Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 42
  1. #1

    Standaard Jazz gitaar Epiphone

    Ik ben van plan een jazz gitaar te gaan kopen met bigsby en kwam uit bij deze twee gitaren van Epiphone:

    Epiphone ES-355 Limited Edition PB Pelham Blue
    http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/E...GIT0025959-000

    Epiphone Riviera Custom P93
    http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/art-GIT0017659-000

    Kan iemand mij vertellen wat nou eigenlijk de verschillen zijn tussen deze twee gitaren behalve de elementen? Of heeft iemand ervaring met deze gitaren? Of weet iemand een betere jazz gitaar, liefst met bigsby? Mijn budget is max. €600,-....

    Reacties meer dan welkom

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Het zijn allebei ES modellen, semi-hollows met dezelfde afmetingen. De 355 heeft twee humbuckers, de P93 heeft drie P90s. Die P93 is een leuk ding, ik heb 'm gehad, maar da's wel een gitaar die naar mijn idee en smaak niet helemaal 'af' is. Bedrading zou anders moeten en hij heeft plastic kapjes nodig ipv metaal, anders wordt 't al gauw te dof. Maar... voor jazz in jouw smaak vind je die sound misschien juist helemaal te gek! Dus iets zinnigs zeggen over of het voor jou meer of minder geschikt is: lastig. Normaal gesproken zijn P90s wat helderder dan humbuckers zoals op de 355, maar ik denk dat het in dit geval weinig uitmaakt. Even zoeken op mijn naam als topic starter, ik heb er een ruimschoots topic aan gewijd.

    Hoe banaal ook, in dit geval zou ik eigenlijk willen zeggen: welke er het leukst uitziet volgens jou.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    76

    Standaard

    Ik heb de ES-355 in de handen gehad, pelham blue, maar wat was ik teleurgesteld. Deze had ik op het oog maar binnen een minuut was ik er vanaf. De afwerking en het gevoel bij de gitaar was erg goedkoop. Bij de hals zag je de lijm nog zitten etc. Mocht je één van de 2 kopen, kijk goed naar de afwerking. Des te meer fratsen op een budget gitaar, des te slechter de kwaliteit wordt

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Tja, het is een smak geld eigenlijk, maar voor het geld van een middenklasser krijg je soms afwerking die doet denken aan low budget. Overigens is het niet zo dat hoe meer versiering er aan zit, het dus slechter moet zijn. Het gaat toch vooral om het gebruikte hout (nooit fantastisch), constructie (kan prima zijn), constructie afwerking (frets e.d., niet fantastisch op deze Epi's) en cosmetische afwerking (goed in de lak, maar geen nette f-holes bijvoorbeeld).
    Je kan het accepteren of er in teleurgesteld zijn. Of je bestelt bij een grootgrutter waar je de gitaar weer terug kunt sturen of je zoekt er eentje in de buurt die je ook echt zelf in je handen kan houden. New school, old school, net wat je fijn vindt. Lees ook nog even het topic van Tupelo over zijn Riviera. Gitaren uit dezelfde fabriek.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Standaard

    Even voor mijn beeldvorming, waarom is dit je ding niet?
    Mwa...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Ik vind de vraag niet helemaal helder. Bedoel je een jazz gitaar of een semi gitaar met een bigsby. Rasechte (de duurdere) jazzgitaren hebben zelden standaard een bigsby. Er daarentegen wel veel semi's of full hollow body gitaren waar met meer of minder moeite een trem op te zetten is.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Ik vind de vraag niet helemaal helder. Bedoel je een jazz gitaar of een semi gitaar met een bigsby. Rasechte (de duurdere) jazzgitaren hebben zelden standaard een bigsby. Er daarentegen wel veel semi's of full hollow body gitaren waar met meer of minder moeite een trem op te zetten is.
    Ik bedoel de semi gitaren. Bigsby wil ik graag om dat ik dit vind thuishoren op een jazzbak!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard

    Tweedehands Gretsch G5420? Zitten nieuwe op 750 dus 2e hands binnen je budget

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Lees ook nog even het topic van Tupelo over zijn Riviera. Gitaren uit dezelfde fabriek.
    Mijn oog was gevallen op een 50th anniversary Sheraton met Gibson minihumbuckers, tweemaal mis, geen derde keer aan willen wagen. Wellicht ga ik te kort door de bocht, maar met mijn ervaringen met Epiphone made in China; je kan een betere gitaar krijgen voor minder geld.

    Als ik de topicstarter was zou ik eens op MP kijken naar die Dearmond X155.
    Kweenie of dat iets is, maar Dearmond scoort hoog bij mij; ik zou het de moeite waard vinden om uit te gaan proberen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Mijn oog was gevallen op een 50th anniversary Sheraton met Gibson minihumbuckers, tweemaal mis, geen derde keer aan willen wagen. Wellicht ga ik te kort door de bocht, maar met mijn ervaringen met Epiphone made in China; je kan een betere gitaar krijgen voor minder geld.

    Als ik de topicstarter was zou ik eens op MP kijken naar die Dearmond X155.
    Kweenie of dat iets is, maar Dearmond scoort hoog bij mij; ik zou het de moeite waard vinden om uit te gaan proberen.
    Ik ben echt opzoek naar een es model een bigsby is eigenlijk een must...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top