Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Blackstar HT5 vervangen

    Ik ben in t bezit van een Blackstar HT5.
    Om m echt lekker te laten klinken moet het volume vrij hoog gezet worden.

    Ik wil de Blackstar eigenlijk vervangen voor een versterker die beter klinkt bij laag volume.
    maar voor welke versterker???
    Het moet in ieder geval een buizen versterker zijn, budget 350-400 euro.
    Beste optie lijkt me een gebruikte versterker.

    Is bijv de Fender Blues Junior III wat?
    Welke alternatieven heb ik nog meer?

    (gitaar is een Charvel San Dimas Style 1 HH en tzt komt er een USA Fender Strat bij)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Als ie beter moet klinken bij laag volume moet je denk ik niet kijken bij een blues junior. Leuke versterker maar nog vrij hard.
    Kijk naar versterkers van 1 a 2 wat of minder. (wel alleen voor thuis dan)
    Weet alleen ff geen voorbeelden..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Je kunt ook overwegen om met een overdrive/distortion pedaal te werken. Ik heb zelf een HT1R combo voor thuis en gebruik eigenlijk alleen het cleane kanaal en als ik scheur wil (99% van de tijd ongeveer), dan trap ik een pedaaltje in. Ik kan nu bij wijze van spreken tot in de nacht spelen, zonder iemand lastig te vallen, met nog een heel aardig geluid ook, zelfs over een 2x12 cabinet. Dat trucje moet met de HT5 ook lukken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    De HT5 gaat harder dan de drummer.....
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik zou de drummer adviseren om toch 's wat meer ijzerrijk voedsel te gaan eten.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Ik heb ook de HT-5. Met een goed cab met efficiënte speakers, zou ik ook boven de drummer komen. Maar ik gebruik het alleen voor thuis. en inderdaad, hij is net te luid om hem goed op slaapkamerniveau te laten klinken. Ik heb er een soort powerbrake laten voor maken, waardoor ik het vermogen halveer. Dat scheelt echt wel wat. Binnenkort ga ik eens bekijken hoe ik in mijn oefenkamertje extra geluidsabsorberend materiaal kan aanbrengen. Dan zit ik helemaal goed. Ik denk niet dat een pedaaltje veel zode aan de dijk gaat brengen. De HT-5 heeft van zichzelf voldoende gain, ook bij lage volumes, maar het probleem is dat je bij echt stil spelen body mist. Misschien moet je inderdaad eens uitkijken voor buizenversterker van 1 à 2 Watt.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Ik weet niet precies wat je zoekt en wat je speelt, maar ik heb zelf een laney cub 12r en voor thuis is dat prima te doen. Je kan hem namelijk op 15 watt zette maar ook op 1 watt.
    Tis geen top kwaliteit maar daar is de prijs dan ook wel naar. Maar hij klinkt naar mijn mening best wel lekker op slaapkamer niveau.
    What I love about the blues is that it pulls in those that feel it, and want to learn it, and repells those with huge ego's and overly technical show-offs who play with no emotion whatsoever.

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor de reacties.
    Ben vandaag bij Bax geweest om me te orienteren op andere versterker.
    Verkoper vertelde me dat het altijd lastig is om met een buizen versterker op laag vol. te spelen.

    Mijn versterker staat er ook (alleen het nieuwere model).
    Verkoper heeft mij wat instellingen laten zien en horen.
    Ben thuis wat aan t testen geweest.

    Conclusie: Voorlopig blijft de Blackstar gewoon staan.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    ik weet niet of het bij de blackstar ook kan, maar bij mn superchamp 15watt heb ik de 12ax7 preamp buis vervangen door een tungsol 12 au7 (minder versterking) en er valt nu prima mee te spelen op huiskamer niveau! ff checken wat voor buizen de blackstar heeft dus..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    Probeer eens DSL5C in de shop, bevalt mij erg goed en volledig buizen. (3 preamp, 1 master)
    Schakelbaar naar 0.5W

    HT5 is maar deels buizen (al is men hier niet volledig over eens)
    Ik heb 2 weken een HT5R gehad en ik kon er niet het geluid uit krijgen wat mij beviel.
    Bij veel gain, was er ook veel te veel hiss
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top