Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Waar koop ik een Record King RK R35 Banjo?

    Hallo,

    Ik voor een vriend opzoek naar een Record King Banjo,
    Het gaat om het type RK35, dit type heeft de mooiste prijs kwaliteit verhouding.

    Maar waar kan ik deze kopen?

    Baxshop mag deze Banjo niet leveren in Nederland.
    Thomann heeft een partij banjo's besteld maar heeft geen idee wanneer deze binnen komen

    Weet iemand verder nog shops die Record King banjo's levert?

    Groet,

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Party

    Ga er maar vanuit, dat als je het verschil eenmaal hebt gehoord, je een RK-36 wilt...

    De verkrijgbaarheid valt inderdaad bar tegen in dit land.

    Maar... probeer het eens hier.
    Laatst gewijzigd door RB-1; 8 januari 2014 om 01:21
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  3. #3
    Toeschouwer
    Geregistreerd
    6 juli 2006
    Locatie
    In m’n vel
    Berichten
    2.659

    Standaard

    Palm Guitars in amsterdam.
    Wellicht niet op voorraad maar Soren kan het vast voor je regelen!
    Het leven heeft geen zin.
    Maar ik toevallig wel.
    Maarten van Roozendaal.

  4. #4

    Standaard

    Dank voor de tips!

  5. #5

    Standaard

    Thomann heeft de RK-R35 op voorraad op dit moment.

    Ze krijgen de RK-R36 ook nog binnen, maar pas in mei/juni als het klopt. Hoe ik dat weet? Ik heb contact gehad met Recording King zelf.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Laat mij daar dan nog de volgende nuancering aan toevoegen:

    Big T is een dozenschuiver.
    Mooi, want dat scheelt nog al wat munten.
    Dan de tegenslag.
    Helaas komen er uit zulke dozen, net als geen compleet ge-set-up-te (of is het: up-ge-set-te?) gitaren, ook geen banjo's waar je meteen op kunt wegscheuren.
    Kan ook niet, want al doet de fabrikant nog zo z'n best, als de banjo hier uitgepakt wordt is 'ie in een totaal andere omgeving, heeft een reis gemaakt, enz.
    We mikken nu op 50-60% relatieve vochtigheid en ~ 20 gr. C.
    Set up is een vrij nauwkeurig klusje en je moet echt weten wat je doet, anders blijf je in cirkeltjes om je doel heenrennen.
    Nu kost een set-up door een echte banjo technicus/luthier -en dus niet door een knutselaar van een gitaarwinkel die het 'er even bij doet'- al gauw 75-125 Euro, afhankelijk van wat er nog ontdekt en gecorrigeerd moet worden.
    Wellicht heb je daarbij ook een andere kam nodig (mijn ervaring: vaker wel dan niet) en daar heb je dus verschillende exemplaren van nodig om de juiste te vinden. Een goede kam kost tussen $20 en $25.
    Is voor mij ook altijd een probleem, ik heb geen schoenendoos vol.....

    Kortom, met alleen een banjo van Big T ben je er nog niet. Wel heel dichtbij, maar nog net niet.

    Een tip:
    Gebruik de coordinator rods NIET om de actie af te stellen.
    Als je niet precies weet wat je aan het doen bent, kun je de gelamineerde rim kraken.
    Bij alles wat je aan de rods afstelt: snaarspanning er af.
    De enige overeenkomst met het afstellen van een gitaar is dat van de truss-rod in de hals, verder is een banjo een 'different animal'.

    Een andere constatering:
    Bij gelijke afstelling en verder gelijke componenten heeft de banjo met de mahonie hals een 'dikkere' 4e snaar.
    Je kunt een maple net zo diep laten klinken, maar dan verlies je weer wat hoog.

    Dus heb je een capabele sleutelaar achter de hand, dan moet je zeker voor de goedkoopste mogelijkheid gaan.
    Ook kan deze je in het ongunstigste geval uitleggen waarom je hem beter meteen weer terug kunt sturen.....
    Laatst gewijzigd door RB-1; 9 februari 2014 om 20:33
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  7. #7

    Standaard

    Dat kan ik beamen. Ik heb de banjo nog niet, maar het is bij zowel bij mijn gitaar als mandoline zo gelopen.

    Als in, mijn gitaar was pas perfect nadat die bij de mensen van Taylor (in Amsterdam) eens goed is nagekeken en afgesteld. De gitaar speelde nooit eerder zo goed als na die behandeling. De halshoek is voor mijn gevoel altijd verkeerd geweest voor die tijd, aangezien de actie te hoog was bij de 12de fret en de kam en zadel al erg laag (eigenlijk te laag) waren.

    Mijn mandoline was 'almost there', maar omdat ik hem in een relatief kleine en erg persoonlijke mandolineshop gekocht had, werd mij gegarandeerd dat ik een 100% bespeelbaar instrument in handen kreeg en hield, rekening houdend met het feit dat zo'n instrument nogal gaat werken als het (zoals gezegd) 1) in een andere omgeving terecht komt en 2) plots veel meer bespeeld wordt.
    Toen ik terugging voor een afstelbeurt waren met name de frets bijgewerkt. Nou, daar zou ik zelf toch écht niet aan willen beginnen.
    Laatst gewijzigd door Cue Zephyr; 12 februari 2014 om 01:06
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top