Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2011
    Locatie
    Neeroeteren
    Berichten
    224

    vraagje Pignose op stroom geeft geruis/gezoem?

    Hoi, ik heb sinds kort een Pignose, een kleine transistor-amp die zowel op batterij als op stroom werkt.
    Met batterijen heb ik dus geen probleem, helemaal geen geruis of gezoem.

    Maar van zodra ik die op de netstroom aansluit, of ik plaats er een pedaaltje voor die op de netstroom is aangesloten, begint dat ding enorm te zoemen. Ik heb het getest met verschillende trasformators, op verschillende stopcontacten, met verschillende gitaren, ... maar het ligt echt aan de amp.

    Mij lijkt het op het eerste zicht een probleem met de aarding, maar ik ken er niet zoveel van.
    Toevallig nog andere Pignose-eigenaars hier die dit ondervonden hebben?
    Of met andere draagbare amps ...?
    Laatst gewijzigd door Methoxy7; 28 januari 2014 om 13:15
    The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist ...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Als de versterker op batterijen niet bromt is de versterker ok.
    De adapters die je gebruikt zijn kennelijk niet (voldoende) gestabiliseerd, er staat nog een AC-rimpel op de DC spanning en die hoor je.
    Koop dus een goed gestabiliseerde adapter en niet zo'n blok met alleen maar een transformator, gelijkrichter en afvlakelco er in want dat is niet afdoende.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2011
    Locatie
    Neeroeteren
    Berichten
    224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    De adapters die je gebruikt zijn kennelijk niet (voldoende) gestabiliseerd, er staat nog een AC-rimpel op de DC spanning en die hoor je. Koop dus een goed gestabiliseerde adapter en niet zo'n blok met alleen maar een transformator, gelijkrichter en afvlakelco er in want dat is niet afdoende.
    Het is nochtans een adapter die ik gekocht heb in een bekende muziekhandel. Kom nu even niet op het merk.
    Als ik die gebruik met een pedaal op de Marshall Class 5, hoor ik geen gebrom of gezoem. Het is enkel op de Pignose.
    Vandaar dat ik dacht dat het mss iets met de aarding te maken had ...
    The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist ...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Het zou zomaar kunnen dat in die Class 5 nog stabilisatie zit en zelf die rimpel wegfiltert.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Versterker kan ook defect zijn hoor. Hij zou dan best gewoon lekker kunnen klinken maar wel onevenredig veel stroom trekken. Je hoort dan geen voedingsbrom maar de batterij zal wel heel snel leeg raken.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #6

    Standaard

    ik gebruik een Onespot voeding, maar alleen voor mondharmonica. Kan me zo niet herinneren dat ik last heb van een brom.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2011
    Locatie
    Neeroeteren
    Berichten
    224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    ik gebruik een Onespot voeding, maar alleen voor mondharmonica. Kan me zo niet herinneren dat ik last heb van een brom.
    Inderdaad, dat is de adapter die ik ook gebruik.
    Het rare is dat ik zelfs een brom krijg als ik deze voeding op de pedaal aansluit, en de versterker gewoon met batterij gebruik.
    The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist ...

  8. #8

    Standaard

    en als je het pedaal er tussenuit haalt, hou je die brom dan nog?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2011
    Locatie
    Neeroeteren
    Berichten
    224

    Standaard

    Als ik de gitaar rechtstreeks in de amp plug en ik laat die werken op batterij heb ik geen probleem. Ook niet als ik er een pedaaltje voor gebruik op batterij, dan werkt die ook perfect.

    Van zodra ik de amp aansluit op netvoeding (onespot in amp), of ik gebruik een pedaal die aangesloten is op netvoeding (onespot in pedaal, amp met batterij), dan begint het gezoem.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Is dat eenzelfde onespot zoals die in dit topic 'onverklaarbare' problemen geeft?
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top