Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 92
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Wat voor gitaar heb je? En wat voor versterker? Al eens de hoogte van je single coils veranderd? Je WILT helemaal geen andere pickups (+ handbeweging die bij het gebruik van The Force hoort)
    misschien een hele domme vraag maar hoe verstel je de hoogte van je pickups? Moet je daar ook eerste je slagplaat voor loshalen?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    De twee schoeven naast ieder element. Vastdraaien is omhoog, losdraaien is laten zakken(zit een veertje om de schroef onder de slagplaat). Vaak staan ze te hoog afgesteld.
    147-c Guitars

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurian95 Bekijk bericht
    misschien een hele domme vraag maar hoe verstel je de hoogte van je pickups? Moet je daar ook eerste je slagplaat voor loshalen?
    net even bezig geweest met het verstellen van de pickups ik merk wel wat verschil. Maar ik hoop dat toch iemand even mijn vraag kan beantwoorden. Wat zijn lekkere strat pickups voor de jaren 60/70 sound?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurian95 Bekijk bericht
    Wat zijn lekkere strat pickups voor de jaren 60/70 sound?
    Nog te algemeen...... en lastig in te schatten bij die versterker. 60/70 kan alles zijn van warme of rauwe blues(rock) tot glasheldere disco-achtige funk.
    147-c Guitars

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Nog te algemeen...... en lastig in te schatten bij die versterker. 60/70 kan alles zijn van warme of rauwe blues(rock) tot glasheldere disco-achtige funk.
    een Sound als deze: http://www.youtube.com/watch?v=prIIcESm-Xc

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurian95 Bekijk bericht
    wat je hier vooral hoort is een originele fender vibroverb uit 1963, en daarover nog wat effectdoosjes (die de sound overigens geen goed doen imo)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Klinkt alsof TS zich nog even wat verder moet verdiepen in de wereld van pickups.
    Er is ook een groot verschil tussen jaren 50, 60 en 70 pickups.
    Welke gitaar heb je? Is het een echte Fender en welk hout gaat het om?
    Rock on amigos!

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rocker_71 Bekijk bericht
    Klinkt alsof TS zich nog even wat verder moet verdiepen in de wereld van pickups.
    Er is ook een groot verschil tussen jaren 50, 60 en 70 pickups.
    Welke gitaar heb je? Is het een echte Fender en welk hout gaat het om?
    Ja is een echte Fender, houtsoort weet ik niet meer de laatste tijd ben ik me pas echt aan het verdiepen in de bouw en elektronica van een gitaar en probeer er achter te komen welk wat voor soort hout m`n gitaar is....

  9. #19

    Standaard

    Heb je geen foto van je gitaar? Kunnen we in elk geval zien wat voor type strat je hebt. Zal niet erg veel uitmaken in de suggesties die we kunnen doen qua sound, maar we kunnen wel zien wat voor budget redelijk is bijvoorbeeld.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Heb je geen foto van je gitaar? Kunnen we in elk geval zien wat voor type strat je hebt. Zal niet erg veel uitmaken in de suggesties die we kunnen doen qua sound, maar we kunnen wel zien wat voor budget redelijk is bijvoorbeeld.
    Ik heb zo even geen foto van mijn gitaar, maar het gaat om een Fender Stratocaster USA Ultimate relic..... Hopelijk dat je hier iets mee kunt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top