Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: AFD100 en clean

  1. #1

    Standaard AFD100 en clean

    Kan ik met de AFD100 een clean gitaargeluid bekomen door met een switcher het gitaargeluid via eventueel eq-pedaal (mss ook chorus en delay) rechtstreeks door de fx-loop te sturen? ik ben geen voorstander om met een Multi-fx-unit aan de slag te gaan (teveel tweaken), en voor de scheur gewoon via input AFD??
    Of heeft dit gevolgen voor bvb de tubes??
    Of heeft er iemand nog een suggestie om met deze amp een goede clean te bekomen
    (ben overigens zeer tevreden met deze amp, fantatische marshalltone)

    Gr,

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    wil altijd nog het detox pedaaltje van mijn mede bandlid op mijn AFD proberen... op zijn YJM werkt het echt geweldig en toch is het pedaaltje lekker simpel
    AFD clean krijgen is vrij moelijk heb ik gemerkt... toch heeft slash zelf een cleane setting voor een AFD...
    de settings waren als volgt: (pots volgend van links naar rechts)
    10 - 0 - 7 - 2 - 0 - 10 - 2

  3. #3

    Standaard

    het afd clean zou ik willen kunnen schakelen met de drive settings van de amp (main sound)
    het is om te gebruiken in nummers waar zowel een clean als een drive sound in voor komen

  4. #4

    Standaard

    Als de loop een -6dB/0dB switch heeft kun je het proberen met een eq-pedaaltje.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2006
    Locatie
    Rotterdam (NOORD)
    Berichten
    114

    Standaard

    Als ik van drive naar clean wil, draai ik het volume op m'n hals element terug en de fx loop/boost aan.
    Ik heb zelf nooit iets in de fx loop hangen. Ik gebruik 'm alleen als volume boost.

    Schakelen tussen clean en drive is bij mij vaak schakelen tussen hals- en brugelement.

    Lukt helaas niet met elke gitaar. Hangt af van de pots, en de elementen (geen high output).
    Het is geen Fender clean maar wel erg mooi.
    Laatst gewijzigd door access; 27 januari 2014 om 21:55

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    4 kabel methode met een dubbele looper? Boss heeft van die fender pedaaltjes, die je die in loop 1 van je looper, en de preamp van je afd in loop 2. Beetje late reactie maar dat lijkt me een goede oplossing.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top