Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard Jose Rodriguez Spaanse gitaar



    Net op de kop getikt deze Jose Rodriguez Spaanse gitaar. Beetje in een opwelling. Ik ben vnl. elektrisch bezig en in die sector kan ik het kaf wel van het koren scheiden. Spaanse gitaren is echter weer een heel nieuwe pot met wurmen.



    Sorry voor de indoor fotoos, het regent weer eens...



    Ik heb het idee dat het allemaal massief hout is, ceder, palissander, mahonie, ebben toets.





    Deze luxe koffer kwam er bij. 325 euro zonder inruil met een nieuw setje snaren. Kon ie wel gebruiken.

    Het is een beetje vaag merk waar ik weinig op kon vinden. Deze Jose Rodriguez is dus niet de Flamenco bouwer maar een leerling van ene Antonio Lorca te Valencia Spanje. Hij heeft dezelfde modellen lijn als zijn meester, het gat van 8 in even getallen tot 22. 18 dan zit je dus redelijk hoog in de boom.

    Wie weet meer van dit merk? Heb ik teveel betaald? (Heel Hollandsche vraag...) Wat was de nieuwprijs?

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ik heb het merk wel eens gehoord maar ken het niet uit ervaring. E.e.a. ziet er wel goed afgewerkt uit, en de nerf lijkt inderdaad in het klankgat door te lopen, wat die massiviteit betreft.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb de 10. Gekocht voor zo'n 500 keiharde Nederlandse guldens, 18 jaar geleden. Nooit spijt van gehad. Tuurlijk, d'r zijn betere instrumenten, maar ik vond dat ik met deze gitaar kreeg ik in elk geval waar voor m'n geld.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Ik heb 1 ding ontdekt wat me minder bevalt. De string spacing. De D snaar staat te dicht bij de A snaar. Dus het gaatje in de brug zit niet op de goede plaats. Jammer, dit is niet zomaar te corrigeren. Dan zou de brug er helemaal vanaf moeten. En dat ga ik niet zelf doen met deze mooie gitaar.

    Het andere probleem was snel opgelost. Geen positie stippen. Benodigdheden: een velletje adres labels/stickers en een perforator. Gaatjes prikken. De rondjes die er dan uitkomen zijn perfecte positiestippen op de bovenkant van de hals. Kleine stickertjes die er desgewenst zo weer zijn af te halen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Is die afstand niet te corrigeren met het kunststof verdeelblokje dat in de brug komt. Het lijkt me het proberen waard en het zal toch geen 0.5 cm verschil zijn lijkt me.

    De dotjes die je hebt gemaakt is een handige snelle oplossing maar je kunt ze ook kant en klaar in verschillende afmetingen kopen. die papieren worden vaan al snel wat smoezelig.

    Ik vraag me trouwens af waarom ze niet standaard van die dots op de hals aanbrengen. Ik kocht laatst ook een klassiek gitaar en daar zaten ze ook niet op. Best lastig vind ik.

    Op mijn Western zitten ze wel maar zijn bijna niet te zien in het donkere hout zitten bruine puntjes voor mij met beperkt zicht is dat lastig dus ook daar zelf maar zilverkleurige dotjes op geplakt.

    Succes met je mooie gitaar

    Met vr gr
    Han

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie Bekijk bericht
    Ik heb 1 ding ontdekt wat me minder bevalt. De string spacing. De D snaar staat te dicht bij de A snaar. Dus het gaatje in de brug zit niet op de goede plaats. Jammer, dit is niet zomaar te corrigeren. Dan zou de brug er helemaal vanaf moeten. En dat ga ik niet zelf doen met deze mooie gitaar.
    :
    Ik zie het idd op de foto ja, da's wel een behoorlijke misser, die brug had nooit op een gitaar mogen komen.. Is vast wel te herstellen, maar dan moet idd de brug eraf.. Hè.. Dompertje, tis wel een hele mooie gitaar!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb zojuist een Jose Rodriguez model 10 ontvangen via de Post. Voor heel weinig geld op de kop getikt op marktplaats. Ik heb er net heel even op gespeeld, en weet nu al: dit wordt één van mijn favoriete gitaren! Prachtig afgewerkt, mooi hout, lage actie, en - ook niet onbelangrijk - een geweldig geluid! Ik weet al precies wat ik de rest van de dag ga doen :-)
    Geen ebben toets zoals het model 18 hierboven, maar een lichtere houtsoort, en ook de brug is eenvoudiger - maar de string spacing is in ieder geval goed! Op de kop (van zowel 10 als 18 ) staat: tapa maciza = massief bovenblad.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Ik heb het merk wel eens gehoord maar ken het niet uit ervaring. E.e.a. ziet er wel goed afgewerkt uit, en de nerf lijkt inderdaad in het klankgat door te lopen, wat die massiviteit betreft.
    LaurentB Een klein advies Verwissel de snaren van een Akoestische ( zeker Spaans ) gitaar een voor een dit soort gitaren moeten op spanning blijven anders blijf je stemmen. Bovendien is de kans op scheurtjes groot . Zeker wanneer het in een kamer staat met centrale verwarming.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    dan had mijn Yamaha uit 1978 al in 1000 stukjes moeten liggen.. En de rest laat ik aan de mod LaurentB over..

    Welkom da-vinci!
    Laatst gewijzigd door Rizz; 19 januari 2015 om 14:20

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top