Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard NGD: dommenget double cut

    Nouja...nieuw...

    ik heb hem al een tijd. Flink afgeragde gitaar. Jaren in de muziek der hardere metalen gebruikt. Kwam ook met EMG's en Badass brug. De vorige eigenaar had hem al jaren ongebruikt in een koffer liggen ivm ziekte.

    Gitaar komt uit 1985 (nr 7) en Volgens meneer Dommenget zaten er oorspronkelijk 2 schaller golden 50's en een schaller brug, vol/tone controls en 3weg switch op. Body is van stokoud sipo mahonie (geen idee wat dat sipo is). Volgens de vorige eigenaar is de body chambered. Volgens Dommenget is dat zeer zeker niet het geval. Toets is palissander. Die toets is ook redelijk mishandeld. Hier en daar kuiltjes van het spelen met te lange nagels. Bij de hoogste frets is de toets ook behoorlijk versleten.
    De Badass was in erbarmelijke staat en heb ik vervangen voor een nieuwe schaller brug. Ik heb de oude studs gebruikt, want die van schaller passen niet (wat vreemd is als er oorspronkelijk een schaller wraparound op zou hebben gezeten). Frets zijn nog wel redelijk. Beetje plat, maar wel speelbaar. Ik heb ze niet gepolijst. Het is tenslotte geen nieuwe gitaar. EMG's eruit. Op den duur wil ik er een Dommenget paf in hebben, maar voor nu neem ik genoegen met een Benedetto (geen idee wat voor pickup, staat er niet op). Slagplaat gefiguurzaagd en met dubbelzijdig tape vastgeplakt. Zagen had wat netter gekund, maar ik neem er genoegen mee. Nieuwe snaren er op. Nieuwe CTS pots en nieuwe knoppen, greasebucket tone circuit, switchcraft input. Schaller straplocks. Alles in goud natuurlijk. En dan...lekker rammelen maar.

    Pickup klinkt eigenlijk wel lekker. Best nog wel snappy. Met het volume iets teruggedraaid laat de houtplonk zich wat meer horen. De greasebucket tone control werkt eigenlijk ook wel lekker. Je kan van 10 terug naar 5 de tone dichtdraaien zonder dat het al te modderig wordt. Ik weet niet precies hoe het werkt, lijkt op een combinatie van hoog af en hoog doorlaat filter. Ik heb er geen coil split functie of wat dan ook op. Lekker simpel gehouden. Met de volume en tone knop kun al best veel varieren. Jazzy sounds lukt eigenlijk ook prima, ondanks dat je het zonder neck pickup moet doen. De scherpte van een tele haal je er niet uit. Maar ik dat country finger picking is toch niet aan mij besteed.

    POIDH:







    Nog even wat foto's van de beschadigingen...sommigen noemen het relic:


    Scalloped? Nee...gewoon versleten.




    Laatst gewijzigd door Jeroenvanhulsteijn; 17 januari 2014 om 19:33

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    net te laat voor verkiezing mooiste gitaar

    Gefeliciteerd!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Nooit eerder gezien. Heeft absoluut wat!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #4

    Standaard

    ja leuk model.die boris weet het een en ander van gitaren.
    heb hem deze week gemaild over een explorer,ahum vanaf 2900euro.
    heb een paar van die 1200 euro gibbys gespeeld,en vond het maar zozo.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.358

    Standaard

    Geinig ding.
    Benedetto maakt toch alleen jazz elementen..?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Hier rest mij maar één ding op te zeggen; mooi!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Geinig ding.
    Benedetto maakt toch alleen jazz elementen..?
    Benedetto? Seymour Duncan, bedoel je denk ik benedetto wordt door SD gebouwd.

    Verder: toffe plank!

    Sipo is een mahonie soort, net zoals je kaya en swietenia hebt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2005
    Locatie
    EastNL
    Berichten
    400
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Heb je besloten hem te houden Jeroen? Je had hem toch een tijd op marktplaats staan, samen met die mooie Rikkers ES?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Wat een chique ding zeg! mooie patine op de toets ook.


    Wel even de knoppen vervangen door chromen (of gouden) teleknoppen
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Had hem ook te koop zien staan. Mooi ding. Ik zou er toch twee hummies op zetten en de slagplaat weg laten maar wie ben ik.

    Die slijtage van de toets is vrij normaal voor een veel bespeeld instrument imho, mijn oudste gitaar heeft ook van die kuilen en ik heb nooit lange nagels. Is een teken dat je gitaar echt veel bespeeld is en dat is alleen maar goed, toch? Oude gitaren die er nieuw uit zien, dat is pas verdacht.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top