Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 63
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.938

    Standaard

    Check 's Kunz Cabinets. Duitse bouwer die cabs maakt die met een draaiknop/schuifplaat traploos tussen halfopen tot gesloten instelbaar zijn.
    Ook leuk.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik vat het nog even samen in een poging het op een rijtje te zetten:

    - of een speaker(kast) wel of niet klinkt is dus vooral een kwestie van de combinatie met de amp (en gitaar)(los van muziekstijl, smaak en hoe het in een band klinkt natuurlijk),

    - welke speaker is belangrijker dan de kast,

    - open of closed back maakt veel uit,

    - kast: materiaal maakt verschil,

    - afmetingen kast maakt niet veel uit (?),

    - verder maakt het natuurlijk uit of je 1x12, 2x12 of 4x12 hebt

    Zie ik het zo goed?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Open of closed back maakt vooral uit in de bass-response en spreiding van het geluid, het zal het "karakter" niet veel beïnvloeden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    OK. Dank je!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Open of closed back maakt vooral uit in de bass-response en spreiding van het geluid, het zal het "karakter" niet veel beïnvloeden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    Behalve dan dat je met een (half)open achterkant veel meer afhankelijk bent van wat er achter jouw kast staat. Het geluid van een dichte kast is een stuk constanter.
    Ik maak mij al decennia wijs dat een rechte kast strakker in het laag is dan een buikkast, met dezelfde speakers uiteraard.
    Een getunede kast zou behoorlijk van invloed moeten zijn op het geluid, maar welke kant moet je dan op? Alle tuning die ik ken is gericht op Hifi of PA en zo'n Thiele kast van Boogie is ook niet meer dan een basreflex constructie.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Behalve dan dat je met een (half)open achterkant veel meer afhankelijk bent van wat er achter jouw kast staat. Het geluid van een dichte kast is een stuk constanter.
    Ik maak mij al decennia wijs dat een rechte kast strakker in het laag is dan een buikkast, met dezelfde speakers uiteraard.
    Een getunede kast zou behoorlijk van invloed moeten zijn op het geluid, maar welke kant moet je dan op? Alle tuning die ik ken is gericht op Hifi of PA en zo'n Thiele kast van Boogie is ook niet meer dan een basreflex constructie.
    Geheel mee eens.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Het beste is dus (zeker als je verschillende versterkers hebt en verschillende sounds wilt kunnen maken) om meerdere kasten te hebben?

    Dus zowel open als closed, 2x12, 4x12 etc? En dan gewoon maar proberen wat wel/niet werkt?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Het beste is dus (zeker als je verschillende versterkers hebt en verschillende sounds wilt kunnen maken) om meerdere kasten te hebben?

    Dus zowel open als closed, 2x12, 4x12 etc? En dan gewoon maar proberen wat wel/niet werkt?
    Wat bedoel je met "verschillende sounds"? En is het voor thuis, voor de studio of voor live doeleinden?

    Er zijn zoveel variabelen dat het wel een heel uitgebreid experiment kan worden.

    Als concreet voorbeeld: jaren en jaren lang vond ik de V30 een te "pinnige" speaker. Te veel hoog, te veel laag en niet "warm". Totdat ik deze speaker in een Bogner 4x12 hoorde. Een speakerkast van meer dan 50kg, maar wat een heerlijk geluid werd het ineens!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Meer dan 50kg? Egnie....45 max.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    92 lbs dus ruim 40 kg zelfs

    Buikkast weegt evenveel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top