Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 63
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Correctie, meer dan 40kg dus. Ik ga er geen meer nemen, te zwaar en te lomp om alleen te dragen. Mocht ik ooit een roadie hebben: dan komt de Bogner 4x12 weer terug! En dan wel de buik versie want die ziet er cooler uit dan de straight versie


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    En dan wel de buik versie want die ziet er cooler uit dan de straight versie
    Daar ben ik het helemaal mee eens.
    Zelf heb ik de rechte, omdat ik die mooier vond klinken.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Wat bedoel je met "verschillende sounds"? En is het voor thuis, voor de studio of voor live doeleinden?

    Er zijn zoveel variabelen dat het wel een heel uitgebreid experiment kan worden.

    Als concreet voorbeeld: jaren en jaren lang vond ik de V30 een te "pinnige" speaker. Te veel hoog, te veel laag en niet "warm". Totdat ik deze speaker in een Bogner 4x12 hoorde. Een speakerkast van meer dan 50kg, maar wat een heerlijk geluid werd het ineens!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    Het is eigenlijk niet zo moeilijk (denk ik). Ik zoek (tzt) een kast voor bij mijn silverface dual showman, eentje voor mijn ac 30 top en eentje voor mijn marshall(s). Is dus wel te overzien. Ik gebruik ze niet thuis (zou teveel lawaai geven) maar speel er op in de oefenruimte (doorgaans in mijn eentje). Nu gebruik ik gewoon de verschillende kasten die daar staan en die van de oefenruimte zijn maar wil dat anders gaan doen (mijn eigen spulletjes gebruiken).

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Bovendien vind ik het ook wel leuk om gewoon voor de lol veel verschillende dingen uit te proberen (hoe klinkt dit, hoe klinkt dat, als ik nu de achterkant open schroef, als ik nu twee kasten aansluit etc.). Is een hobby op zich :-)

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.660

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik maak mij al decennia wijs dat een rechte kast strakker in het laag is dan een buikkast, met dezelfde speakers uiteraard.
    Een getunede kast zou behoorlijk van invloed moeten zijn op het geluid, maar welke kant moet je dan op? Alle tuning die ik ken is gericht op Hifi of PA en zo'n Thiele kast van Boogie is ook niet meer dan een basreflex constructie.
    vroeger had ik interesse in zaken als luidsprekers etc. en heb toen gelezen dat de bouw, vorm van de kast meespeelt met wat geluidsgolven doen als ze uit de speaker komen.

    de buikkast zal daarin de geluidsgolven een andere richting geven als de rechte kast en je perceptie ervan dus ook

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Bovendien vind ik het ook wel leuk om gewoon voor de lol veel verschillende dingen uit te proberen (hoe klinkt dit, hoe klinkt dat, als ik nu de achterkant open schroef, als ik nu twee kasten aansluit etc.). Is een hobby op zich :-)
    Dit is de velangrijkste factor! Houden zo


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Ik zwalk een beetje tussen aan de ene kant perfectionisme (echt alles willen uitproberen en willen weten) en aan de andere kant gewoon maar een speaker in een kast doen en als het dan goed klinkt, waarom zou je het dan veranderen? en ... roeien met de riemen die je hebt, dus eeh, gewoon maar spelen met wat je op dat moment tot je beschikking hebt (want anders blijf je eindeloos aan de gang ...)

    Wordt vervolgd!

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ik zwalk een beetje tussen aan de ene kant perfectionisme (echt alles willen uitproberen en willen weten) en aan de andere kant gewoon maar een speaker in een kast doen en als het dan goed klinkt, waarom zou je het dan veranderen? en ... roeien met de riemen die je hebt, dus eeh, gewoon maar spelen met wat je op dat moment tot je beschikking hebt (want anders blijf je eindeloos aan de gang ...)

    Wordt vervolgd!
    Het is geen exacte wetenschap. Het gaat om de combinatie van spullen. En je oren worden na verloop van tijd (ca 1 uur) op luid volume ook "moe". Vandaar dat elke muzikant bij de 3e set harder gaat spelen/het volume harder zet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Nee precies. Ik heb een tweed deluxe in head vorm en die heb ik een keer bij iemand op een V30 aangesloten in een 1x12 cabje. Vond ik heel gaaf klinken. Je kunt dan zeggen, nou, probleem opgelost. Toch? Niks meer aan doen. Je kunt ook zeggen: zou het op 8 ohm anders klinken dan met een 16 ohm versie van de v30 enz. enz.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard Closed back of semi open back?

    Mijn "grootste" verandering die ik heb doorgevoerd voor al mijn cabs (en ik heb er écht veel gehad) was het toevoegen van een Beam Blocker. Hierdoor ben ik mijzelf live echt veel beter gaan horen en hoorde ik tussen de andere bandleden ook veel beter het type karakter van de speaker en de speakerkast.

    De Beam Blocker verhuist mee naar elke speakerkast. En dat al meer dan 10 jaar lang. Nooit meer zonder (tijdens optredens dan).


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top