Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    31 december 2013
    Locatie
    enschede
    Berichten
    42

    Standaard Help ik zoek een nieuwe versterker.

    Hallo allemaal, zoals de titel al zegt : help ik zoek een nieuwe versterker.

    Mijn versterker, een Yamaha vr 4000 heeft weer de geest gegeven, dus word het tijd voor een andere.
    alleen zie ik door de bomen het bos niet meer, zoveel merken, die je van alles beloven.
    maar hier in twente liggen de goed gesorteerde muziek zaken niet voor het op rapen, dus veel uitproberen is niet makkelijk.

    Wat ik al heb gehad is buiten de Yamaha die erg clean maar tegelijk ook erg scherp en steriel was, een Roland streetcube, die ik nog steeds als backup heb, een Fender mustang 2 die ik ondanks de vele mogelijkheden erg plat vond klinken.
    Verder speel ik nu over Amplitube [ waar met name de tweed deluxe erg favoriet is] via de jamvox naar een hifi eind versterker die weer een 2x10"cabinet aanstuurd.
    Ik bespeel een Fender Eric Johnson stratocaster , gewoon thuis in de woonkamer, vaak terwijl mijn vrouw aan het lezen of t.v. kijken is, dus een 100 watt versterker is lichtelijk overdreven.
    Gebruik hem alleen thuis, de ambitie om in een band te gaan spelen, of opte treden heb ik niet.
    Muziek stijl: blues, lichte jazz, lichte rock, maar geen metal, hardrock e.d.

    Ik zoek het geluid van JJ Cale en E Clapton in de solo van sporting life blues: rond en warm en clean [op kanaal 1 ?], tot D. Gilmour in I put the spell on you: romig overstuurd [op kanaal 2 ?]
    Dus ik vermoed dat het een buizen versterker zal worden.
    Natuurlijk heb ik nog meer wensen, waarbij ik me realiseer dat niet alles haalbaar is:
    must: koptelefoon uit gang [ die gebruik ik veel]
    een send en [ liefst stereo] return, voor evt stereo effecten
    het liefst een stereo eind trap
    een vermogen van 1 watt, of met een power scaling, om op huiskamer nivo te kunnen spelen.
    En natuurlijk is de prijs ook belangrijk.
    Ik ben zeer benieuwd naar jullie ideen.

    Een gedachten sprong van mij: een Peavey classic 20, en daar zelf een power scaling in zetten [ als dat mogelijk is]?

    Dank jullie voor jullie hulp.
    Branko.

  2. #2

    Standaard

    Een Roland Jazz Chorus lijkt het meest op je oude maar klinkt warmer en voller. Misschien met één of twee pedaaltjes.
    Stereobuizen wordt al gauw een rekje.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Heb je al eens gedacht om ipv een versterker een effectprocessor te gebruiken? Voor thuis gebruik ik een Digitech RP1 met een stereo uitgangssignaal over een simpel keyboard. Geweldig geluid voor thuis. Keyboard kun je natuurlijk ook een stereo installatie voor gebruiken. Dit signaal is niet schadelijk voor je speakers. Die RP1 is al een oud floorboard maar voor clean is ie prachtig én koop je al voor zo'n €50,- . Uiteraard kan dit ook een Pod of iets dergelijks zijn.

  4. #4

    Standaard

    In Twente zitten zeker wel wat goede muziekwinkels ! Kaj's guitarstore, ga daar maar eens langs (goede ervaringen daar) !

    Enschede: http://www.kajsguitarstore.nl/
    Hengelo: http://www.huigens-webshop.nl/
    Almelo: http://muziekwinkelalmelo.nl/index.php
    Laatst gewijzigd door Sander.; 9 januari 2014 om 15:23

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    31 december 2013
    Locatie
    enschede
    Berichten
    42

    Standaard

    Hallo Thommus.
    Een Roland jc 120 ken ik maar is niet echt wat ik zoek, clean erg mooi maar klingt vervormd niet zoals ik zou willen.
    Pasqual, zo af en toe gebruik ik een Roland gr55 als effect processor, ligt goed en is naast een " echte " versterker niet verkeerd, zelfde geld voor software programma's als peavey revalver en amplitube ( maar ik mis de echte knoppen ).
    Sander : natuurlijk ken ik deze zaken, bij Kaj komen al mijn huidige spullen weg, en is voor iedereen die hem niet kent een echte aanrader.

    Ik ben al langer met dit thema bezig, en heb ook diverse fora bezocht, maar dit was alleen om naar bepaalde versterkers e.d. te kijken, gisteren avond viel er een kwartje: wat een heleboel mensen met elkaar gemeen hebben is dat ze allemaal een versterker zoeken voor thuis ( bed room ) gebruik, maar dat ze hiervoor allerlei compromissen moeten sluiten.
    Er zijn namelijk bijna geen versterkers die hier voor geschikt zijn, lees die een laag vermogen hebben zonder aan geluid in te boeten.
    De paar die ik gevonden heb, zijn voor mijn gevoel te veel geënt op hardrock/metal.
    Voorbeelden:
    Marshall sdl1
    Stephenson stage hoge
    Zvex nano
    Fryette valvulator gp/die ( deze is nieuw, de mockup spreekt erg aan, maar het testexemplaar lijkt totaal niet op de mockup)
    En de pico plexi head van ed's customshop uit nederland!
    De meeste zijn behoorlijk aan de prijs ( op de plexi had na).
    Helaas geen tweed de luxe mini versterker.
    Als ik de vragen op de diverse fora in aanmerking neem, snap ik niet dat versterker fabrikanten hier niet op inspringen ( op Marshall na), een volwaardige versterker met een laag uitgangs vermogen <1watt, maar wel met de toon e.d van de grote voorbeelden.

    Branko.

  6. #6

    Standaard

    Probeer eens een Fender blues junior, deze bakken klinken heerlijk clean en hebben een fantastische blues/rock oversturing. Pedaal ervoor met de tijd kan altijd

  7. #7

    Standaard

    Alles buiten metal, laag vermogen? Dat klinkt als een Cornford Carrera, zelf enorm tevreden van, geen compromissen.
    De Mesa Boogie Transatlantic is nog iets veelzijdiger en klinkt ook erg goed. Deze heeft helaas geen effects loop.
    Beide vallen echter af doordat ze geen headphone out hebben, maar ik ken persoonlijk geen enkele buizenversterker uit men hoofd mét headphone jack. Is het dan niet beter om voor iets als een POD HD te gaan?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Yamaha thr5 of 10, stereo, 5 verschillende voicings van clean naar high gain en superdynamisch bakkie.
    Echte aanrader en via cubase opnames mee te maken. O ja en koptelefoon aansluiting.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Yamaha thr5 of 10, stereo, 5 verschillende voicings van clean naar high gain en superdynamisch bakkie.
    Echte aanrader en via cubase opnames mee te maken. O ja en koptelefoon aansluiting.
    Die heb ik hier ook in de huiskamer staan. Lekker versterkertje en ziet er nog fraai uit ook.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Inderdaad ook leuk design, dus je vrouw zou er ook blij mee zijn! O ja je kan hem ook als docking station voor je iPhone of iPad gebruiken als tv speakers, zo'n bizar goed geluid komt er uit die speakers.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top