Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 47
  1. #21

    Standaard

    Ik was even benieuwd of na enige tijd gebruik de Torpedo nog steeds zo goed bevalt en of je het ook zou aandurven om bijvoorbeeld met alleen een buizen preamp + fx + Torpedo (i.p.v. de load van de buizen power amp) te spelen.

    Alvast bedankt voor je reactie!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Kun je hier ook een image van bijvoorbeeld fishman in laden, en je acoustische gitaar aansluiten?
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    De Two Notes Torpedo Live.
    Dit is niet meer normaal, zo goed (thanks Beejee). Na jaren met vanalles te hebben geëxperimenteerd, dit is het toch echt.
    De axe FX mag de deur uit ;-)
    Ik ken dit apparaat nog niet, maar ik denk dat je dit niet met een Axe fx kan vergelijken. Een Axe fx is namelijk veel meer dan alleen een amp modeller. Ik gebruik de Axe fx voornamelijk voor de effecten en veelzijdige routing. Amp modelling speelt vor mij een ondergeschikte rol.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik ken dit apparaat nog niet, maar ik denk dat je dit niet met een Axe fx kan vergelijken. Een Axe fx is namelijk veel meer dan alleen een amp modeller. Ik gebruik de Axe fx voornamelijk voor de effecten en veelzijdige routing. Amp modelling speelt vor mij een ondergeschikte rol.
    En je punt is??
    de axe fx is in de eerste plaats een amp modeller en er zitten inderdaad (overigens zeer matige) effecten in. Het feit dat jij hem alleen hier voor gebruikt verandert niet wat het ding is.
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik was even benieuwd of na enige tijd gebruik de Torpedo nog steeds zo goed bevalt en of je het ook zou aandurven om bijvoorbeeld met alleen een buizen preamp + fx + Torpedo (i.p.v. de load van de buizen power amp) te spelen.

    Alvast bedankt voor je reactie!
    Ik heb het nog niet met alleen een preamp geprobeerd. Ik heb wel al clipjes gehoord die zeer overtuigend klinken....
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  6. #26

    Standaard

    Ik heb die van jou bij me thuis gehoord tijdens een sessie waar Beejee ook bij was en dat klonk ook zonder poweramp inderdaad heel goed. Maar was wel benieuwd of jij dit al geprobeerd had met alleen een preamp.

    Nou, volgens mij heb je wel een perfecte oplossing gevonden met deze loadbox incl. cab simulator. Zet je de power-amp in de Torpedo nu ook uit (dus alleen cabinet + mike) en laat je het eigen cabinet ook thuis?

    Waarschijnlijk een retorische vraag ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 22 februari 2014 om 20:21

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    En je punt is??
    de axe fx is in de eerste plaats een amp modeller en er zitten inderdaad (overigens zeer matige) effecten in. Het feit dat jij hem alleen hier voor gebruikt verandert niet wat het ding is.
    Dat jij de effecten zeer matig vindt is een persoonlijk mening. Ik zal niet zeggen dat het niet beter kan, maar matig is het ook zeker niet. Het ging erom dat het met de Axe fx vergeleken werd, maar de Axe fx is meer dan alleen een modeller. Voor sommigen (zoals ik) zijn effecten belangrijker dan het modelling gebeuren. Ik wil niet de Axe fx fanboy uithangen (want zo ben ik niet), maar het zijn wel twee verschillende concepten.
    Laatst gewijzigd door apekop; 22 februari 2014 om 23:14
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Even voor mijn begrip. Heb hier helemaal geen ervaring mee:
    Two notes maakt gebruik van images, en beperkt zich met dit apparaat tot cabs en mics. Axe-fx doet het hele spectrum van amps, effects , cabs en mics maar doet dat met modeling.
    Klopt dat?
    Want dan klopt het toch wat Apekop zegt? Het zijn verschillende beestjes. Imaging vs modeling maar ook een gereedschap met een specifiek doel vs all-in -one oplossing.
    Laatst gewijzigd door Einzeln; 23 februari 2014 om 10:57
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Volgens mij werken de cabsims in de axe fx ook met ir's.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Dat jij de effecten zeer matig vindt is een persoonlijk mening. Ik zal niet zeggen dat het niet beter kan, maar matig is het ook zeker niet. Het ging erom dat het met de Axe fx vergeleken werd, maar de Axe fx is meer dan alleen een modeller. Voor sommigen (zoals ik) zijn effecten belangrijker dan het modelling gebeuren. Ik wil niet de Axe fx fanboy uithangen (want zo ben ik niet), maar het zijn wel twee verschillende concepten.



    Heb ik de AxeFX vergeleken met de Torpedo dan? Het zijn inderdaad twee verschillende concepten, en het enige dat ik heb gezegd is dat de AxeFX voor mij de deur uit mag. Da's niet vergelijken he? De Axe FX is een all in one oplossing, de Torpedo niet. En voor mij klinken mijn eigen amps + torpedo veel beter dan mijn AxeFX.
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top