Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 63
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Het is geen exacte wetenschap. Het gaat om de combinatie van spullen. En je oren worden na verloop van tijd (ca 1 uur) op luid volume ook "moe". Vandaar dat elke muzikant bij de 3e set harder gaat spelen/het volume harder zet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    Helemaal mee eens hoor, maar de oren van het publiek ( de luisteraar) worden ook moe, toch?

    Leuk topic.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Mijn "grootste" verandering die ik heb doorgevoerd voor al mijn cabs (en ik heb er écht veel gehad) was het toevoegen van een Beam Blocker. Hierdoor ben ik mijzelf live echt veel beter gaan horen en hoorde ik tussen de andere bandleden ook veel beter het type karakter van de speaker en de speakerkast.

    De Beam Blocker verhuist mee naar elke speakerkast. En dat al meer dan 10 jaar lang. Nooit meer zonder (tijdens optredens dan).


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    OK. Dank voor de tip.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dit deed men vroeger met een bierviltje en een strook gaffa. Hoefde je niet eens mee te verhuizen

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    ... of je gebruikt de cd'tjes die je aan de straatstenen niet kwijtraakt


  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    ... of een bierflesje aan een touwtje over het speakerdoek hangen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik ben een tijdje een beetje audiofiel geweest (dus gewoon goeie stereo hifi voor thuis muziek luisteren), en als je de techniek vergelijkt met de gitaarwereld sta je best raar te kijken. Gitaarluidsprekers zijn vaak nog steeds nauwelijks meer dan zes planken, vaak niet eens van echt solide hout, en 1 of meer conussen, altijd alleen aan de voorkant. Weinig aandacht voor directionaliteit van het geluid. Geen meerwegtechniek dus alle frequenties door dezelfde conus. Misschien af en toe een baspoort of open achterkant maar dan heb je het vaak wel gehad qua technologie.

    Valt er niks te leren van luidsprekertechniek vor HiFi? Zie bijvoorbeeld B&W, Elac, Dali, Dynaudio, etc. etc.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    @ Twoerd - dat is juist het leuke aan gitaar spul: er veranderd bijna niets aan in de loop der tijd....... We willen buizen in de versterker en kasten zoals ze vroegah gemaakt werden....... Ik denk dat meerdere maten speakers in één kast voor gitaar niet gaat werken, basversterking daarentegen maakt hier wel gebruik van!

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Een HiFi box 'mag' niet kleuren en moet zo neutraal mogelijk klinken, alsof je helemaal niet naar een set speakers luistert.
    Bij gitaar, bas e.d. gebruiken we juist de kleuring. Resonantie in laag en midden en het beperkte tophoog door alles door 1 conus te jagen geeft juist die sound. Vergeet ook niet dat de speaker zelf qua constructie de nodige vervorming toevoegt die we met gitaar juist fijn vinden, maar waarvan de audiofiel gruwelt.

    Niemand houd je tegen om met je Dynaudio's op een podium te gaan staan, ik vraag me wel af of je het dan zelf zaligmakend vind.

    Het probleem met een grote speaker die je fullrange gebruikt, is dat ie bij hogere frequenties gaat bundelen. Lage frequenties spreiden nog enigszins zijwaarts, hoge tonen gaan slechts rechtuit.
    Een echte beamblocker met bolle vorm aan de binnenkant is eigenlijk een reflector die de hoge tonen spreidt en niet tegenhoudt zoals veel mensen denken.

    In de HiFi wereld gebruiken ze voor het spreiden een zgn. phase plug in de conus, misschien weleens van gehoord?

    Je wilt eigenlijk alleen dat een speaker overal hetzelfde klinkt en niet met alleen veel hoog als je er recht voor staat en net daarnaast niks meer.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Prima hoor dat ouwerwetse, maar veel mensen hebben last van de directionaliteit van gitaarluidsprekers, en de markt biedt eigenlijk alleen lapmiddelen. Zoals die stukken plastic van honderden euro's van Deeflexx. Ik zou wel een gitaarluidspreker willen die in meerdere richtingen "vuurt". Misschien zelfs wel met een omnidirectionele tweeter erbovenop.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top