Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 63
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Ha, zonder de werking ook maar gehoord te hebben vind ik dit idee BRIL-JANT!

    Soort van rear-reflex opening, geweldig!

    Maareh, pics or....
    Thanx Peter!
    En het mooiste is, het werkt ook nog!
    Ik heb nu 2 gigs ermee gedaan en ik stond beide keren ver van de achtermuur van het podium vandaan, resp. 2 en 4 m.
    Beide keren de achterplaat uitgetrokken tot ongeveer 15 cm van de halfopen achterkant, de beste afstand vind ik tot nu toe.
    En beide keren een lekker soundje! En ik kan m ook expres wat scheef zetten, zeg maar links op bijvoorbeeld 15 cm en rechts op ca 20 cm, tot nu de beste stand...
    Ik zal snel wat pics maken en plaatsen...

  2. #12

    Standaard

    Goh, ik gebruik al jaren mijn koffers niet meer, altijd gigbags, maar een koffer zet je natuurlijk ook net zo makkelijk 20cm achter je kast. Ik vind het idee echt geniaal jerome, ik ben ook benieuwd naar je uitwerking.

    Iedereen focust voornamelijk op de voorkant van een speaker, maar er achter gebeurt ook veel. In het theater bijv is de zaal akoestiek grotendeels afhankelijk van de kap boven het podium. Een theater heeft een grote kap waar decor/licht in wordt gehangen. Om dat dan op te halen respectievelijk te laten zakken heb je een hoge kap nodig. Hoe hoger de kap, des te meer mogelijkheden je hebt om grote dingen op te hangen, maar des te meer problemen ook heeft de geluidsman in de zaal. Die problemen ontstaan achter de zaalspeakers.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Hey Peter, ik wilde dit topic niet verder "vervuilen", ik heb de foto's in een ander topic geplaatst...

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...back&p=3049108

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    @jerome: wat zijn volgens jou de klankverschillenden tussen de silver- en gold alnico?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    In principe verschilt de klankkleur weinig, en ik vind ze iig allebei erg lekker klinken.
    Het vermogen is het belangrijkste verschil, de Gold alnico is 50 watt i.p.v. 25 Watt van de Silver Alnico.
    Ik speelde eerst met een 50 Watt JMP top over 2 halfopen cabs elk met 2 Silver Alnico's erin, totaal 100 Watt dus.
    Nu heb ik speel ik met die zelfde top over 1 halfopen cab met 2 Gold Alnico's, ook totaal 100 Watt.
    Nagenoeg dezelfde lekkere sound, althans naar mijn smaak dan...

    De Golds vind ik ietsje strakker in het laag en de Silver Alnico's weer ietsje romiger.
    De Golds kunnen iets lekkerder knallen, wat dynamischer, maar de Silvers hebben weer een iets lekkerder eigen natuurlijke compressie.
    Maar dat kan misschien ook een beetje door het leeftijdsverschil komen....
    De Golds zijn uit 2010 jaar oud en de Silvers zijn resp. uit '75 en '66...
    Laatst gewijzigd door jerome; 12 januari 2014 om 16:25

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Na lang dubben wikken en wegen toch 2x Alnico Gold besteld voor in mn VOX 2x12 open back. Ik ben benieuwd....
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dikkiedik Bekijk bericht
    Wel ingewikkeld hoor allemaal... eerst een amp kiezen, buizen, bekabeling, effecten, cabinets, speakers, openback/closed back... je zal maar gitarist zijn... :')
    Omdat ik zelf nu ook in dit proces zit ben ik dit (zeer waardevolle!) draadje aan het lezen. Het is inderdaad ingewikkeld. Maar ook wel weer leuk ...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    afstand tot een achterwand zie je terug in subwoofer verhaal.
    klein kastje, groot geluid omdat het de muur gebruikt of de letterlijke grote bas golven te versterken.

    closed back, open back?
    scharnier misschien?
    haal uit het achterpaneel dat deel weg voor open back, neem een piano of ander scharnier soort en je kan per situatie kiezen.
    wel handig om dan iets van een klem te maken zodat het open gescharnierde deel niet kleppert op oorlogssterkte ;-)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Brunetti heeft een 2x12 die semi open en dicht kan. Wel een schroevendraaier nodig. Ik vraag mij af of met klemmen het toch niet gaat resoneren.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Tip: velcro...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top