Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 92
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Je hebt een gitaar van 3000 euro die nooit te koop in Nederland is geweest en je weet niks van gitaren af?
    Waar heb je dat ding dan gekocht?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je hebt een gitaar van 3000 euro die nooit te koop in Nederland is geweest en je weet niks van gitaren af?
    Waar heb je dat ding dan gekocht?
    Het is gewoon een USA Standard, ik zie dat ik dat bij mijn vorige reacties erbij ben vergeten te vermelden, en de vorige eigenaar heeft de gitaar laten relicen gitaar was wel wat goedkoper dan €3000,-, die zijn weldegelijk te koop geweest in Nederland... Er zit een `70 headstock op, hals is van All Parts

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Andere elementen, andere neck, parts-o-caster dus!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Heb je al gekeken wat voor elementen er nu in zitten?
    Met alle respect, maar ik denk (zo aan je posts te zien) dat je met de kennis die je nu hebt, bij voorbaat al teleurgesteld gaat worden met andere elementen. 'Toon' maak je voor het grootste gedeelte met je vingers.
    Hoe lang speel je gitaar? Met wat voor plectrum speel je? Wat zijn je instellingen? Welke effecten gebruik je?

    Verwacht meer van je vingers en minder van je elementen, zou ik een beginner mee willen geven.
    Wat natuurlijk niet wil zeggen dat een beginner slecht klinken elementen maar in zijn gitaar moet laten zitten.
    Slechte of lelijk klinkende elementen moet je inderdaad gewoon vervangen.
    Maar ik vraag me wel af of dat echt het geval is bij de elementen die nu in je gitaar zitten of dat er iets anders aan de hand is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  5. #25
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70 Bekijk bericht
    Heb je al gekeken wat voor elementen er nu in zitten?
    Met alle respect, maar ik denk (zo aan je posts te zien) dat je met de kennis die je nu hebt, bij voorbaat al teleurgesteld gaat worden met andere elementen. 'Toon' maak je voor het grootste gedeelte met je vingers.
    Hoe lang speel je gitaar? Met wat voor plectrum speel je? Wat zijn je instellingen? Welke effecten gebruik je?

    Verwacht meer van je vingers en minder van je elementen, zou ik een beginner mee willen geven.
    Wat natuurlijk niet wil zeggen dat een beginner slecht klinken elementen maar in zijn gitaar moet laten zitten.
    Slechte of lelijk klinkende elementen moet je inderdaad gewoon vervangen.
    Maar ik vraag me wel af of dat echt het geval is bij de elementen die nu in je gitaar zitten of dat er iets anders aan de hand is.
    om eerlijk te zijn aan mijn spel zal het niet liggen, ik ben nu 18 en speel sinds mijn 12e gitaar, en er heeft nog nooit iemand tegen mij gezegt dat ik anders zou moeten spelen. Ik heb vaker op Fenders gespeeld waarbij de klank wel zo is zoals ik zou willen. Daarom wil ik er andere pickups inzetten, doordat ik op andere Fenders heb gespeeld, ben ik ervan overtuigd dat het aan de pickups moeten liggen... Ik weet wel degelijk wat van gitaar(onderdelen) en ben me sindskort ook aan het verdiepen in pickups en het hout van een gitaar, vandaar dat ik dit topic startte... zoals Tabula Rasa al zei, door dat de gitaar uit verschillende onderdelen bestaat weet ik ook niet meer wat wat is.... De body is iig een USA standaard dus zoals eerder gevraagd wat de houtsoort is van een usa standaard, kan iemand dan mij vertellen uit welk hout deze gitaren worden gesneden, om uiteindelijk erachter te komen welke pickups geschikt voor me zijn...

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie, heb je zelf ervaring met deze pickups?

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurian95 Bekijk bericht
    om eerlijk te zijn aan mijn spel zal het niet liggen, ik ben nu 18 en speel sinds mijn 12e gitaar
    Ik ben 50, heb 25 jaar geleden mijn conservatorium afgemaakt, heb sinds die tijd overal gespeeld met succes, maar ik denk overal en altijd nog steeds dat het niet goed is wat ik doe en dat het absoluut aan mijn spel moet liggen. Sterker nog, ik denk iedere keer weer dat ik dan toch ontmaskerd ga worden....

    En de volgende dag ben ik dan moe.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurian95 Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie, heb je zelf ervaring met deze pickups?
    Nog niet, ik wil ze bestellen als ze er weer zijn.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Toon zit in je vingers is altijd een mooie dooddoener. Het klopt wel voor een deel maar waarom hebben we het hier op het forum dan steeds over verschillende versterker,elementen,gitaren enz. Met de stelling dat toon in je vingers zit zou je dus kunnen stellen dat als bv. Mayer op een imitatie strat van 80euro en op en klein transistorversterker speelt net zo goed zal klinken als dat hij nu doet.
    Of je dan kan horen dat het Mayer is? ja dat geloof ik wel maar of zijn sound net zo goed is vraag ik mij af.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top