Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    403

    Standaard JET 16-32 vandikte-schuurmachine, jullie ervaringen?

    Heeft er iemand ervaringen met een JET 16-32 vandikte-schuurmachine?

    Ik maak mijn boven- en achterbladen en zijkanten nu op dikte door te schaven, schuren (met vlakschuurmachine) en te schrapen. Dat is een behoorlijk tijdrovend klusje.
    Zo'n vandikte-schuurmachine lijkt me een hoop tijd te kunnen besparen.

    Die JET lijkt me een ideaal apparaat, maar dan moet het wel naar behoren werken natuurlijk.
    Daarom zou ik graag jullie ervaringen horen.


    Tot nu toe heb ik alleen de firma 'VDH machines' gevonden die ze verkoopt. Heeft iemand ervaringen met die firma?

    Bedankt,
    Gerard

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    Volgens mij komt mijn kolomboor daar ook vandaan.

    Ik stond stomverbaasd dat ik daar gewoon als onbenullige particulier aan kon komen, en dat ze dat apparaat zomaar in mijn achterbak legden, met een papiertje met de rekening en de mededeling "maak het maar over..."

    Die schuurmachine zelf, daar weet ik niks van. Maar als ik later groot ben (en mijn klushok ook) dan wil ik vast ook nog wel eens iets dergelijks.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    403

    Standaard

    @Woml

    Ze zijn blijkbaar goed van vertrouwen daar bij VDH machines. Mag hopen dat ze ook zo vriendelijk zijn om een behoorlijke korting te geven.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Ik heb bij VDh 2 Jet machines gekocht : de oscilerende bandschuurmachine en de oscilerende vandikte schuurmachine (de 22-44).
    Ik had voor de 22-44 ook een 16-32 vandikte schuurmachine. Super apparaat. De enige reden dat ik hem heb verkocht is dat er een gitaarnetter bij mij was die bleef aandringen hem te willen kopen van me Ik was al zo enthousiast over de 16-32 dat ik erg graag de oscillerende versie wilde hebben. Maar die is wel een stuk duurder. En ik had net vakantiegeld gebeurd dus nou ja, dat brand dan in je hand he
    Oftewel : VDH is uitstekend. Jet 16-32 is uitstekend. Oscillerend geeft een zichtbaar mooier resultaat maar is niet strikt nodig.
    Het gaat allemaal niet snel! Maar dat lijkt me wel logisch. Een centimeter ergens afhalen kan wel maar zet intussen maar een leuk muziekje op want het duurt even.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    403

    Standaard

    @Cocobolo
    Bedankt voor je reactie. Dat klinkt positief.
    Ja, die 22-44 OSC lijkt me een geweldig apparaat. Maar die kan ik helaas niet plaatsen.
    Ik mag al hopen dat ik die 16-32 kwijt kan in mijn kleine werkruimte.
    Ik ga binnenkort even bij VDH langs om het apparaat te zien en op te meten.
    En wat de snelheid betreft begrijp ik dat het niet snel gaat. Ik was ook niet van plan een centimeter met zo'n schuurmachine te gaan weghalen. Dat gaat eerst met de vandikteschaafbak. Dat gaat even wat sneller. Het gaat me vooral om de laatste tienden van een milimeter, tot max een milimeter.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koot Bekijk bericht
    ....En wat de snelheid betreft begrijp ik dat het niet snel gaat. Ik was ook niet van plan een centimeter met zo'n schuurmachine te gaan weghalen. Dat gaat eerst met de vandikteschaafbak. Dat gaat even wat sneller. Het gaat me vooral om de laatste tienden van een milimeter, tot max een milimeter.
    oh, maar een paar millimeter is ook geen enkel probleem, hou maar beter een goede marge aan want juist het hout dat je op dikte wilt schuren is vaak gevoelig voor hapjes van de vakbank. En dat kan zo maar een splinter van meer dan 1mm diepte weghalen uit je hout.
    de 22-44 is ook niet alleen groter maar ook nog eens niet te tillen! Ik had op een gegeven moment de "kop" op de grond naast het onderstel staan en vroeg me nog af hoe ik die er bovenop moest krijgen. Dus de trap op of zo is ook niet aan te raden. De 16-32 is een mooie maat!
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top