Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47
  1. #1

    Standaard Ok, ik doe een OMG-tje!

    De Two Notes Torpedo Live.
    Dit is niet meer normaal, zo goed (thanks Beejee). Na jaren met vanalles te hebben geëxperimenteerd, dit is het toch echt.
    De axe FX mag de deur uit ;-) Ik heb redelijk wat ervaring met studio setups, cabs, mikes en preamps, en dit komt akelig dichtbij the real deal. Je eigen amps, dus een perfecte feel en keuze uit honderden cab/mike combinaties. Dit is voor mij waar modeling dus echt toegevoegde waarde heeft.
    Zijn er nog meer gebruikers hier?

    Morris
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Hey Morris !
    Is inderdaad een super apparaat die Torpedo . Heb em getest naast een Axe 2 , beiden hetzelfde impuls ( Ownhammer V30 UK Studio mix ) . verbluffend goed !

    Ik kon met beide combi's heel goed uit de voeten en voor live blijft de Axe 2 veelzijdiger.
    Axe 2 marshall sim vs Torpedo + marshall top had ik gedaan, tja verschil blijft voor mij minimaal , maar kan me voorstellen dat als je enkele mooie buizen tops hebt , de Torpedo een MUST have ding is

    Veel plezier !
    A+

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    Hey Morris !
    Is inderdaad een super apparaat die Torpedo . Heb em getest naast een Axe 2 , beiden hetzelfde impuls ( Ownhammer V30 UK Studio mix ) . verbluffend goed !

    Ik kon met beide combi's heel goed uit de voeten en voor live blijft de Axe 2 veelzijdiger.
    Axe 2 marshall sim vs Torpedo + marshall top had ik gedaan, tja verschil blijft voor mij minimaal , maar kan me voorstellen dat als je enkele mooie buizen tops hebt , de Torpedo een MUST have ding is

    Veel plezier !
    A+
    Zeker, de Axe is een mooie compacte all in one oplossing, zeker erg praktisch voor live. Maar voor in de (home) studio met eigen ams is dit waanzinnig. Ik ga binnenkort eens een testje doen met mijn SLO in de studio, royer 121 in een V30 cab met een Chandler TG2 preamp. Van wat ik nu hoor uit de torpedo live, ga ik het knap lastig krijgen om dat 'in het echie' te evenaren...
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  4. #4

    Standaard

    Ik had hem al eens van Bejee gehoord tijdens een sessie met de Pedalpro en was toen ook onder de indruk. Ik ben vooral benieuwd of je hem live i.c.m. een volledige amp (met de ingebouwde loadbox) of juist met een een preamp (met de torpedo amp simulatie + cab simulatie) wilt gaan gebruiken.

    Er is overigens ook een interessante pedaal versie (zonder loadbox).
    Laatst gewijzigd door tnijland; 25 januari 2014 om 22:04

  5. #5

    Standaard

    Morris,

    Dat ziet er verdomd strak uit! En heb je je eigen buizenstack, of verschillende buizenstacks dan is de Torpedo the way to go!

    Cheers
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Hey Morris, hou op man! Dadelijk wil ik hem alweer terug
    Toen ik hoorde welke mooie tops je hebt, wist ik al dat je hier heel veel plezier en toegevoegde waarde aan gaat beleven.
    Het is dat ik door 3 kleine kids hier (ook mooi ) niet of nauwelijks meer toekom aan recording thuis...
    Die Royer mic in de Torpedo is echt goed he!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  7. #7

    Standaard

    OMG Morris!

    Voor de nieuwsgierigen: two notes biedt hun software ' wall of sound 3' bijna gratis aan. Na 30 dagen trial moet je minimaal 1 cab a 8 euro van ze afnemen, met die koop krijg je dan meteen je eenmalige licentie voor WOS3. Ik heb in logic eerst een hele tijd space designer gebruikt om ir's te laden, maar WOS3 is een ander verhaal wat gebruiksgemak betreft.

    Nu nog een paar cabjes checken van ownhammer, dat schijnt momenteel wel de bom te zijn.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #8

    Standaard

    Thanks guys. Ik heb de eindtrap simulatie nog niet geprobeerd, maar een CAE 3+ preamp in de lijningang moet zeker ook goed klinken. Voor nu gebruik ik hem alleen voor op te nemen, voor live heb ik nog altijd mijn compacte AxeFX rackje met IEM.

    Beejee heeft me wat presets in de live achter gelaten, en de Redwirez Basketweave met de R121 is waanzinnig met de SLO.
    De ownhammer collectie heb ik ook al, maar aangezien ik een mentale blokkade heb voor alles wat niet analoog is en met fysieke knoppen werkt, ben ik er nog niet achter hoe dit werkt met de Torpedo Remote. Ik selecteer de map waar de Ownhammer IRs in staan, maar wat dan? Moet ik dan eerst de user banks in de torpedo leeg maken? Ik snap de logica en workflow nog niet helemaal. Noob.. ;-)
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Thanks guys. Ik heb de eindtrap simulatie nog niet geprobeerd, maar een CAE 3+ preamp in de lijningang moet zeker ook goed klinken. Voor nu gebruik ik hem alleen voor op te nemen, voor live heb ik nog altijd mijn compacte AxeFX rackje met IEM.

    Beejee heeft me wat presets in de live achter gelaten, en de Redwirez Basketweave met de R121 is waanzinnig met de SLO.
    De ownhammer collectie heb ik ook al, maar aangezien ik een mentale blokkade heb voor alles wat niet analoog is en met fysieke knoppen werkt, ben ik er nog niet achter hoe dit werkt met de Torpedo Remote. Ik selecteer de map waar de Ownhammer IRs in staan, maar wat dan? Moet ik dan eerst de user banks in de torpedo leeg maken? Ik snap de logica en workflow nog niet helemaal. Noob.. ;-)
    Oh F*CK , dat is idd een drama bij die Torpedo om je eigen IRs in te laden...heb er lang over gedaan om dat uit te vinden , zelf met enkele voorbeeld filmpjes her en der......het is wel een MUST hoor om andere impulsen te gebruiken want ik heb die fabrieks impulsen vergeleken met de Ownhammer / Redwirez impulsen en die fabrieks zijn toch echt stukken minder....en dan druk ik het nog lichtjes uit....

    Veel plezier !

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    Oh F*CK , dat is idd een drama bij die Torpedo om je eigen IRs in te laden...heb er lang over gedaan om dat uit te vinden , zelf met enkele voorbeeld filmpjes her en der......het is wel een MUST hoor om andere impulsen te gebruiken want ik heb die fabrieks impulsen vergeleken met de Ownhammer / Redwirez impulsen en die fabrieks zijn toch echt stukken minder....en dan druk ik het nog lichtjes uit....

    Veel plezier !
    gelukkig, ik dacht al dat het aan mij lag... Any pointers Anand? Of voorbeeld filmjes? Ik zoek me rot ;-)
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top