Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 64
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Element direct aan output solderen, dan sluit je alvast uit dat die de boosdoener is. Heb je afscherming gebruikt zo ja misschien zit er ergens een draadje ertegenaan? Plaats eens een foto, misschien is er daar wat op te zien.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Als de amp stil word als je inplugt zit er kortsluiting tussen hot en aarde..
    Volgens mij gaat bij kortsluiting de versterker harder brommen, bij stilte een los contact.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Volgens mij gaat bij kortsluiting de versterker harder brommen, bij stilte een los contact.
    probeer maar eens, volume pot sluit ook de hot naar aarde evenals een killswitch.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    probeer maar eens, volume pot sluit ook de hot naar aarde evenals een killswitch.
    en trek eens je kabel uit je gitaar... Dat is het zelfde als draadje los.
    147-c Guitars

  5. #15

    Standaard

    Geen draadjes los, precies, ook andere output ingestoken, maar tevergeefs.. Ik post morgen een foto!

  6. #16

    Standaard

    Hier mijn foto's: Wees niet te hard beledigd, het is m'n eerste keer...

    (ik heb geen kleurencodes gebruikt.. :/)






  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Assen
    Berichten
    109

    Standaard

    ik zou eerst die Alu folie troep er uit halen: dat werkt niet zo. Afscherming moet gesloten geheel zijn. Koperfole is overal te koop. Ten tweede: je zegt dat je een SD schema hebt gevolgd, maar heb je ook SD pickups? Want die kleurcode van de draadjes is per leverancier verschillend. Dit zijn humbuckers en daarvan zijn 2 draden samengevoegd, dus je hebt ze niet gesplit. Als niet de juiste draden va je PU samengevoegd en aangesloten zijn kan je element "dood' zijn. En dan hoor je niets. Al hiervoor genoemde tip: trek alles los en sluit de PU's eerst een voor een direct op de output aan. Dan weet je in ieder geval of het daar niet aan ligt.

  8. #18

    Standaard Moment of glory! ... of toch niet, blijkbaar..

    Helemaal opnieuw beginnen. Alu eruit als ook de elektradraden uit de meterkast. Je ziet duidelijk dat de soldeerverbindingen slecht zijn. Solderen is anders dan lijmen met een lijmpistool.
    Waar woon je? Er is vast een bereidwillige medeforummer die je opweg kan helpen. Solderen moet je echt leren door het af te kijken bij iemand die dat goed kan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TeleK Bekijk bericht
    ik zou eerst die Alu folie troep er uit halen: dat werkt niet zo. Afscherming moet gesloten geheel zijn. Koperfole is overal te koop. Ten tweede: je zegt dat je een SD schema hebt gevolgd, maar heb je ook SD pickups? Want die kleurcode van de draadjes is per leverancier verschillend. Dit zijn humbuckers en daarvan zijn 2 draden samengevoegd, dus je hebt ze niet gesplit. Als niet de juiste draden va je PU samengevoegd en aangesloten zijn kan je element "dood' zijn. En dan hoor je niets. Al hiervoor genoemde tip: trek alles los en sluit de PU's eerst een voor een direct op de output aan. Dan weet je in ieder geval of het daar niet aan ligt.
    Ik heb dit schema gevolgd..

    http://www.seymourduncan.com/support...ic=2h_2v_2t_3w

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Helemaal opnieuw beginnen. Alu eruit als ook de elektradraden uit de meterkast. Je ziet duidelijk dat de soldeerverbindingen slecht zijn. Solderen is anders dan lijmen met een lijmpistool.
    Waar woon je? Er is vast een bereidwillige medeforummer die je opweg kan helpen. Solderen moet je echt leren door het af te kijken bij iemand die dat goed kan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Oostende (Leffinge).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top