive omdat je met ingangsvolume soms ook iets kan oversturen.
    Nou, volgens mij (en misschien zelfs wel specifieker ) is het de versterkingsfactor.

    De Engels wiki geeft aan:

    In electronics, gain is a measure of the ability of a circuit (often an amplifier) to increase the power or amplitude of a signal from the input to the output, by adding energy to the signal converted from some power supply. It is usually defined as the mean ratio of the signal output of a system to the signal input of the same system.


    Omdat een hogere versterkingsfactor vaak gepaard gaat met vervorming wordt gain vaak gelijk gesteld aan drive of distortion.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 15 april 2014 om 15:59
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tettie Bekijk bericht
    Op mijn Jaguar heb ik bij het onderste circuit drie schuifknoppen (neck, brug en een derde). Bij die derde knop hoor ik geen verschil. Wat zou dat ding moeten doen?
    Er gaat iets van het laag af, dus het geluid klinkt wat dunner als die knop omhoog staat.

    Wat betreft die presence: ik dacht eigenlijk altijd dat dat ging over hoogmid, dus tussen mid en treble in?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    de Bright switch op fender amps. Alleszins op de amps die heb (gehad) hoorde ik zelden verschil, mss ietsie op heel hoog volume.
    Met de brightswitch bypass je de volumepot voor de hoge tonen, die hoge tonen laat je dus gewoon door. Hoe hoger het volume hoe minder effect de brightswitch dan ook heeft. Als je dus altijd op bandniveau speelt zul je inderdaad weinig verschil horen.

    Het geeft meestal net die extra 'snap' in het hoog wat je clean wat extra's geeft. Met overstuurd spelen geeft het echter vaak een ongewenste scherpte waardoor je hem beter uit kunt laten.
    Laatst gewijzigd door Rutger; 16 april 2014 om 11:20
    -

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top