Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 101
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Zeker 3x stairway to heaven en dan nog 4 minuten lang de riff van smoke on the water. Dan weet je of het echt goed is.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Ik sla altijd eerst akoestisch de losse G snaar aan. Klinkt die lekker door, dan heb je grote kans dat ie versterkt ook lekker klinkt. Belangrijk is dat de gitaar je sowieso aanspreekt qua model, dat de hals lekker comfortabel in je hand ligt als je speekt qua dikte van de hals, breedte van de toets, het profiel, de rondingen van de frets. Je moet er maatjes mee kunnen worden. En hij moet ook lekker hangen. En dan gewoon wat spelen. Maakt echt niet uit wat. En als je na een poosje de gitaar bijna niet kan terughangen, ja dan heb je mogelijk een goede voor je te pakken.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Hmmmmm....., ik pak gewoon een A accoord en laat die lekker doorklinken. Daarna 1 of 2 noten hogerop en dan weer die A. Ik speel echt geen liedjes. Ik probeer te luisteren naar de klankkarakteristieken van de gitaar zelf en dat is in een winkel, waar zo onwaarschijnlijk veel andere invloeden een rol spelen, toch al moeilijk genoeg om te doen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 december 2009
    Locatie
    Noorderplantsoen
    Berichten
    325

    Standaard

    Speel wat je normaal ook speelt! Je kan wel ineens fabelachtige melodieën gaan spelen, maar als je die normaal ook niet speelt zal je niet zo snel horen of de gitaar nou goed is of niet. Als je speelt wat je op je eigen gitaar ook speelt heb je vergelijkingsmateriaal. En dan moet je beslissen:

    Klinkt 'ie beter of niet?

    Dingen waar je extra op kan letten zijn natuurlijk de looks, de sustain, de bespeelbaarheid(Heul belangrijk, al zeg ik het zelf) en de afwerking..

    En je vooral niks aantrekken van die ene afgestuurde conservatorium student die de ene geniale lick na de andere speelt, gewoon je ding doen!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    en voor de akoestische gitaar "Tears in Heaven"

    Het schijnt dat toen de unplugged cd van Eric Clapton uitkwam 'iedereen' dat nummer ging instuderen en in de winkel ging spelen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    De grootste fout is gaan spelen voor de omstanders. Het interesseert echt niemand hoe goed of slecht je wel niet bent en je bent daar om te kijken of het geluid je bevalt dus je luistert naar het geluid en niet naar de noten. Check of er dode plekken in de hals zitten, of de ergonomie je ligt, dat soort dingen. Of de frets goed afgewerkt zijn, de nut goed gesneden, of een trem goed werkt.

    Afgezien daarvan, geen Metallica.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Afgezien daarvan, geen Metallica.
    Ooow, Nothing else matters
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #18

    Standaard

    Neem er vooral de tijd voor en laat je niet opjagen of iets wijs maken door een verkoper. Ik wil mensen niet te kort doen maar in veel winkels lopen een hoop klojos die maar wat uit hun nek lullen dus trek je niet te veel aan van de gladde praatjes. Ook al komt iemand betrouwbaar over, bedenk dat dit een kenmerk is van een geslepen verkoper. Maak vooral je eigen keuzes.

    Naast het checken van de hals zoals aangegeven kijk ik ook even of alle frets goed in het hout zitten, check ik voor dead spots op de hals en maak ik vanaf de 10 e fret op de bovenste twee snaren tot de laatste fret bends van 2 hele tonen om te kijken of dit ergens niet lukt en de toon doovalt. Als het nergens lukt kan de actie te laag zijn wat bij te stellen is, maar valt de toon dood op maar een aantal plekken dan weet je dat je frets niet goed vlak zijn.

    Test gitaren ook op een luide versterker met flink wat gain. Sla een akkoord aan en wacht af.... Feedback mag, maar oncontroleerbaar gepiep (aanhoudend gepiep met snaren gedempt) duid op microfonische elementen. Controleer ook de nek - body verbinding.

    Succes met je aankoop!

  9. #19

    Standaard

    Het beste is altijd om er heel hard bij te zingen.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Stap 1: Maak een duidelijke afspraak dat als de plank niet bevalt je deze kunt terugbrengen/omruilen.

    Stap 2: Ga heerlijk rustig thuis proberen....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top