Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 92
  1. #1

    Standaard Single coils voor in Stratocaster

    Ik wil in mijn Stratocaster nieuwe single coils inzetten maar weet er eigenlijk vrij weinig over welke ik het beste kan gebruiken... De singel coils moeten een echte lekker Strat sound geven. Wie weet er goede? Liefst niet boven de €100,-

    Reacties meer dan welkom

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Noem eens voorbeelden van een lekkere stratsound!

    John Mayer? SRV? Jimmie Vaughan? Clapton? Robert Cray? Buddy Guy? Rory? etc...
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Waarom wil je ze veranderen? Wat mankeert er aan de huidige pickups? Wat is een echt lekkere stratsound - kan je daar een voorbeeld van geven?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Wat voor gitaar heb je? En wat voor versterker? Al eens de hoogte van je single coils veranderd? Je WILT helemaal geen andere pickups (+ handbeweging die bij het gebruik van The Force hoort)
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #5

    Standaard

    De huidige die er nu inzitten vind ik te algemeen klinken en krijg er niet de juiste sound. Een echte lekker strat sound is bijv. een Fender jaren 60/70 strat....

  6. #6

    Standaard

    John Mayer heeft een heerlijke stratsound... naar zoiets ben ik opzoek

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Een goedkope oplossing is eens proberen met dikkere snaren te spelen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurian95 Bekijk bericht
    John Mayer heeft een heerlijke stratsound... naar zoiets ben ik opzoek
    Halselement wat je nu hebt, tone een beetje dicht en op je versterker de mids wat wegdraaien. Probeer dat eens... verder niet te dicht bij je brug aanslaan. Kijk eens wat dat doet.
    147-c Guitars

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Wat voor gitaar heb je? En wat voor versterker? Al eens de hoogte van je single coils veranderd? Je WILT helemaal geen andere pickups (+ handbeweging die bij het gebruik van The Force hoort)
    Ik heb een Fender Stratocaster met heavy relic, maar de vorige eigenaar heeft er andere pickups ingezet maar daar was de prijs ook naar. Ik speel over een Ashdown 300 watt basversterker, menen vinden het raar maar de sound vind ik onbeschrijfbaar heerlijk die er uit komt. Dat ik de ik mn strat niet lekker vind klinken komt zeker niet door mijn versterker aangezien ik m`n gitaar op andere versterkers ook niet lekker vind klinken, zelfs niet op een Messa Boogie...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurian95 Bekijk bericht
    John Mayer heeft een heerlijke stratsound... naar zoiets ben ik opzoek
    Ik heb er sinds vorige week D`Dario snaren opgezet die half geslepen zijn zelfs dat maakt de sound niet hoorbaar beter...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top