Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    dank voor het filmpje..... denk dat ik voor de gewone FR5 ga.. die RK klinkt wel wat 'warmer' maar voor mij is dat ook meteen het risico dat met name m'n geluid van m'n Tokais op de halselementen gaat dichtslibben.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    dank voor het filmpje..... denk dat ik voor de gewone FR5 ga.. die RK klinkt wel wat 'warmer' maar voor mij is dat ook meteen het risico dat met name m'n geluid van m'n Tokais op de halselementen gaat dichtslibben.
    Ik vind die FR5 ook dik in orde, en met een LP zit je toch al aan de warmere kant.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Ik speel er met van alles over, lp, strat , tele, es335 en de rk is zeker niet modderig, de gain gaat van heel licht en crunchy naar heel erg high gain maar je behoud je definitie. Hij reageert heel goed op het terug draaien van je je volume knop en werk heel goed samen met booster pedalen/tubescreamer achtige pedalen. Ik heb zelf voor de rk gekozen vanwege zijn vette sound, die in mijn oren "natuurlijker" klonk dan de fr5

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    fijn dankjewel Fred.. dacht ik er uit te zijn.. nou twijfel ik weer...
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De RK klinkt in verschillende vids erg vet. Mij zou het niks kunnen schelen dat het een signature-pedaal is. Klank gaat toch voor?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    De RK klinkt in verschillende vids erg vet. Mij zou het niks kunnen schelen dat het een signature-pedaal is. Klank gaat toch voor?
    idd.. erg vet.. voor mij misschien ietsje TE vet.... ik vind toch al dat m'n geluid soms de neiging heeft om dicht te slibben afhankelijk van welke gitaar ik gepakt heb en welke versterker er neergezet is.. maar Fred zegt dat de RK versie toch de definitie behoudt.. desalniettemin.... En ik heb doorgaans niks met signature producten want ik heb niet de neiging om me te associeren met artiest XYZ en streef er ook niet naar om als artiest XYZ te klinken .. bij voorbaat kansloos.....Ik was altijd fan van Michael Schenker maar geen haar op m'n hoofd die er ooit aan gedacht heeft om met een zwart-witte Flying V op de proppen te komen..... Het geluid van Joe Bonamassa is top (ook zo'n gear freak...) maar je dacht toch niet dat ik met een JoBo signature Les Paul aan kom?? Soms is dat 'signature' gedoe voor mij zelfs een reden om iets NIET te willen hebben. Come to think of it.. ik heb dan ook geen enkel 'signature' instrument of apparaatje .
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nou les paul`s zijn redelijk signature hoor maar ik begrijp wat je bedoelt, ik zou ook nooit met een wolfgang, jem etc het podium op willen (voor thuis prima ) maar ik ben bij dit pedaal echt voor de sound gegaan (ik ken van Ritchie alleen zijn winery dogs cover Fooled around) dus ik ging zeker niet voor "zijn" sound. het voordeel van beide pedalen is dat erg goed met andere pedalen werken dus je kunt ook de standaard versie "vetter" maken als je dat wilt. ik gebruik de rk5 echt als de kern van mijn effecten board (met nog een neunaber en een strymon in de loop van de amp) en heb werkelijk alle sounds die ik nodig heb (mijn amps zijn mesa stiletto en h& k grandmeister dus het is niet dat ik om goede sounds verlegen zat )
    life sucks and then you die

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    nou les paul`s zijn redelijk signature hoor
    Gut ja..Les Paul... zo ontiegelijk ingeburgerd dat je het gewoon vergeten bent, net zoals Aspirine oorspronkelijk een merk was en nu een universele aanduiding is... Meer effecten.. ik heb ook een bakje, met Morley Wah, VOX tone bender, ditstortion, reverb, phaser tot aan een electric misstress aan toe met de voeding eronder, maar dat gesleep met die kist voor even een kortstondig meedoen is me te gek.. ik gebruik toch alleen maar crunch, reverb en eventueel chorus dus zo'n fly rig (enzovoorts...)
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ken dat, omdat ik best wel wat effecten in mijn loop gebruik (heb ook nog een carbon en een stereo chorus en een mxr phaser die dan weer voor de tech zit) heb ik geen zin om alles los te koppelen om te oefenen en koppel ik alleen de tech 21 los en die gaat in mijn binnenzak naar de oefenruimte, en eerlijk gezegd ik zou er ook gewoon mee kunnen optreden maar al die gekleurde ledjes zien er zo stoer uit
    life sucks and then you die

  10. #20

    Standaard

    Wat zijn jullie ervaring met de Flyrig 5 en koptelefoon, als ik mijn koptelefoon aansluit krijg ik niet veel te horen behalve iets in de verte ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top