Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    een delay in de fx loop vind ik prachtig.
    ik gebruik rack effecten en die sluit ik aan op de fx-loop.
    kan je rack units wel aansluiten zonder fx?
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Als ik de overdrive van de amp gebruik wel, al probeer ik de loop te vermijden ... toch telkens 2 kabels minder trekken bij optredens

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    heb 15 jaar geen loop gebruikt, na aankoop van een JVM ermee begonnen...
    tegenwoordig is het bij mij een grote spaghetti-bende van kabels en loops

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2004
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    817

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davidof Bekijk bericht
    Als ik de overdrive van de amp gebruik wel, al probeer ik de loop te vermijden ... toch telkens 2 kabels minder trekken bij optredens
    Inderdaad, sommigen plaatsen enkele effecten id loop en enkele niet, dit wordt dus 3 kabels naar de amp en 1 kabel naar je bord , warboel :s

    Ofwel een multikabel natuurlijk best wel handig in dat geval
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Ik had ooit een Fender Ultra Chorus combo, die had een stereo fx-loop pal voor de eindtrap. Die heb ik wel gebruikt om

    1) een stereo kabeltje met een weerstand-spanningsdeler (attenuator) tussen te zetten. Het volume op dat ding was voor thuisgebruik niet in te stellen. Zodra je de knop van 0 naar 1 draaide was ie gelijk al keihard. Met een verzwakker er tussen had ik een prettig regelbereik. Minder vermogen, maar zo had ik er thuis ook nog wat aan.

    2) een andere voorversterker / processor te gebruiken. Als je bij zo'n UC alleen een stereo jack in de return steekt, koppel je de interne preamp los en ga je met een andere voorversterker zo de eindtrap in. Je gebruikt dan alleen de eindtrap en speakers en kunt er andere geluiden uit halen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #16

    Standaard

    ik plaatste vroeger een delay pedaal vanachter op het cabinet, net achter de head zelf en gebruikte 2 patchkabels om deze aan te sluiten op de fx loop.

    ik kon deze schakelen met de fx loop switch op footswitch van mijn amp zelf
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  7. #17

    Standaard

    Ik gebruik een analoge delay de preamp in en een digitale delay in de FX loop. Werkt voor mij gewoon het beste. De analoge delay in de FX loop (of na gain) klinkt voor mij gewoon niet. De digitale delay in de FX loop krijgt meer invloed op het gehele geluid.... ook met gain bv. Kan er zo uren mee spelen . Ook mn flanger (electric mistress) werkt zo te gek, alleen vind ik dat hij dan net wat te aanwezig wordt. Dat heb ik later opgelost met een blend knop op mn flanger. Tenslotte hou ik van tremolo in de FX loop! Hierdoor kun je echt heel close komen naar het geluid van een oude BIAS trem..... En natuurlijk dat de tremolo ook bij veel gain nog haarscherp blijft!
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Ik wel, voor chorus en delay. Ik heb een multikabel die ook de voeding voor mijn pedalenbak verzorgt dus da's in één keer alles klaar. Vier stekkertjes aan de ene kant, vier aan de andere, geen rommel op het podium en binnen een minuut aangesloten!
    M.n. de delay in de loop is m.i. een must omdat je anders bij elke repeat ook minder gain in je delaysignaal krijgt. Niet mooi!
    De andere pedalen zitten tussen de gitaar en de input en ik ben gewoon wat gaan proberen met de volgorde om tot het beste resultaat te komen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top