Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 63
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Je zou het als experiment eigenlijk eens moeten doen, een 'ouderwetse' 4x12 kast en eentje van 22mm MDF (of nog dikker, als het nodig is). Ik denk dat het een steriele doos wordt met MDF, maar dat is enkel op gevoel gebaseerd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    ... Zoals die stukken plastic van honderden euro's van Deeflexx. Ik zou wel een gitaarluidspreker willen die in meerdere richtingen "vuurt"...
    Honderden Euro's?
    Met een oude gloeilamp en wat stug draad kun je leuke experimenten doen :



    Scroll even naar de laatste pagina.

    Ik ben ook eens met zoiets bezig geweest voor een dubbelconus breedbandertje en dat gaf idd effect. Ik had dan de bulb dicht naar de conus toe zoals op het rechterplaatje. Even opletten dat de conusuitslag niet die lamp raakt natuurlijk, zo dichtbij hoeft het niet.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Bij de FRFR (Flat Response Full Range) speakers voor modeling wordt wel gewerkt met meerdere speakers in een kast.

    En je zou kunnen zeggen dat (in de studio) de gitaar+amp+speaker als geheel als het ware 1 akoestisch instrument is, net als een drum of een vleugel of viool.

    Wat nog kan is experimenteren met combinaties van verschillende speaker diameter, b.v.een kast met een 15 inch voor het lage en warme, en een 10 inch voor het snelle en strakke in je geluid. Ik heb dat eigenlijk nog nooit in de handel te koop gezien, wordt dan al snel zelfbouw?

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Honderden Euro's?
    Met een oude gloeilamp en wat stug draad kun je leuke experimenten doen :

    Kickass, een buizen speakercabinet!

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.983

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    ... of je gebruikt de cd'tjes die je aan de straatstenen niet kwijtraakt

    Nee want die hebben een gaatje in het midden waar alsnog geluid doorheenkomt dus dan bereik je nog niks!

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Bij de FRFR (Flat Response Full Range) speakers voor modeling wordt wel gewerkt met meerdere speakers in een kast.

    En je zou kunnen zeggen dat (in de studio) de gitaar+amp+speaker als geheel als het ware 1 akoestisch instrument is, net als een drum of een vleugel of viool.

    Wat nog kan is experimenteren met combinaties van verschillende speaker diameter, b.v.een kast met een 15 inch voor het lage en warme, en een 10 inch voor het snelle en strakke in je geluid. Ik heb dat eigenlijk nog nooit in de handel te koop gezien, wordt dan al snel zelfbouw?
    Het verschil in geluid tussen 10" en 15" wordt veel mee geëxperimenteerd in de basgitaarwereld. 2 weg speakers in een bass cab is ook de norm (zeker tov 20 jaar geleden). Daar zie je dus wat hifi principes terugkomen.

    Qua gitaar en hifi: hoe meer kleuring hoe beter, dus gaan veel hifi principes op de schop. Buizenoversturing en feedback is gewenst!

    Jan Akkerman heeft wel een lange tijd opgetreden met een 3-weg systeem: een amp met basspeaker en 2 losse speakertjes ernaast.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Ik ben een tijdje een beetje audiofiel geweest (dus gewoon goeie stereo hifi voor thuis muziek luisteren), en als je de techniek vergelijkt met de gitaarwereld sta je best raar te kijken. Gitaarluidsprekers zijn vaak nog steeds nauwelijks meer dan zes planken, vaak niet eens van echt solide hout, en 1 of meer conussen, altijd alleen aan de voorkant. Weinig aandacht voor directionaliteit van het geluid. Geen meerwegtechniek dus alle frequenties door dezelfde conus. Misschien af en toe een baspoort of open achterkant maar dan heb je het vaak wel gehad qua technologie.

    Valt er niks te leren van luidsprekertechniek vor HiFi? Zie bijvoorbeeld B&W, Elac, Dali, Dynaudio, etc. etc.
    Iemand deed dit al 1968 he ... Is meteen een van de gaafste setups ever in mijn ogen


    http://www.johncipollina.com/rockAmpStack.htm
    Laatst gewijzigd door NLF; 6 augustus 2020 om 19:52

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Als Cipolina zo bekend was geworden als Hendrix en Page dan hadden we nu allemaal met dit soort toeters gespeeld :-)

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Is allemaal relatief hè. Page heeft weinig legendarisch werk op een Les Paul gedaan en toch is dat de gitaar waar iedereen hem mee associeert.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.338

    Standaard

    ... zoals David Gilmour in de studio vroeger vrijwel alles op LP modellen inspeelde en nu geassocieerd wordt met een strat


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top