Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 53
  1. #1

    Standaard Friedman Brown Eye 100

    Heeft iemand al eens dit ding aan de tand mogen voelen?
    Zo ja, wat vonden we ervan?

    http://friedmanamplification.com/pro...the-brown-eye/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Er is een High Gain Shootout gepost waarin wat friedjes voorbij komen
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3

    Standaard

    Ik heb de BE en het is alles wat je van een hotrod plexi verwacht. Het is verreweg de gaafste versterker die ik ooit heb gehoord.
    Als je aan een gemodde Marshall denkt; deze klinkt precies zoals je verwacht.
    Kijk maar naar de video met Phil X, zo klink de Friedman ook echt.

    Hij is veelzijdiger dan hij lijkt. Hij heeft naast de Brown eye en de hairy browneye inputs ook nog een geweldige clean. Zie review premier guitar...
    Ook heeft de amp een fat switch voor single coils, een switch voor een meer jtm voicing, een switch voor nog meer gain en een effectloop.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Staat, naast een Ceriatone Chupacabra, erg hoog op mijn verlanglijstje, zo'n BE. Alleen die prijs... Zal wel bij dromen blijven vrees ik... Dan maar de Ceriatone!

    Technisch gezien is het toch feitelijk een gemodde JMP, right?

    edit: Ceriatone m'n reet! Ik ga sparen! Ik weet alleen nog niet waarvan...



    Echt gruwelijk goed dit...
    Laatst gewijzigd door Brum; 15 januari 2014 om 01:39

  5. #5

    Standaard

    Supervette amps, ik vind ze heerlijk open klinken. Ik vond ze in die shoot out ook al heel sterk voor de dag komen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Vette amp zeg ! Ik lees op de site dat Justin Derrico van Pink deze amp ook gebruikt, maar, ik dacht dat hij van de Bogners was ?
    Ach ja, weer een hype of niet ? 2005-2007 was Bogner helemaal hip en happening en nu deze dus. Prijs 3700$, mmmm... zal wel in euros iets van 2700 gaan kosten dus. Vrij prijzig.
    Maar volgens mij moet je wel in Europa een adapter nemen om hem aan te kunnen slijten op ons lichtnet. Ik zie namelijk een Amerikaans stopcontact voorbijkomen.
    Laatst gewijzigd door arjanb01; 15 januari 2014 om 08:05

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Helaas, 2700 is al erg optimistisch gedacht. http://www.musik-produktiv.de/friedm...n-eye-100.html

    Het zijn gave amps, maar ik zou nooit 2700 euro neertellen voor een gemodde marshall. Voor dat geld kun je elke vintage marshall kopen die je wilt en volledig laten verbouwen door een buizendokter naar geheel eigen smaak.

    Overigens kun je ze voor 600-700 euro zelf bouwen als je een beetje handig bent.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Helaas, 2700 is al erg optimistisch gedacht. http://www.musik-produktiv.de/friedm...n-eye-100.html

    Het zijn gave amps, maar ik zou nooit 2700 euro neertellen voor een gemodde marshall. Voor dat geld kun je elke vintage marshall kopen die je wilt en volledig laten verbouwen door een buizendokter naar geheel eigen smaak.

    Overigens kun je ze voor 600-700 euro zelf bouwen als je een beetje handig bent.
    Pfff inderdaad zeg ! Wat een geld. Voor een fractie kan je een ouwe JTM 45 kopen of een Marshall Vintage Modern, haal je die dikke sound ook uit met een paar mods.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Vette amp zeg ! Ik lees op de site dat Justin Derrico van Pink deze amp ook gebruikt, maar, ik dacht dat hij van de Bogners was ?
    Ach ja, weer een hype of niet ? 2005-2007 was Bogner helemaal hip en happening en nu deze dus. Prijs 3700$, mmmm... zal wel in euros iets van 2700 gaan kosten dus. Vrij prijzig.
    Maar volgens mij moet je wel in Europa een adapter nemen om hem aan te kunnen slijten op ons lichtnet. Ik zie namelijk een Amerikaans stopcontact voorbijkomen.
    Friedman is geen hype, de Brown Eye mod is al jaren zijn handelsmerk en veel grote artiesten gebruiken al een gemodde versterker van Friedman. De Friedman BE100 is naar mijn weten een soort van ge-upgrade Marsha (Marsha ja) met Brown Eye mod, o.a. bekend van Jerry Cantrell van Alice In Chains. (die inmiddels, naast z'n Bogners, ook overgestapt is op de Friedman BE100). Eigenlijk volgt hij dezelfde weg als Bogner, die is ook ooit bekend geworden om zijn gemodde Marshalls en heeft er op een gegeven moment zijn eigen naam aan verbonden en is zo commercieel een stapje verder gegaan. Die Friedman mag hier ook nog niet zo bekend zijn, in de US is ie dat zeker wel. Er zijn ook heel wat van die kitjes bouwers die van Friedman hebben gejat.

    Bij de prijs krab ik me ook eventjes achter m'n oren en ik denk niet dat ik het er zo gauw voor over heb, maar vele versterkerbouwers gingen hem voor en men heeft het dan allang niet meer over de prijs (ik noemde Bogner al).

    Voorlopig doe ik het nog wel eventjes, naar alle tevredenheid, met m'n JCM800 2210...

    edit: Dit is die Marsha waar ik het over had.



    Godsakkes wel dik en strak zeg (het geluid van de versterker dan he)...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Topgeluidje inderdaad. Ach, zolang er een markt voor is, hou je deze boutique amps, wel mooi spul inderdaad !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top