Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 53
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Is natuurlijk zo, iemand heeft ziel en zaligheid gelegd in een goede versterker, gaan ze 'm nabouwen, beetje bitter. Blijven toch voldoende mensen denk ik die de volle mep betalen, niets mis mee, waar voor je geld denk ik.
    Zeker waar. Het blijft natuurlijk altijd kut als mensen met je ontwerp aan de haal gaan. Maar ik vind het geen probleem zolang je het niet gebruikt voor commerciele doeleinden. Uiteindelijk is de friedman weer een afgeleide van de jose mod. Evenals de camaron amps. Maar goed, het worden toch weer eigen versterkers.

    Overigens is de zelfbouw groep maar een paar procent van de gitaristen. De overige zullen hem gewoon kopen. En wat je zegt klopt ook wel, friedman heeft wel kwaliteit. En de versterkers zijn tot in de details afgestemd. Friedman is aanwezig op diverse forums en heeft een opsessief perfectionisme. Stem alles in detail af van de transformatoren, tot het chassis, tot de shielded wire, pots, etc.
    Alle marshall clones zijn bijna duurder dan marshall's zelf. Met uitzondering van ceriatone denk ik.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Zeker waar. Het blijft natuurlijk altijd kut als mensen met je ontwerp aan de haal gaan. Maar ik vind het geen probleem zolang je het niet gebruikt voor commerciele doeleinden.
    Gelukkig maar en bof ik daar even want alles wat ik tot nu toe heb gestolen, heb ik niet commercieel gebruikt.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Ik denk niet dat zon bekende artiest een Friedman evenveel betaalt als een gewone hobby gitarist. Gratis als reclame in veel gevallen, niet? De winst komt dan wel van die hobby gitaristen die willen spelen met het merk van hun idolen.
    Geen amp boven de 2000 Euro is zijn geld waard vind ik. Maar kan je ze betalen en zijn ze een beetje beter dan de rest voor jou, geen probleem toch?

    Ik speel het liefst op mijn Diezel Einstein, en die kost 2/5 van mijn full option SLO en ook 1000 en 2000 Euro minder dan de Uberschall en Roadking 2 er tussenin.
    Die Friedman ligt in hetzelfde straatje... Sound, naam, looks, Mojo, zal wel dik in orde zijn.

    En duur... Wat is duur. Een paar domme opties op een auto vind ik duur, zo'n amp koester je voor een groot stuk van je leven.

    MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 15 januari 2014 om 19:08

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Mij lijkt die Friedman ook wel waanzinnig hoor, alleen lijken die oude Friedman modded Marshalls nog wel beter te zijn als ik het goed hoor op de clipjes.
    Ik denk dat het aan de trafo's ligt, zeker in een Marshall achtig circuit klinken die nieuwe trafo's mij gewoon net iets te glad en te braaf, om daar dan zoveel geld voor neer te leggen lijkt me voor nu in ieder geval ook iets teveel van het goede maar zeg nooit nooit.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Geen amp boven de 2000 Euro is zijn geld waard vind ik.
    MS
    Hangt wat mij betreft heel erg af van de functionaliteit. Een 4-kanaals (modulaire) gescheiden amp met schakelbare fx-loop, low/hi gain modi, MIDI controle, powersoak, etc. is zo'n bedrag makkelijker waard dan een 1 kanaals gepimpte Tweed-clone.

    Ik zou zelf de absolute grens bij 3000 euro leggen trouwens. Dus Diezel Herbert, Soldano SLO 100, Mesa Mark V wel, maar een Friedman Naked 100 (kost ruim €3300!)...nah.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #26

    Standaard

    Thanx iedereen!
    Bij MP zijn ze nog niet op voorraad, wat ik begreep zijn ze over een aantal weken leverbaar.
    Ze hadden er 30 besteld, waarvan er al 22 verkocht zijn... (Heb een optie genomen)
    Ik denk er nog ff over na, lijkt me wel een waanzinnig vet ding. Maar idd wel een beste berg geld...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Hangt wat mij betreft heel erg af van de functionaliteit. Een 4-kanaals (modulaire) gescheiden amp met schakelbare fx-loop, low/hi gain modi, MIDI controle, powersoak, etc. is zo'n bedrag makkelijker waard dan een 1 kanaals gepimpte Tweed-clone.

    Ik zou zelf de absolute grens bij 3000 euro leggen trouwens. Dus Diezel Herbert, Soldano SLO 100, Mesa Mark V wel, maar een Friedman Naked 100 (kost ruim €3300!)...nah.
    http://www.guitarking.nl/index.php?S...hlight=soldano

    Een SLO100 kost wel meer dan 3000 hoor. Basis is ie 3800 bij Guitar King. Mijne met 4 opties zit rond de 4,5K als je die nu nieuw moet bestellen.

    Verder heb je wel gelijk hoor. Maar met zo'n Friedman heb je ook wat exclusiefs in huis natuurlijk.

    MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 15 januari 2014 om 23:44

  8. #28

    Standaard

    Het belangrijkste van een versterker vind ik de klank en hoe hij reageert op je spel en je gitaar.
    Functionaliteiten op een 4 kanaals versterker is mooi, maar ik heb er nog geen 1 gehoord die zo goed klinkt als deze.
    Ik vind het voor mijzelf eerder een nadeel als er te veel opties zijn. Zoveel verschillende gebruik ik toch niet. Ik heb liever dat de klank zonder te veel switchen al goed is.
    Hij reageert fantastisch op verschillende gitaren, volumeknop op je gitaar en je aanslag.

    Het is veel geld, maar dit heb ik nog nooit uit een Bogner, Engl, koch of een Mesa Boogie gehoord.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Zeer vette amps. Jammer genoeg moeten ze zeer LUID staan om ze tot hun recht te laten komen.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SloeGin Bekijk bericht
    Zeer vette amps. Jammer genoeg moeten ze zeer LUID staan om ze tot hun recht te laten komen.
    En wat is het probleem nu precies?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top