Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 44
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    Smaakvol! En netjes gewerkt. Mooi hoor!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Het is hier een tijdje stil geweest. Maar dat wil niet zeggen dat er niets gedaan is. Integendeel... Na veel schuren en nog meer schuren ben ik aan de slag gegaan met de Z-poxy. Eerst een proefstukje gemaakt. Ik heb gemengde gevoelens bij dit spul. Het resultaat is echt geweldig. Maar man, wat is het een vervelend klusje... Op het esdoorn valt het erg mee. Dat hoeft ook eigenlijk niet gevuld te worden. Wel wil ik daar een dun laagje op krijgen. Het padoek is heel mooi te vullen. Na 2 lagen was dat eigenlijk klaar. Maar dan het essen deel... Na 3 lagen en schuren is het grootste deel vlak. Laagje nummer 4 ligt nu te drogen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit de laatste is. Daarna weer schuren en als laatste nog een flink verdunde laag, puur om de kleur mooi egaal te krijgen.

    Weer een paar foto's. Let niet op de tuin. Die krijgt momenteel iets minder aandacht Hier zit laag nummer 3 erop, voordat ik weer aan het schuren ben geweest:


    Je ziet hier dat de top geen enorme vlam heeft met strakke rechte lijnen. Daar kan ik echter niet van wakker liggen. Sterker nog, dat had stiekem mijn voorkeur (daarom kocht ik deze en niet een andere). Helaas is er ook een beetje zpoxy hier en daar op de toets terecht gekomen. Geen grote ramp, daar is hij niet hard in de nerf gedrukt, het spul is goed weer weg te schuren.


    De achterkant. Met ook enigzins zichtbaar, de belly-cut.


    Een closeup nog van de hals, met de vlam heel mooi zichtbaar.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    dat heb je keurig gemaakt, heel mooi
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  4. #24
    Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    93

    Standaard

    ziet dr gaaf uit!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ontzettend....... mooi...... Ik ben ontzettend benieuwd naar je hardware. Ik neem aan dat je de holte afschermt met kopertape?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard

    Holy shit wat mooi!
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    En inmiddels ben ik aan het spuiten begonnen. Helaas kan ik dit alleen in de tuin doen. Niet erg handig qua stof. Gelukkig is die nitro-lak al bijna stofdroog voordat hij op het hout zit. Bij de Ikea heb ik een kledingrek gekocht van €8,95. Daarbij nog een haak bij de Praxis en ik kon hem mooi ophangen aan 1 van de tunergaten.

    Ik heb 1 bus transparent amber nitro gekocht. Ik wilde de gitaar nog net iets donkerder laten worden. Op de proefstukjes zag dit er erg goed uit. Op de gitaar werd het helaas net iets donkerder dan dat mijn bedoeling was. Toch ga ik niet schuren en opnieuw beginnen, het ziet er namelijk onbedoeld best wel goed uit Egaal een net-niet-transparante lak spuiten blijkt toch lastig. Ook het spuitmondje werkt niet mee... De transparante lak van GS heeft een erg fijn spuitmondje waarmee erg gelijkmatig te spuiten is. Helaas is de bus met de amber kleur van het merk Boston met een simpel spuitmondje. Helemaal egaal kreeg ik hem helaas niet. Niet perfect, maar toch dik tevreden.

    Foto's van hoe hij er nu bij hangt:




    Nog een opmerking over de Zpoxy. Ik heb het spul vervloekt, het is echt lastig om een mooie egale laag van gelijke dikte te krijgen. Een hoop schuren, aanbrengen, nog eens schuren. Maar na de eerste paar laagjes lak ben ik erg blij dat ik er aan begonnen was. Mijn eerdere ervaringen met lakken was heel veel laagjes met nog heel veel schuurwerk om de boel mooi glad te krijgen. Dat lijkt nu een 'makkie' (relatief gezien) te gaan worden.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Ontzettend....... mooi...... Ik ben ontzettend benieuwd naar je hardware. Ik neem aan dat je de holte afschermt met kopertape?
    Ik ben zelf ook benieuwd naar mijn hardware Ik heb redelijk standaard tuners en brug van Gotoh. Niet het meest dure spul, dus als het tegenvalt, doet het niet heel veel pijn als ik mooier spul bestel. EMG pickups. Alles in het zwart.

    En uiteraard gaan we shielden. Schijnt bij EMG's niet heel erg nodig te zijn, maar het is snel en simpel te doen, dus dat neem ik gewoon ff mee.

    Ook een ieder ander bedankt voor de reacties!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Het is weer tijd voor een update. Ik laat de foto's het werk doen:









    Nu is het een kwestie van de lak laten uitharden en polijsten. Daarna kunnen de topkam en de snaren erop. Wachten is vervelend...

  10. #30

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top