Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 43 van 43
  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Enige verwarring wat betreft de luidspreker, Fanes bedoelde ik (uit 1983), staat niets op. Ik veronderstelde ten onrechte denk ik nu, dat ze lijken op de G12-65.
    Zompig in de low-mids? Is dat bij 65W creambacks minder?
    Oké , misschien was ook niet helemaal mee over wat het ging. Met de creamback 65 heb ik geen ervaring, is gewoon een greenback met hogere power rating wss? Met zompig in de low-mids bedoel ik wel de chinese huidige productie greenbacks, niet de engelse ! Schelen erg veel vind ik.. Maar als je ze vergelijkt met een G12-65 weet je wel direct wat het beste is...

  2. #42
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    En, zijn we er al uit? Nee? Dan stel ik het volgende voor: je hebt een stereo set? Met hoeveel vermogen? 2*100 watt? Okay, en je hebt nog een oud transistorradiootje of een oude wekkerradio? Daar zit een speakertje in van 0.5 watt. Die haal je er uit en zet er een draadje aan en sluit hem aan op je stereo. Je zet een CD op en begint met een laag volume want met 100 watt ga je een half wat speakertje wel stuk krijgen hoor.

    Je gaat langzaam met het volume omhoog, tot er rook uit het speakertje komt en hij zijn laatste adem uitblaast, al dan niet gepaard gaand met vuur en stank.

    Je zult merken dat het kleine speakertje nog heel wat lawaai maakt voor hij het opgeeft en dus kan het lang aan zolang de versterker maar niet clipt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #43

    Standaard

    Ik heb het in het begin ook al gepost. Ik was een beetje op zoek naar hetzelfde Wel meer voor stoner, drones en andere heavy gitaar muziek. Ik wilde iets dat mooi en diep was in het laag maar ook genoeg mids om lekker door te prikken maar zonder dat schelle van bvb v30's.

    Het is de G12K-100 geworden en ik kon het mij niet beter voorstellen!!!
    Al denk ik dat de swamp thang vergelijkbaar is op gebied van sound, maar die geeft nog iets meer db's

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top