Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: ''Lyrics'' tabs

  1. #1

    Standaard ''Lyrics'' tabs

    Hallo allemaal,

    Ik zag vandaag een filmpje van een jongen die de lyrics van een liedje op zijn gitaar speelde. Ik ben benieuwd of hier speciale tabs voor zijn of hij dit via het oor doet want ik kan alleen maar de echte gitaar tabs vinden.

    Hier een filmpje ervan om er een beter beeld van te krijgen.
    Hij begint met spelen op 1:54, dus moet je ff doorspoelen.

    http://www.youtube.com/watch?v=4HW0VDHpQD0

    Graag hoor ik van jullie

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Er staat een linkje onder naar de tab, maar die doet het niet meer. Ik schat dat hij 'm op gehoor heeft uitgezocht..

    In de akoestische wereld heet dat fingerstyle, maar speel je de bas- en melodielijn er ook nog bij..

    Misschien kan je 'm een berichtje sturen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3

    Standaard

    Als je wilt dat het een leerervaring wordt die je later met het gitaarspelen zou kunnen helpen, dan zou je het op gehoord moeten leren te spelen. Het is een makkelijk liedje.

    Mocht je dat niet willen doen, het bovenstaande dus, dan kan je toch gewoon naar het filmpje kijken wat die afroman allemaal indrukt op het toetsenbord?

    Leren spelen op grond van tabs is erg nutteloos; je leert er heel weinig van qua gitaarspel.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Majmun Bekijk bericht
    Als je wilt dat het een leerervaring wordt die je later met het gitaarspelen zou kunnen helpen, dan zou je het op gehoord moeten leren te spelen. Het is een makkelijk liedje.

    Mocht je dat niet willen doen, het bovenstaande dus, dan kan je toch gewoon naar het filmpje kijken wat die afroman allemaal indrukt op het toetsenbord?

    Leren spelen op grond van tabs is erg nutteloos; je leert er heel weinig van qua gitaarspel.
    Eens met het bovenstaande, maar dat je niets leert van tabs spelen is onzin natuurlijk, zolang je maar uitdagende stukken speelt. Ik heb er enorm veel van geleerd, maar het ligt er ook maar aan wat je doel is..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Majmun Bekijk bericht
    Als je wilt dat het een leerervaring wordt die je later met het gitaarspelen zou kunnen helpen, dan zou je het op gehoord moeten leren te spelen. Het is een makkelijk liedje.

    Mocht je dat niet willen doen, het bovenstaande dus, dan kan je toch gewoon naar het filmpje kijken wat die afroman allemaal indrukt op het toetsenbord?

    Leren spelen op grond van tabs is erg nutteloos; je leert er heel weinig van qua gitaarspel.
    Ik ben het wel met je eens. Op gehoor kunnen spelen is erg handig en eigenlijk zou ik me dat ook moeten aanleren. Ik speel nu zo'n 8 jaar en af en toe probeer ik sommige dingen wel op gehoor na te spelen maar geen heel nummer. Meestal zoek ik gewoon de tabs op. Hoe zou ik dat het beste kunnen oefenen? Meezingen terwijl je de noten aan het zoeken bent op je fretboard?

    Ik heb trouwens de tab van dit nummer kunnen vinden.
    http://tabs.ultimate-guitar.com/p/ph...t_ver2_tab.htm

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2009
    Locatie
    Hier
    Berichten
    3.211

    Standaard

    Ikzelf zet vaak de televisie aan en speel alles na wat ik hoor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top